МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Поняття, ознаки та причини прогалин у законодавстві.Шляхи усунення колізій у законодавстві. Колізійні норми. Колізії у праві: поняття, причини, види. Види прогалин та шляхи їх усунень. Поняття, ознаки та причини прогалин у законодавстві. Тема. Колізії та прогалини у праві. Жодне законодавство, що має досконалий характер не в змозі врахувати все багатоманіття суспільних відносин, які потребують правового регулювання. Динамічність суспільних відносин, що полягає у необхідності розширення правового регулювання теж негативно позначається на стані законодавства. Зазначене обумовлює наявність прогалин, розуміння яких пов’язується з визначенням сфер та меж правового регулювання. Суспільні відносини з точки зору можливостей та необхідності впливу на них права можуть бути розподілені на кілька видів: 1) відносини, що за своїми властивостями не можуть бути врегульовані правом (моральні відносини дружби, кохання); 2) відносини, що припускають можливість юридичної регламентації, однак за даних умов не потребують її (відносини між однопартійцями); 3) відносини, що допускають правовий вплив, потребують його, однак за певних причин не врегульовані правом (відповідальність посадових осіб); 4) відносини, що не регулюються правом, однак у відношенні до яких орган правотворчості виразив волю на їх регламентацію (підготовка закону про нормативно-правові акти); 5) відносини, що регулюються правом; 6) відносини нерегульовані правом, однак з приводу яких правотворчий орган висловив волю на правове опосередкування через регулювання аналогічних відносин; 7) відносини, що не регламентовані правом, однак по відношенню до яких є воля законодавця на їх регламентацію через принципи права. Останні чотири групи відносин і складають сферу правового регулювання, і саме в них можуть виявлятися прогалини правового впливу. Характерним для права є наявність об’єктивних меж правового регулювання. Вони встановлюються і змінюються законодавцем. Чітке визначення таких меж надає можливість виявити: · які відносини регулюються правом; · які відносини потребують правового регулювання; · які нормативні приписи потребують реалізації; · наявність прогалин у законодавстві; · які правові норми потребують особливої форми реалізації правозастосування. Межі правового регулювання є динамічними, і їх розширення та звуження може спричиняти наявність прогалин. Саме сфера і межі правового регулювання є підставою обґрунтування різноманітних поглядів вчених на прогалини у праві, які можуть бути класифіковані на групи: 1) прогалини у праві – це відсутність у діючому законодавстві нормативних приписів у відношенні до обставин, які знаходяться у сфері правового регулювання, та потребують правового впливу (Альбет Семенович Піголкін, С.С. Алексеєв). Це класичне визначення, яке дещо розширяє уявлення про прогалини, можливістю їх існування у відносинах, що лише потребують їх правового впливу. 2) Це повна чи часткова відсутність необхідних юридичних норм у чинному законодавстві (Т.І. Тарахонич). Це визначення ототожнює прогалини у праві з прогалинами у законодавстві, що мають різний характер. 3) Прогалини у праві – це відсутність регулювання певних суспільних відносин за умови, якщо вони повинні бути врегульовані з позицій принципів права (М.А. Вороніна, М.В. Цвік). Це визначення є неточним, оскільки ототожнює прогалини у праві з можливістю їх подолання шляхом аналгії права. 4) Це відсутність у чинному законодавстві нормативних приписів чи їх неповнота, щодо обставин, які знаходяться у сфері правового регулювання і потребують правового впливу(Ю.І. Боднар). 5) Розрізняють окремо прогалини у праві як повну чи часткову відсутність у системі права необхідних правових норм та прогалини у законодавстві як повну чи часткову відсутність необхідних для регулювання суспільних відносин приписів у законі (О.Ф. Скакун). Є найбільш прийнятним. Прогалини у законодавстві необхідно відрізняти від помилки у праві як результату невірної оцінки об’єктивних умов щодо відображення волі законодавця. Помилки виявляються в: · помилковому не віднесенні суспільних відносин до сфери правового регулювання; · помилковому застосуванні конкретизації в процесі застосування норм права; · помилковому застосуванню розсуду правозастосувача; · прийнятті норми, що не відповідає об’єктивним умовам розвитку суспільства чи суспільним інтересам; · помилковому вирішенні ситуації відповідно до норми, що є недосконалою. Необхідно зазначити, що лише у перших трьох випадках можлива наявність прогалин у праві. Прогалини у праві обумовлені рядом причин, основними серед них є: 1) невміння законодавця відобразити в нормативних актах всієї багатоманітності життєвих ситуацій, які потребують правового впливу; 2) невміння законодавця передбачити появу нових життєвих ситуацій в результаті розвитку суспільних відносин; 3) технічні прорахунки, допущені при розробці законів, що виявляються у недосконалому знанні та використанні правил законодавчої техніки; 4) протиріччя законодавства, що має місце у приписах рівної юридичної сили та спричиняє поглинання однією нормою іншої. Таким чином, прогалини у законодавстві є негативним фактором правозастосування, що пов’язується з наявністю причин, які мають об’єктивний характер чи є суб’єктивними. Читайте також:
|
||||||||
|