Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Із співрозмовником

При підготовці до цього етапу студентам слід ознайомитися з працями А. Б. Добровича, В. Леві, Д. Карнегі, в яких розкриваються секрети чарівності й привабливості вспілкуванні.

Серед способів встановлення емоційного контакту виокремлюють такі особливості самопрезентації: погляд (він має бути прямим, променистим, теплим), голос (багатий на тембральні відтінки), ритм мовлення, його виразність. Особливе значення має спрямованість мовця, врахування інтересів та потреб співрозмовника у виборі теми бесіди. Завдання початкового етапу бесіди — створення психологічної спільності, почуття "ми" із співрозмовником, її досягнення можливе через пошук спільних інтересів, звернення до особистого досвіду співрозмовника, демонстрації власної прихильності й доброзичливості.

Під час підготовки до початкового етапу індивідуальної бесіди студенти повинні були:

!) подумки описати свого "учня" (стать, вік, індивідуальні психологічні особливості, інтереси, захоплення і т. ін.);

2) спробувати визначити ті грані особистості учня, які викликають симпатію, прихильність, можуть поставати як підґрунтя для створення почуття "ми" у взаємодії. І навпаки, подумати про ті якості вихованця, які будуть утруднювати процес наближення та взаєморозуміння між учителем і учнями;

3) на підставі одержаної під час психологічного аналізу попередньої інформації про особливості наступної педагогічної взаємодії розробити початковий етап індивідуальної бесіди, використовуючи різні способи для встановлення емоційного контакту. Продумати особливості дій з організації виявлення загальних інтересів, "згод" з учнем.

Студенти ознайомлюють аудиторію із ситуацією і демонструють фрагмент розробленої бесіди.

Головна мета роботи — аналіз комунікативної поведінки студентів під час організації емоційного контакту із сігів-

розмовником на початковому етапі бесіди. Обговорення причин, які зумовили утруднення в організації контакту, пошук шляхів удосконалення комунікативної поведінки.

8. УВАГА ТА УЯВА ВЧИТЕЛЯ У СПІЛКУВАННІ

Мета: усвідомлення ролі уваги та уяви в спілкуванні, їх сутності, особливостей уваги та уяви вчителя. Оволодіння прийомами керування увагою вчителя; створення установки на самостійну роботу з удосконалення професійно значущих властивостей уваги та уяви.

Обладнання: дидактичні картки з навчальними завданнями, набори фотокарток і схематичних зображень міміки, поз, жестів людини.

Опори! поняття: професійно-педагогічна увага та спостережливість учителя, педагогічне прогнозування, уява.

План заняття

1. Визначення індивідуальних властивостей уваги та уяви студентів.

2. Перевірка головних теоретичних положень з теми.

3. Виконання вправ на розвиток професійно-педагогічної уяви та уваги студентів.

4. Моделювання фрагмента бесіди. Розробка змісту та форм взаємодії в процесі індивідуальної бесіди.

Завдання для студентів

1. Підготуватися до обговорення теоретичних питань, опрацювавши рекомендовану літературу.

1.1. Увага та уява вчителя в організації педагогічної взаємодії.

1.2. Роль уваги та уяви вчителя на етапі моделювання майбутньої ситуації спілкування з учнями.

ІЗ, Спостережливість, її значення в організації педагогічної взаємодії.

1,4. Прийоми завоювання уваги (колеги, батьків) на початковому етапі спілкування.

2. Виконати вправи 7, 8 на усвідомлення сутності уваги та уяви вчителя.

3. Моделювання фрагмента індивідуальної бесіди (прогнозування стану співрозмовника, емоцій та почуттів, зумовлених ситуацією взаємодії, передбачення результатів бесіди; розробка можливих варіантів стратегій поведінки вчителя в процесі бесіди).

Рекомендована література

1. Кеш^Калик В. А. Учителю о педагогическом общении. — М., 1987. — С. 114—П7, 134—136, 178—180.

2. Леви В. Искусство быть другим. — М., 1980. — С 69—70.

3, Леонтьев А. А. Психологический портрет лектора: Материалы университета лектора. — М., 1981. — 42 с

4, Основы педагогического мастерства: Метод, рекомендации для студентов II курса. — Полтава, 1982. — С. 16—18.

5. Ретуш Л. А. Прогностическая способность учителя и ее диагностика: Учеб. пособие к спецкурсу. — Л., 1989. — С. 4—21.

6. Регуш Л. А. Тренинг профессиональной наблюдательности. — Л. — 60 с.

7. Станиславский К. С. Работа актера над собой // Собр. соч.: В 8 т. — М„ 1954.— Т. 3,ч. 1. —С. 96—130.

8. Юсупов И. М, Психология взаимопонимания. — Казань, 1991. — С. 80—88.

ХІД ЗАНЯТТЯ




Переглядів: 1283

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Проведення початкового етапу індивідуальної бесіди | Визначення індивідуальних властивостей уваги та уяви студентів

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.