Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Поп-музика

МОЗАЇКА УКРАЇНСЬКОЇ ЕСТРАДИ

ПІСНІ ДЛЯ ДІТЕЙ ТА ЮНАЦТВА

Жанр дитячої пісні започаткували у першій половині XX ст. українські композитори-класики. Наприклад, у збірці В. Верховинця «Весняночка» (1924), до якої увійшли 156 рухливих музичних ігор, танців і пісень, автор поряд із фольклорними зразками вмі­стив власні твори на слова Т. Шевчен­ка, Лесі Українки, І. Франка, О. Оле­ся, П. Тичини та інших відомих пое­тів. «Хай малеча бавиться, співаючи, і хай співає, граючись, - у цьому над­звичайно велика потреба у самої дитини, у її дитячого товариства», -писав композитор.

Широкий образно-тематичний діа­пазон дитячих пісень сучасних компо­зиторів: Богдани Фільц, Ірини Кириліної, Юрія Шевченка, Олександра Яковчука, Али Мігай та ін. У них знайшли відображення яскравий світ дитинства і шкільне життя; героїка, романтика і пригоди; рідна природа; гумор та ігри; спортивно-маршові й танцювальні мотиви, громадянська лі­рика і філософські роздуми юнацтва. Улюбленими для малят і підлітків стали пісні з мультиплікаційних і кі­нофільмів, радіо- і телепередач, вис­тав лялькових і драматичних театрів.

Українська популярна музика уві­брала кращі традиції народних лірич­них пісень і професійних солоспівів, а також зарубіжної естради. У другій половині XX ст. сформувалися різні напрями вітчизняної музичної естра­ди: поп-музика, рок-музика, джаз, авторська (бардівська) пісня. Збага­тилася жанрова палітра популярної музики, зародився особливий різно­вид пісенної творчості - шлягер.( 2Шлягер (від нім. ходовий товар) - модна пісенька спро­щеної поетич­ної та музич­ної форми (переважно про кохання), що нерідко стає популяр­ною завдяки рекламі).

Українська естрадна пісня набула популярності у 60-70-х роках. У цей час на музичному обрії виникають численні вокально-інструментальні ансамблі. Найвідоміші з них: «Мрія», «Смерічка», «Кобза», «Червона ру­та», «Краяни», «Соколи» та ін. Кра­щі українські гурти спиралися на на­ціональний фольклор, використовува­ли поряд з новітніми електронними українські народні інструменти.

Лідером цього напряму був, безпе­речно, талановитий композитор-пісняр Володимир Івасюк(1949-1979), автор славнозвісної «Червоної рути». Назва пісні стала символом україн­ської естрадної музики. Отже, цілком природно, що таку саму назву отри­мав фестиваль, який з 1989 р. прово­дився у різних містах України (Чер­нівцях, Запоріжжі, Донецьку, Сімфе­рополі, Києві). Цей пісенний форум, а також численні огляди і конкурси («Таврійські ігри», «Пісня року», ди­тячий фестиваль «Крок до зірок»), сприяли популяризації сучасної музи­ки, яка упродовж останнього десяти­ліття досягла свого злету. Вітчизня­них виконавців почули в інших краї­нах світу. Українська співачка Руслана Лижичко стала переможницею кон­курсу Євробачення -2004. За умовами цього конкурсу наступний проводить­ся у країні переможця. Тому в травні 2005 р. черговий пісенний конкурс Євробачення відбувся в Києві.

Провідними авторами сучасної ук­раїнської естрадної пісні є Г. Гаврилець, П. Зібров, О. Злотник, О. Зуєв, А. Матвійчук та ін. До найяскравіших зірок української естради належать Назарій Яремчук, Василь Зінкевич, Іван Попович, Тарас Петриненко, Со­фія Ротару, Алла Кудлай, Таїсія Повалій, Оксана Білозір, Ірина Білик, Олександр Пономарьов, Віктор Пав-лік, Марія Бурмака, Ані Лорак та ін.




Переглядів: 851

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
КАМЕРНО-ВОКАЛЬНА І ПІСЕННА ТВОРЧІСТЬ | ЛЕКЦІЯ 12 ІСТОРІЯ ФОРМУВАННЯ ТА ДІЯЛЬНОСТІ ГРОМАДСЬКИХ, КУЛЬТУРОЛОГІЧНИХ, ОСВІТНІХ, ПОЛІТИЧНИХ ОРГАНІЗАЦІЙ УКРАЇНСЬКОГО НАРОДУ.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.