МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Cancer warning over stem cellsStem cells could prove a double-edged sword in the treatment of diseases like leukaemia. Donna Forrest of the British Columbia Cancer Agency in Canada and her colleagues found that patients who had received bone-marrow transplants containing haemopoietic stem cells faced a 2.3 per cent risk of developing a secondary cancer, such as skin, lung, or breast cancer, over the course of 10 years - nearly twice the risk of the general population. Given that bone-marrow transplants are known to increase leukaemia patients' chance of survival, it is possible that the drugs given following the procedure - rather than the transplanted stem cells themselves - were responsible for putting patients at greater risk of developing secondary tumours. However, Forrest warns, more studies are necessary to find out whether such treatments might influence cancer risk, especially as stem-cell transplants may eventually be developed to treat patients with conditions such as spinal-cord injury and heart failure. (From issue 2580 of the New Scientist magazine, 02 December 2006) Discussion 1. What are stem cells? 2. What clinical uses of stem cells do you know about? 3. What are the advantages of stem cell therapy over the traditional methods of treating human diseases? 4. What potential dangers, risks and side effects can the use of stem cell therapy involve? VI. Using additional sources of information prepare a report on one of the following topics and present it to the class · Recent investigations into the structure and functions of separate cellular components. · The potential of the stem cell therapy. · Cooperation and differentiation of cells in a multicellular organism. VII. Solve the crossword puzzle. Work in pairs. Student A make the clues to the given answers for your partner to guess. Student B go to page 178 Student A
Unit 3 Lesson 1 THE PROTISTA PRE-READING TASKS I. Answer the following questions · How many kingdoms of life do you know? Name them. · What criteria are considered for classifying and grouping living organisms? · Have any changes been introduced into taxonomy and systematics with the invention of new methods of observation and investigation? Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|