МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
За редакцією М.Ф.Шмиголя та О.В.Сулима
Автограф Одеса 2009 ББК 87я73 Ф 561 УДК 1(075.8)
Навчальний посібник підготовлений у відповідності до сучасних вимог Міністерства освіти і науки України, побудований згідно нової навчальної програми з курсу філософії. Посібник складається з трьох модулів. Перший модуль – “Історичні типи філософії”, в якому послідовно розглядаються основні етапи розвитку філософської думки; другий модуль - “Основні проблеми філософії”, що включає проблеми онтології, пізнання, логіки, людського буття, суспільства та його розвитку; третій модуль – “Основи етичних знань”. До кожної теми курсу з метою організації та активізації самостійної роботи студентів запропоновані комплекс проблемно-пошукових завдань, тематика рефератів та доповідей. До більшості тем наведені уривки з творів видатних філософів. Зміст посібника відповідає сучасним вимогам щодо інтеграції України в європейський освітянський простір і зорієнтований на формування у студентів гуманістичного світогляду та творчого підходу до вирішення досліджуваних проблем. Посібник рекомендується для студентів вищих навчальних закладів, а також аспірантів, котрі складають кандидатський іспит з філософії.
А в т о р и: М.Ф.Шмиголь, О.В. Сулим, Л.О.Сандюк, С.П.Симоненко, М.Ф. Цибра, Н.В.Щубелка, Ю.С.Юшкевич.
вступ
Філософія, виступаючи інтелектуальним ядром людської духовності, дає відповіді на глибинні занепокоєння та запити людини. Вона завжди потрібна людині, а особливо тоді, коли життя вимагає вибору, визначення моральної та соціальної позиції, осмислення й обґрунтування світоглядних ідеалів і стратегії їхнього досягнення. Філософія - це нескінченний пошук відповідей на вічні проблеми людського буття, які набувають в кожну історичну епоху свого специфічного забарвлення і вирішення. Тому одна із задач вивчення філософії полягає в тому, щоб простежити еволюцію цих змін, показати, наскільки адекватно філософська думка тієї чи іншої епохи відповідала на виклики часу, як видатні мислителі формували системи цінностей, ідеалів, що мають важливе значення для збереження і розвитку суспільства, чому й присвячений перший модуль посібника. Другий модуль посібника присвячений систематизованому аналізу основних теоретичних проблем філософії. Етиці, яка з часів Аристотеля традиційно розглядається як практична філософія, присвячений третій модуль посібника. Вивчення філософії передбачає не просто засвоєння певного обсягу філософських знань, але і уміння творчо застосовувати їх в складних життєвих ситуаціях, в повсякденній, професійній і суспільній діяльності. Тому органічним елементом посібника виступає комплекс проблемно-пошукових завдань, виконання яких сприятиме формуванню у студентів навичок самостійного критичного мислення.
Читайте також:
|
||||||||
|