Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Сафонова А. М. Воспитание читательских навыков.-М.,1983.

Браже Т . Г. Целостное изучение эпического произведения. - М., 1964.

ПЛАН

1. Жанрова своєрідність епічних творів.

2. Основні етапи роботи над епічним твором.

3. Добір відповідних шляхів аналізу епічних творів у їх взаємопереплетінні.

4. Методичні форми і прийоми роботи з текстом.

5. Робота над художнім образом-персонажем.

Література:

2. Косенко Н. Опорні схеми для аналізу літературних творів // Дивослово, 2001. -№4. – С.55.

3. Марко В. …І вічна таїна слова. Аналіз великого епічного твору.-К.,1990.

4. Наукові основи методики літератури. Навчально-методичний посібник / За редакцією Н.Й.Волошиної. – К.: Ленвіт, 2002. – 340 с.

5. Пасічник Є.А. Методика викладання української літератури в середніх навчальних закладах: Навчальний посібник для студентів вищих закладів освіти. – К.: Ленвіт, 2000. – 384с.

7. Ситченко А. Літературознавчі засади осягнення художнього образу. // Українська література в загальноосвітній школі. – 2006. - №8. – С. 7-11.

8. Ситченко А. Розвиток методичної думки про вивчення образу-персонажа літературного твору. // Українська література в загальноосвітній школі. – 2006. - №9. – С. 10-15.

9. Соловйова Н. Формування в учнів умінь давати психологічну характеристику героїв художнього твору. // Українська література в загальноосвітній школі. – 2005. - № 10. – С. 43 - 47.

10. Соловйова Н. До питання психологічної характеристики героя в літературному творі ( літературознавчий аспект) // Українська література в загальноосвітній школі. - 2006. - №6. - С. 5-9.

11. Степанишин Б.І. Викладання української літератури в школі: Методичний посібник для вчителя. – К.: РВЦ «Проза», 1995. – 254 с.

12. Фенцик О. Система образів літературного твору та прийоми її адаптації до шкільного курсу української літератури. // Українська література в загальноосвітній школі. - 2006. - №4. - С. 33-37.

13. Фролова К.П. Вивчення художнього твору. – К.: Радянська школа, 1975.

14. Халін В. Взаємозв’язок сприймання та аналізу епічного твору. // Українська мова і література в школі. – 2006. - №6. – С.27-29.

1. Жанрові своєрідності епічних творів.

Програмою з української літератури передбачено текстуальне вивчення творів різних родів, жанрів та їхніх різновидів. Як відомо, твори поділяються на епічні, ліричні та драматичні залежно від способу відображення життя і структури організації словесного матеріалу. Вони мають свої особливості, які потрібно враховувати в процесі аналізу, адже методичні прийоми роботи над текстом твору диктуються природою художнього полотна.

Епічні твори, уведенні у чинні програми, різноманітні як за обсягом, так і за складністю композиції, сюжетобудування, авторської позиції тощо. Уводяться в програму за лінійним принципом, тобто від простого до складного. Так починаємо в 5 класі працювати над казкою, оповіданням, у випускних класах – різні види романів. З кожним роком навчання в учнів розширюються уявлення про їхні жанрові різновиди.

Епос (від гр. epos – слово, оповідання, мова) – один із основних родів літератури, який відображає життя детально, з різних боків, частіше – у формі оповіді про людину, її долю і події, у яких вона брала участь. Основні жанри епосу: епопея, роман, повість, оповідання, новела, нарис, байка тощо. Вони можуть бути таких видів: історичними, фантастичними, пригодницькими, психологічними, соціальними, побутовими, утопічними, детективними тощо.

Основою епічного твору є сюжет, який становить собою послідовний ланцюг подій, умотивований ідейним задумом письменника. Важлива роль в епічному творі належить і поза сюжетним елементам – портретам, пейзажам, інтер’єрам, різним видам відступів тощо.

Сприймання художнього твору зумовлюється наявністю у читача відповідного естетичного досвіду. І якщо читач зустрічається із новими формами, жанрами, специфічними засобами художнього зображення, він може підходити до них по шаблону. Виробити в учнів звичку аналізувати художній твір з урахуванням його особливостей, навчити їх бачити жанрову розмаїтість, художню неповторність літературних творів – одне з найважливіших завдань учителя літератури.

Сучасні вчені запропонували модель творчого читача, тобто ідеального випускника, який являє кінцевий етап технології (за Т.Гілбертом, США):


Читайте також:

  1. Санитарный надзор за размещением и банно-прачечным обслуживанием, гигиеническое воспитание личного состава. 1 страница




Переглядів: 1055

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Ред.] Розрахунки середніх цін та індивідуальних індексів цін на регіональному рівні | Читання твору.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.014 сек.