Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ПІСЛЯМОВА

У даному Підручнику висвітлені теоретичні і прикладні аспекти технології програмування, які були отримані дослідниками кібцентру НАН України та автором протягом багаторічної роботи в ньому. Роботи в цьому напряму постійно доповідалися на багатьох конференціях СРСР, та в нормативних курсах факультету кібернетики Київського національного університету імені Тараса Шевченко, створеного академікам В.М.Глушкова в 1969 році. Підручник містить п’ять частин наступного змісту:

Частина 1. «Початок програмуванняв СРСР. Витоки розвитку ТП». В ній наведені основні витоки ТП та дано огляд первісного періоду появи у СРСР та перехід до технології програмування з визначенням базових термінів цих нових напрямів, які були орієнтовані на рішення перших задач з математиці шляхом їх опису у вигляді програм для обчислення їх на перших ЕОМ.

Частина 2.«Парадигми технології програмування». В ній подано анонс перших і сучасних парадигми програмування, а саме, модульне, збиральне, об’єктна-орієнтоване, компонентне, аспектне, сервісне, генерувальне та низка теоретичного програмування (композиційне, агентне, концепторне, алгебра алгоритміки. Їх огляд і особливості розглядалися за схемою - базові поняття, зміст, методи та засоби їх підтримки у сучасних середовищах.

Частина 3. «Засоби проектування предметних областей». Ця частина висвітлює удосконалені, сучасні та нові моделі ПрО, а також методи проектування програмних систем, сімейств програмних систем та розподілених. Розглянуто онтологічний підхід до подання концептуальних моделей ПрО, ПС, СПС та проектування ІС, АСУ за методом збирання складних систем із КПВ та з інших готових програмних ресурсів, що накопичені у сучасному середовищі Інтернет. Враховуючи, що створення деяких програм різними парадигмами програмування залежать від даних, розділ 3.4 присвячений формалізованому опису фундаментальних і загальних типів даних та методів їх трансформації між собою. Розглянуті методи доказу та верифікації програм, які можливо створювати за сайтом ІТК.

Частина 4. «Методи індустрії виробництва програм і систем» присвячений опису розробленої нами методології виробництва ПС і СПС, моделям взаємодії і варіабельності ПС і СПС, загальні лінії виробництва програм, методам тестування ПС і СПС та оцінювання програм і процесів. Значна увага приділена новітнім фабричним підходам створення технологічних ліній за концепцією «зборочного конвеєра» академіка Глушкова та прикладів конкретних технологій побудови різних ліній виробництва програм, що пропонуються студентам в процесі навчання і реалізації їх в ІТК ІПС за їх участю, та впроваджені цих ідей і нові ТЛ.

Частина 5.«Програмна інженерія/ТП – аспекти реалізації на сайті ІТК збиральної технології» ( http://sestudy.edu-ua.com). В ній дано опис загальна структури ІТК, засобів реалізації спектру технологій в ІТК: опис і збереження КПВ у репозиторію ІТК,опис онтології обчислювальної геометрії у мові DSL, ЖЦ ISO/IEC 12207 –2007 та реалізація процесу тестування в мові Ruby, збирання та конфігурування КПВ у ПС і СПС, організація програмування мовою C# та Java. Усі технології реалізовані студентами і продемонстровані на прикладах програм, які можливо подивитися запустив в роботу даний сайт. Крім того, в ІТК включено створену студентами КНУ фабрику програм (http://programsfactory.univ.kiev.ua, за допомогою якої інші студенти можуть навчатися електронному нормативному курсу «Програмна інженерія» та будувати нові наукові артефакти.

 

Перспективні напрями розвитку ТП .

 

Передбачаються у майбутньому такі наробки у ТП:

1). Удосконалення моделей взаємодії, варіабельності, живучості програм до повного забезпечення СПС механізмами інтероперабельності, змінюваності, відмостойкості та захисту інформації, з урахуванням прогнозованих точок варіантності та сервісу;

2). Дороблення методу зборки готових ресурсів у СПС з додаванням засобів верифікації як ресурсів, КПВ та сервісів з відображенням у конфігураційному файлу.

3). Удосконалення моделі якості СПС для класу критичних систем з поповненням її моделями надійності, базованих на даних з інтенсивності відмов у програмах, що мають прогнозні точки варіантності, які впливають на розрахунки кількісних показників якості ПС з залученням байєсівських мереж або механізмів дерева цінності.

4). Реалізування концепції сертифікації компонентів на відповідність загальноприйнятим стандартам й адекватно заданим вимогам до СПС та стратегії сертифікаційної верифікації КПВ і ПС створених з готових ресурсів для репозиторієв.

5). Розвиток сайтів ІТК під нараховані завдання та завдання автоматизації ліній з процесів ЖЦ, задовольняючих реалізацію специфіки деяких доменів і проблемних областей, а також методу формування новітніх технологій для виробництва програм зборочного типу, орієнтованих на багатий набір сучасних МП, стандартного ЖЦ та моделей.

6). Розвиток сайту фабрики програм КНУ у напряму додавання нових дисциплін комп’ютерної науки, що розширять процеси оцінювання артефактів і програм, що можуть додаватися на фабрику програм з інших дисциплін, що викладаються в ВНЗ України.

 


Читайте також:

  1. ПІСЛЯМОВА
  2. ПІСЛЯМОВА




Переглядів: 517

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Список літератури до частини 5 | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.008 сек.