Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Місце корекційної педагогіки у системі педагогічних наук, зв'язок з іншими науками

Клінічними основами корекційної педагогіки слугують: ана­томія, фізіологія і патологія людини; психопатологія; невропа­тологія; генетика; клініка розумової відсталості. Використання знань цих галузей допомагає у проведенні психолого-педагогічної діагностики, розробці корекційних програм, доборі методів робо­ти з дітьми, що потребують корекції психофізичного розвитку.

Досить тісно корекційна педагогіка пов'язана із спеціаль­ною психологією, яка виконує роль психологічного фундаменту у навчанні, вихованні дітей, корекційній роботі з ними.

Корекційна педагогіка використовує знання вікової і педа­гогічної психології, соціальної педагогіки і психології.

Сама ж корекційна педагогіка слугує базою для спеціаль­них методик навчання та виховання учнів з психічними і (або) фізичними порушеннями.


Загальні пшпання корекцгйног педагогіки та спеціальної психології

3. Перспективи розвитку корекційної педагогіки в Україні

В умовах удосконалення системи освіти, пов'язаного із соціально-економічними процесами, не може бути незмін­ною і корекційна освіта. Реформація останньої обумовлена як об'єктивними, так і суб'єктивними факторами, зокрема, такими: стрімке входження України у Європейський освітній простір; запозичення закордонного досвіду з проблем надання допомо­ги дітям з порушеннями психофізичного розвитку; гуманізація української освіти (як загальної, так і корекційної) й орієнта­ція її на розв'язання особистісних проблем і розвиток кожної людини; активні міждисциплінарні зв'язки з іншими науковими галузями, суб'єктом яких також виступає особа з психофізични­ми порушеннями; переосмислення дефектологією окремих кон­цептуальних положень. Зміни й оновлення у практичних сферах освіти й виховання дітей з порушеннями психофізичного розви­тку потребують передусім теоретико-методологічного підґрунтя. Відповідно перспективними напрямками розвитку вітчизняної корекційної педагогіки є наступні:

• розробка концепцій та відповідного наукового забезпечення
щодо новітніх освітньо-виховних закладів для дітей з психіч­
ними і (або) фізичними порушеннями;

• розробка новітніх інноваційних технологій навчання і вихо­
вання дітей з психічними і (або) фізичними порушеннями;

• дослідження шляхів ефективної інтеграції дітей з психічними
і (або) фізичними порушеннями у середовище здорових од­
нолітків та їх науково-методичне й дидактичне забезпечення;

• розробка змісту, форм і методів ранньої корекційної допо­
моги дітям з відхиленнями розвитку;

• розробка шляхів допомоги дорослим особам з психічними і
(або) фізичними порушеннями;

• розробка шляхів співпраці з сім'ями дітей з психічними і
(або) фізичними порушеннями;

• удосконалення фахової підготовки спеціалістів для роботи з
різними категоріями осіб, що мають психічні і (або) фізичні
порушення (для різних типів закладів; для роботи з особами
різного віку; для інтегрованого навчання та ін);

• змістове та науково-методичне забезпечення системи профе­
сійної реабілітації неповносправних осіб;

• вивчення та узагальнення історії української корекційної пе­
дагогіки.


Модуль I

Контрольні запитання

1.Дайте визначення корекційної педагогіки.

2. Назвіть завдання корекційної педагогіки.

3. На які галузі поділяється корекційна педагогіка?

4. Охарактеризуйте зв'язок корекційної педагогіки з іншими
науками.

5. Якими є перспективи розвитку вітчизняної корекційної педа­
гогіки?

6. Розкрийте сутність основних понять корекційної педагогіки.

7. Обґрунтуйте необхідність вивчення корекційної педагогіки
майбутніми вчителями загальноосвітніх шкіл, вихователями
дошкільних закладів, психологами системи освіти.




Переглядів: 1497

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Діти з порушеннями (вадами) психофізичного розвитку | Тема і.з

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.