Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Література

1.Акатов Л. И. Социальная реабилитация детей с ограниченны­
ми возможностями здоровья. Психологические основы : учеб
пособие для студ. высш. учеб заведений / Л. И. Акатов. —
М. : ВЛАДОС, 2003. - 368 с.

2. Выготский Л. С. Собрание сочинений : в 6-ти томах. /
Л. С. Выготский ; под ред. Т. А. Власовой. - М. : Педагогика,
1983. — Т 5. Основы дефектологии. - 368 с.

3. Гаврилов О. В. Особливі діти в закладі і соціальному
середовищі : навчальний посібник / О. В. Гаврилов. -
Кам'янець-Подільський : Аксіома, 2009. — 308 с

4. Завражин С. А. Адаптация детей с ограниченными воз­
можностями : учеб. пособие для студ. пед учеб заведений
/ С. А. Завражин, Л. К. Фортова. — М. : Академический
Проект : Трикста, 2005. — 400 с.

5. Лапшин В. А. Основы дефектологии : учеб. пособие для
студ. пед. ин-тов / В. А. Лапшин, Б. П. Пузанов. — М. :
Просвещение, 1991. — 143с.

6. Липа В.А Психологические основы педагогической коррек­
ции / В. А. Липа. - Донецк : Лебідь, 2000. 319 с.

7. Матвеева М П. Корекційна робота в системі освіти дітей з ва­
дами розумового розвитку : навчально-методичний посібник
М. П. Матвеева, С. П. Миронова — Кам'янець-Подільський '
Кам'янець-Подільський державний університет, 2005. - 164 с

8. Миронова С П Олігофренопедагогіка. Компактний на­
вчальний курс : навчальний посібник С П Миронова
Кам'янець Подільський • Кам'янець-Подільський державний
університет, 2008 - 204 с


розвитку іпа осаб/шеост роботи з ними в умовах коргкцгйшл та шклюзивнт освіти

9. Положення про спеціальну загальноосвітню школу (школу-
інтернат) для дітей, які потребують корекції фізичного та
(або) розумового розвитку. - К. - 2008. — 24 с

10. Психология детей с отклонениями и нарушениями психиче­
ского развития / сост. В. М. Астапов, Ю. В. Микадзе. -
СПб. : Питер, 2001. - 384 с.

11.Синьов В. М. Основи дефектології : навчальний посібник / В. М. Синьов, Г. М. Коберник. - К. : Вища школа, 1994. - 143с.

12.Синьов В. М. Корекційна психопедагогіка. Олігофренопе-дагогіка : підручник / В. М. Синьов. — К. : Вид-во НПУ ім. М П. Драгоманова, 2007. - Частина І. - 238 с ИЗ. Синьов В. М. Психологія розумово відсталої дитини : підручник / В. М. Синьов, М. П. Матвеева, О. П. Хохліна. — К. : Знання, 2008. 359 с.

.Синьов В. М. Розумова відсталість як педагогічна проблема : на­вчальний посібник / В. М. Синьов. - К. : Діа, 2007. - 118 с >. Специальная психология : учебное пособие для студентов высших учебных заведений / под ред. В. И. Лубовского. -М. : Академия, 2006. — 464 с.

1. Психолого-педагогічна характеристика дітей з порушеннями інтелекту

Для ефективної організації роботи спеціалістів з розумово дсталими дітьми потрібне правильне розуміння феномену розу-~ зі відсталості та знання причин її виникнення. Усвідомлене і ше вживання терміна для називання проблеми — не лише зник високого рівня професійної майстерності, але й важли-чинник створення атмосфери довіри у стосунках з дитиною |*іленами її сім'ї, спосіб протидії стигмі, пов'язаній з діагнозом, «илкове визначення розумової відсталості може призвести до кування у спеціальні заклади дітей, які знаходяться на знач-вищому щаблі інтелектуального розвитку, але мають низькі яектуальні показники через порушення мовлення, слухової орової функції, загальну фізичну ослабленість, педагогічну шість. Ця патологія називається "відставання у розумово-звитку", має тимчасовий характер і може бути компенсова-»хом використання корекційної роботи з розвитку тих чи ушкоджених функцій або функціональних систем.

'Терміном "розумова відсталість"у вітчизнянійдефектоло-рийнято вважати стійке порушення пізнавальної діяльності


Модуль П Психоїют-педагигічна характеристика дппсй л порушеннями псгихіфізичнсео


людини, яке виникаь внаслідок органічного пошкодження цен­тральної нервової системи.

Ступінь ураження головного мозку може бути різним за склад­ністю, локалізацією, часом впливу на нього того чи іншого хворобо­творного фактору. Це є свідченням того, що етіологія даного патоло­гічного стану може бути надзвичайно різноманітною, що в свою чер­гу, викликає різноманітні індивідуальні особливості фізіологічного, емоційно-вольового та інтелектуального розвитку такого суб'єкта.

Термін "розумова відсталість" вказує не лише на кількісну, а й на якісну характеристику порушення, що передбачає певний позитивний розвиток дитини, внаслідок організації цілеспрямо­ваного корекційно-розвивального впливу на неї, який враховує її потенційні можливості і опирається на збережені або менш ушкоджені її функції чи функціональні системи.

Розумова відсталість як патологія може бути констатована лише у тому випадку, якщо в одного суб'єкта є водночас три основні ознаки:

1) органічне ураження головного мозку дифузного харак­
теру (набуте або спадкове);

2) порушення пізнавальної діяльності, зокрема, усіх розу­
мових операцій (аналіз, синтез, узагальнення, абстрагу­
вання тощо), пам'яті, мовлення;

3) стійкість порушення або його регресивність.

Через наявні ознаки дитина не може оволодіти програмою загальноосвітньої школи у повному обсязі в усталені терміни.

Структура дефекту у розумово відсталих дітей є достатньо складною. Загальний її аналіз (за Л. Виготським) подамо у ви­гляді схеми:

— Слабкість оріг нтувальної діяльності; - низька пізнавальна активність; — слабкість замикаючої функції кори головного мозку; — низька розумова працездатність; — інертність нервових процесів

Структура дефекту при розумовій відсталості
Ядро ______ ,.

Вторинні Подальші
недоліки ускладнення _.------------ ^.
^\ ґ^ І Незрілість
Недорозвиток \ 1 емоційяо-
мислення, \ вольової
мовлення, 1 сфери.
пам'яті, уваги, / особистості.
сприймання / \ порушення

/ та особливості роботи j ними в умовах корекишноі та інклюзивна ocetmu

Визначаючи розумову відсталість, далеко недостатньо об-китись загальною вказівкою порушення, слід обов'язково ановити і його структуру. Це набуває вагомого значення для іення з дитиною корекційної роботи. Передусім, безумов-слід враховувати первинні порушення у структурі дефекту. ! відображаються на розвитку психіки дитини, ускладнюють Проте педагогічні зусилля необхідно спрямовувати на вто-іі та подальші ускладнення, оскільки саме вони піддаються екційному впливу.


Читайте також:

  1. Використана література
  2. ВИКОРИСТАНА ЛІТЕРАТУРА
  3. ВИКОРИСТАНА ЛІТЕРАТУРА
  4. Дитяча література буде доступна для розуміння за умови врахування специфіки цільової аудиторії.
  5. Довідкова література
  6. Додаткова література
  7. Додаткова література
  8. Додаткова література
  9. Додаткова література
  10. Додаткова література
  11. Додаткова література
  12. Додаткова література




Переглядів: 550

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ, НАВЧАННЯ | Класифікація розумової відсталості

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.03 сек.