Ознайомившись із функціями підприємця, ви вже знаєте, що підприємець, крім усього іншого, має управляти своєю справою. Усвідомлення виняткової ролі управлінської діяльності у розвинутих країнах відбулося ще на початку XX ст. Уже на той час там зрозуміли, що: а) діяльність у сфері управління — це окрема професія; б) люди, які опанували цю професію — шанований прошарок суспільства; в) теорія управління — необхідна наука.
Вражаючим є масштаб підготовки фахівців управління (менеджерів). Зокрема, у США функціонує 1300 університетських шкіл бізнесу та програм у галузі бізнесу та управління. Створена у Європі асоціація охоплює 300 шкіл управління.
Зрозуміло, що в одній темі складно висвітлити усі проблеми теорії управління (менеджменту), але здеякими фундаментальними поняттями та процесами ви ознайомитесь.
Після вивчення теми ви дізнаєтеся:
· що таке управлінська діяльність (менеджмент) та які її складові;
· для чого і як формується бізнес-план;
· чим розрізняються організаційні структури побудови підприємства;
· що таке управлінське рішення та з яких елементів воно складається;
· чим розрізняються дві провідні у сучасному світі моделі управління: американська та японська.