МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Lesson 4Economics. “What is Economics about?” Ex.1. Read and translate the text. Entitle it. Most introductory textbooks on Economics begin with posing the question, “What is Economics about?” Although Economics is a vast subject and precise definitions are usually very complex, it is not a difficult matter to give a simple and sensible answer to the basic question. Economics is essentially a study of the ways in which people apply their knowledge, skills, and efforts to the gifts of nature in order to satisfy their material wants. Economics limits itself to the study of the material aspects of live, and while it is true that man cannot live by bread alone, it is equally true that cannot live without it. An underlying problem in economics is that of survival and we must examine how people have solved or are trying to solve this problem. In the more advanced countries this may seem a very remote problem – few people, if any, are conscious of a life or death struggle for existence. In many other countries, however, the continuity of human existence is by no means assured – starvation is a very real prospect for millions of human beings. Even in the prosperous, economically advanced countries there is an aspect of survival which attracts little or no attention from those of us fortunate enough to live in these areas. This is our relative helplessness as “economic” individuals. The Indian peasants have an extremely low standard of living. Yet, left completely to their own devices, they can survive. Such people have the abilities to sustain life without outside assistance. A large percentage of the human race still lives in very small self-sufficient peasant communities. These people experience great poverty, but they can provide on an individual basis, for their own survival. They have a degree of economic independence. If we now turn to the inhabitants of New York, London, or any other great metropolitan area we must observe the opposite situation – a high standard of living together with an extreme economic dependence. The inhabitants of cities are totally incapable of providing for themselves, directly, the means of their survival. They could not feed themselves, or build their own houses. Such people depend, each and every day of their lives, on the efforts and cooperation of many thousands of specialist workers. In industrialized societies a high standard of living is possible only if the organized cooperation of large numbers of people can be guaranteed. In the economically developed countries we are rich, not as individuals, but only as members of a complex economic organization.
VOCABULARY:
advanced countries percentage apply pose a question completely provide directly remote effort satisfy wants equally struggle for survival essentially sustain life however totally opposite self-sufficient
Ex. 2. Answer the questions.
Ex.3. Fill out the gaps with the following words: (inhabitants, precise, prospect, vast, standard, percentage, means, human). 1. Economics is a … subject and … definitions are very complex. 2. Starvation is a very real … for millions of … beings. 3. The Indian peasants have an extremely low … of living. 4. A large … of the human race still lives in very small self-sufficient peasant communities. 5. The … of cities are totally incapable of providing for themselves, directly, the … of their survival.
Ex. 4. Find the synonyms among the following words.
Study, precise, complex, subject, essentially, use, exact, matter, basically, mainly, apply, developed, examine, advanced, completely, help, community, totally, assistance, society, build, gift, construct, present.
Ex. 5. Find the antonyms among the following words.
Begin, difficult, high, poor, inside, wealth, finish, easy, low, prosperous, outside, poverty, capable, dependence, incapable, directly, large, independence, indirectly, small. Ex.6. Translate the word combinations into English. Точне визначення, проста відповідь, основне питання, вивчення матеріальних сторін життя, розвинені країни, боротьба за існування, рівень життя, відносна безпорадність, без сторонньої допомоги, відчувати крайню бідність, ступінь економічної незалежності, спостерігати протилежну ситуацію, жителі міст, члени складної економічної організації Ex. 7. Give three forms of the following verbs. To be, to have, to give, to apply, to satisfy, to live, to study, to examine, to solve, to leave, to survive, to experience, to provide, to turn, to observe, to feed, to build, to depend, to guarantee. Ex. 8. Ask all the types of questions to the sentences.
Читайте також:
|
||||||||
|