Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Lesson 4

Economics. “What is Economics about?”

Ex.1. Read and translate the text. Entitle it.

Most introductory textbooks on Economics begin with posing the question, “What is Economics about?” Although Economics is a vast subject and precise definitions are usually very complex, it is not a difficult matter to give a simple and sensible answer to the basic question. Economics is essentially a study of the ways in which people apply their knowledge, skills, and efforts to the gifts of nature in order to satisfy their material wants.

Economics limits itself to the study of the material aspects of live, and while it is true that man cannot live by bread alone, it is equally true that cannot live without it. An underlying problem in economics is that of survival and we must examine how people have solved or are trying to solve this problem. In the more advanced countries this may seem a very remote problem – few people, if any, are conscious of a life or death struggle for existence. In many other countries, however, the continuity of human existence is by no means assured – starvation is a very real prospect for millions of human beings.

Even in the prosperous, economically advanced countries there is an aspect of survival which attracts little or no attention from those of us fortunate enough to live in these areas. This is our relative helplessness as “economic” individuals. The Indian peasants have an extremely low standard of living. Yet, left completely to their own devices, they can survive. Such people have the abilities to sustain life without outside assistance. A large percentage of the human race still lives in very small self-sufficient peasant communities. These people experience great poverty, but they can provide on an individual basis, for their own survival. They have a degree of economic independence.

If we now turn to the inhabitants of New York, London, or any other great metropolitan area we must observe the opposite situation – a high standard of living together with an extreme economic dependence. The inhabitants of cities are totally incapable of providing for themselves, directly, the means of their survival. They could not feed themselves, or build their own houses. Such people depend, each and every day of their lives, on the efforts and cooperation of many thousands of specialist workers. In industrialized societies a high standard of living is possible only if the organized cooperation of large numbers of people can be guaranteed. In the economically developed countries we are rich, not as individuals, but only as members of a complex economic organization.

 

VOCABULARY:

 

advanced countries percentage

apply pose a question

completely provide

directly remote

effort satisfy wants

equally struggle for survival

essentially sustain life

however totally

opposite self-sufficient

 

Ex. 2. Answer the questions.

 

  1. What do most introductory books on Economics begin with?
  2. What does Economics study?
  3. What doe it limit itself to?
  4. What is an underlying problem of Economics?
  5. What categories of people can survive without outside assistance?
  6. Why do they have a very low standard of living?
  7. Why aren’t the inhabitants of big cities economically independent?
  8. Why is a high standard of living impossible without a cooperation of large numbers of people?

 

Ex.3. Fill out the gaps with the following words:

(inhabitants, precise, prospect, vast, standard, percentage, means, human).

1. Economics is a … subject and … definitions are very complex. 2. Starvation is a very real … for millions of … beings. 3. The Indian peasants have an extremely low … of living. 4. A large … of the human race still lives in very small self-sufficient peasant communities. 5. The … of cities are totally incapable of providing for themselves, directly, the … of their survival.

 

Ex. 4. Find the synonyms among the following words.

 

Study, precise, complex, subject, essentially, use, exact, matter, basically, mainly, apply, developed, examine, advanced, completely, help, community, totally, assistance, society, build, gift, construct, present.

 

Ex. 5. Find the antonyms among the following words.

 

Begin, difficult, high, poor, inside, wealth, finish, easy, low, prosperous, outside, poverty, capable, dependence, incapable, directly, large, independence, indirectly, small.

Ex.6. Translate the word combinations into English.

Точне визначення, проста відповідь, основне питання, вивчення матеріальних сторін життя, розвинені країни, боротьба за існування, рівень життя, відносна безпорадність, без сторонньої допомоги, відчувати крайню бідність, ступінь економічної незалежності, спостерігати протилежну ситуацію, жителі міст, члени складної економічної організації

Ex. 7. Give three forms of the following verbs.

To be, to have, to give, to apply, to satisfy, to live, to study, to examine, to solve, to leave, to survive, to experience, to provide, to turn, to observe, to feed, to build, to depend, to guarantee.

Ex. 8. Ask all the types of questions to the sentences.

 

  1. Precise definitions are usually very complex.
  2. Economics limits itself to the study of the material life.
  3. The Indian peasants have an extremely low standard of living.

 


Читайте також:

  1. I. Translate the following passage using the vocabulary of this lesson
  2. Lesson 1
  3. Lesson 1
  4. Lesson 1 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 3
  5. Lesson 1 Basic Concept of Security and Defense
  6. Lesson 1 Basic Concept of Security and Defense
  7. Lesson 10
  8. Lesson 10 Branches, Services and Units of the US Armed Forces
  9. Lesson 11
  10. Lesson 11 Maintaining the Force
  11. Lesson 11 Maintaining the Force
  12. Lesson 12




Переглядів: 662

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Agriculture in Great Britain | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.