МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
ЭтноцентризмЗвичаї, властиві суспільству, настільки глибоко укоріняються в нашій свідомості, що здаються другою натурою. Крім того, важко уявити собі інший життєвий устрій. Антрополог Ральф Линтон писав: "Протягом більшої частини своєї історії людина лише смутно усвідомлювала наявність культури, і те завдяки відмінностям в звичаях свого суспільства і товариства інших людей, з якими він випадково стикався". Тому недивно, що про поведінку інших груп ми судимо виходячи з норм власної культури. Цей феномен соціологи називають этноцентризмом. Самнер описував цю точку зору як позицію, "при якій власна група розглядається як центр всесвіту, а усі інші оцінюються як що мають до неї певне відношення". Саме этноцентризм спонукав китайського імператора Чень місяць відправити англійському королеві Георгу III наступне послання у відповідь на пропозицію останнього встановити між обома націями торговельні зв'язки: "Наша Небесна імперія має усе удосталь і не має недоліку в продукції в межах своїх меж. Тому немає необхідності ввозити вироби варварів з-за кордону в обмін на нашу власну продукцію. Проте оскільки без чаю, шовку і фарфору, які виробляються в Небесній імперії, європейські нації і Ваша країна обійтися не можуть, ми дозволили на знак розташування забезпечувати іноземні торгові доми [в Кантоне] і, таким чином, дати Вашій країні можливість скористатися нашою добротою.. Як може особисто переконатися Ваш посол, у нас є усе. Для мене не представляють цінності незвичайні або хитромудрі пристосування, і я не потребую товарів Вашої країни.. Я не забуваю про самотність і віддаленість Вашого острова, відрізаного від решти світу морськими просторами, і не звертаю уваги на простиме незнання звичаїв Небесної імперії. У зв'язку з цим я наказав своєму міністрові прояснити Вашого посла по цьому предмету". Прояви этноцентризма можна виявити в сім'ях, племенах, націях, коледжах, братерствах, бізнесі, церквах і політичних партіях. Свідомість приналежності до "кращих людей" служить свого роду соціальним клеєм, що зв'язує людей. Почуття групової гордості, приналежності і колективної самосвідомості сприяє зростанню солідарності і стабільності. Проте в той же час ці почуття породжують міжгрупові конфлікти. Отже, этноцентризм впливає двояким чином: він зміцнює відчуття єдності, долаючи протиріччя усередині групи і об'єднуючи людей, навіть якщо вони розділені економічними конфліктами і соціальною нерівністю, і одночасно віддаляє людей один від одного, посилюючи їх неприязнь до інших груп і спільностей.
|
||||||||
|