Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Термін здійснення соціального супроводу визначається індивідуально для кожної сім'ї або особи, але не повинен перевищувати шести місяців.

Здійснення та завершення соціального супроводу

Соціальний супровід здійснюється на регулярній основі протягом певного періоду.

Тривалість соціального супроводу залежить від гостроти проблем, які існують у сім'ї чи особи, рівня розвитку адаптаційного потенціалу членів сім'ї або особи, ступеня функціональної спроможності сім'ї або особи щодо самостійного подолання труднощів, рівня розвитку зв'язків із соціальним оточенням тощо.

У разі необхідності за рішенням дорадчого органу термін здійснення супроводу може бути продовжено до одного року.

До здійснення соціального супроводу соціальний працівник може залучати, у разі потреби, інших фахівців та використовувати потенціал громади (за згодою).

Після трьох місяців здійснення соціального супроводу проводиться проміжне оцінювання ситуації, на підставі якої, за необхідності, уносяться зміни до Плану, що відображають зміни в потребах та становищі сім'ї.

Коли процес соціального супроводу відповідно до термінів, указаних у договорі, наближається до завершення, здійснюється моніторингове соціальне інспектування сім'ї або особи, на підставі якого приймається рішення про продовження або завершення соціального супроводу.

Питання щодо продовження здійснення соціального супроводу або

його завершення виноситься на розгляд дорадчого органу.

У разі письмової відмови сім'ї чи особи щодо винесення її питання на розгляд засідання дорадчого органу соціальний супровід може бути продовжено або припинено за рішенням Центру.

Після завершення соціального супроводу сім'я/особа в обов'язковому порядку інформується про способи й організацію соціальної підтримки, якими вона може скористатися в майбутньому.

За потреби, робота із сім'єю продовжується з метою надання необхідних соціальних послуг після завершення соціального супроводу.

У разі виникнення конфліктних ситуацій між соціальним працівником і сім'єю, обставин, які призводять до невиконання Плану або ускладнюють його реалізацію, та з метою попередження професійних ризиків, визначення шляхів ефективного соціального супроводу в Центрі проводяться наради спеціалістів. До участі в нарадах запрошуються суб'єкт(и) соціального супроводу.

Обов’язковою умовою взяття сім’ї чи особи під соціальний супровід спеціалістами Центру є добровільна згода сім’ї чи особи на соціальний супровід, шляхом укладання договору про здійснення соціального супроводу між повнолітнім представником сім’ї чи особою та Центром (у окремих випадках договір про здійснення соціального супроводу дитини-сироти чи дитини, позбавленої батьківського піклування може бути укладений безпосередньо з дитиною, яка досягла 14-річного віку). У договорі визначено обов’язкову участь членів сім’ї чи особи у виконанні плану соціального супроводу. На підставі договору надаються соціальні послу ги, регулюються взаємні відносини та визначається відповідальність сторін.

Перед підписанням договору соціальний працівник, відповідальний за здійснення соціального супроводу повинен переконатись, що особа чи члени сім’ї усвідомлюють призначення та функції документу, права та обов’язки сторін, розуміють значення термінів. У разі необхідності соціальний працівник повинен роз’яснити положення договору.

Надання соціальних послуг у ході соціального супроводу здійснюється на регулярній основі:

ü індивідуально кожному члену родини;

ü усім членам родини;

ü індивідуально або в групах з осіб, які складають значиме соціальне оточення особи чи сім’ї (найближчі родичі, сусіди, друзі тощо);

ü в групах взаємопідтримки та взаємодопомоги.

Соціальний супровід передбачає комплекс соціальних послуг, спрямованих на допомогу у розв’язанні проблем сім’ї чи особи, що спричинили складні життєві обставини, які вона не може подолати самостійно, визначення головної проблеми, що провокує неблагополуччя, вирішення якої дозволить сім’ї чи особі в подальшому забезпечити належне функціонування.

До змісту соціального супроводу можуть входити наступні складові:

ü фахова оцінка ситуації та складання плану заходів для подолання основної проблеми сім’ї, моніторинг його виконання;

ü допомога в оформленні документів і запитів до відповідних інстанцій;

ü сприяння в працевлаштуванні та професійному навчанні дорослих членів сім’ї;

ü сприяння в лікуванні та реабілітації членів сім’ї;

ü допомога у набутті членами сім’ї необхідних соціальних навичок;

ü соціально-педагогічна, психологічна корекція;

ü надання інформації;

ü посередництво участі у групах самодопомоги;

ü переадресація до окремих спеціалістів або інших закладів;

ü психологічна допомога і підтримка;

ü індивідуальне супроводження до служб чи закладів (у випадку необхідності);

ü представництво інтересів дитини або членів сім’ї;

ü сприяння в отриманні соціальних допомог, пільг, оздоровлення дітей.

У випадку перебування особи чи членів сім’ї у небезпеці, жорстокого поводження з дитиною, залишення без піклування батьків, неналежного догляду (занедбаності, недоїдання тощо), вчинення насильства щодо особи (у тому числі в сім’ї), або у разі, коли існує явна його загроза, обов’язковим є вжиття екстренних заходів, спрямованих на негайну підтримку, організацію вирішення невідкладних завдань, вилучення особи зі стресогенного оточення.

Екстренні заходи починаються у термін, який не перевищує 24 годин з моменту повідомлення чи виявлення та реєстрації повідомлення про вчинення насильства або реальної його загрози.

Соціальний працівник повинен здійснити невідкладні дії для забезпечення безпеки особи, якими, в разі необхідності, можуть бути: сприяння у негайному вилученні дитини з родини, наданні тимчасового притулку особі/членам сім’ї тощо.

У випадку перенаправлення особи чи членів сім’ї до закладу соціального обслуговування, здійснюється соціальний супровід сім’ї чи особи за місцем проживання.

У випадку, коли для вирішення обставин, які спричинили сімейне неблагополуччя, сім’я чи особа не прикладає зусиль або систематично порушує умови договору, соціальний супровід повинен бути припинений. Після припинення соціального супроводу через порушення умов договору сім’ї, де проживають неповнолітні діти, на розгляд дорадчого органу/координаційної ради виноситься питання щодо виконання батьками їх батьківських обов’язків та направляється інформація до служби у справах дітей для подальшої роботи з сім’єю.

Справа соціального супроводу сім’ї чи особи є конфіденційним документом.

Спеціалісти, залучені до здійснення соціального супроводу, повинні мати відповідну фахову підготовку/спеціалізацію, знання та навички, необхідні для роботи з сім’ями чи особами, які опинилися у складних життєвих обставинах, регулярно вдосконалювати свою компетенцію шляхом підвищення кваліфікації, навчання на курсах, семінарах, тренінгах, тощо.




Переглядів: 1387

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Планування соціального супроводу | Соціальний працівник як суб’єкт технології соціального супроводу.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.015 сек.