МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Цикл азоту(N --від лат. Nitrogenium).Резервний фонд -- в атмосфері, де азот (N2) складає 78,084% об"єму. Мале коло кругообігу (біотичне) можна почати розглядати з отримання рослинами азоту із того величезного резервуару, що являє собою атмосфера. Вищі рослини можуть засвоїти азот лише у вигляді нітратів або солей амонію. Процеси перетворення атмосферного азоту у доступні для рослин форми називаються азотфіксацією. Біотична фіксація азоту здійснюється вільноживучими та симбіотичними мікроорганізмами (бульбочкові бактерії бобових). Азот входить до складу білків та нуклеїнових кислот. Оскільки бобові рослини "озброїлись" бульбочковими бактеріями для посиленого здобування азоту, вони утворюють особливо багато білків. Далі азот передається по трофічних ланцюгах. Потім азот повертається в оточуюче середовище -- або у вигляді продуктів азотистого метаболізму (сечовина та сечова кислота), або у вигляді відмерлих органічних решток, які підлягають мікробіотичній деструкції. В процесі деструкції органічні рештки переходять у сполуки, які знову можуть споживатись рослинами. Велике коло кругообігу азоту починається з абіотичної фіксації азоту, що відбувається в результаті виверження вулканів та дії блискавок: атмосферний азот під дією високих температур окислюється і потім з опадами потрапляє в грунт, але ця кількість його незначна порівняно з біотичними джерелами. Далі перетворення азоту відбуваються по вищеописаній схемі, тобто велике і мале коло кругообігу азоту зливаються.
КЛЮЧОВІ СЛОВА: антропогенна речовина, мікроелементи, біогеохімічні цикли.
ГЛОСАРІЙ Антропогенні речовини -- хімічні сполуки, що виникають на землі в результаті діяльності людини (наприклад, пластмаси). Мікроелементи—це елементи, концентрація яких у живих організмах не перевищує 0,1%. Важкі метали -- це метали з густиною понад 8000 кг/м3. Кругообіг речовин -- це закономірний процес багаторазової участі речовин в явищах, що протікають в атмосфері, гідросфері та літосфері. Біогеохімічний кругообіг або біогеохімічний цикл -- це обмін хімічними елементами між живими організмами та фізико-хімічним середовищем за схемою середовище-організм-середовище. Резервний фонд -- це речовина, що не захоплюється організмами і знаходиться у відповідній геологічній оболонці. Обмінний фонд -- менший за об"ємом, але активніший, ніж резервний, характеризується швидким обміном між організмами та їх безпосереднім оточенням.
|
||||||||
|