З пошуком джерел вакансій невід’ємно пов’язане таке поняття, як самомаркетинг. Самомаркетинг – це компонент «ринкової компетентності» спеціаліста, вміння аналізувати й прогнозувати ситуацію на ринку праці, кон’юнктуру попиту й пропозиції і в результаті цього – перетворювати свою «робочу силу» у вигідний й ходовий товар.
Для студента дуже важливо знання основних правил самомаркетингу: вміння збирати й аналізувати інформацію; вміння прогнозувати ситуацію на ринку праці; вміння спілкуватися з людьми; вміння запропонувати свої послуги; вміння правильно використовувати свій час; вміння працювати в колективі.
Самомаркетинг містить такі компоненти: вивчення ситуації на ринку праці з використанням усіх засобів масової інформації; контакти з колегами з інших організацій; участь у галузевих заходах; консультація у службі зайнятості; розміщення професійних резюме в кадрових агентствах.
Випускнику треба пам’ятати, що професіонал відрізняється від спеціаліста тим, що він здатний вирішувати не тільки вузькі (за своєю спеціальністю) професійні завдання, але й важкі комплексні проблеми. І тому, займаючись пошуком роботи, Ви маєте змогу розкрити усі свої якості й риси характеру, щоб потім, при нагоді використати цей досвід і виявити себе професіоналом.