Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






КОНСПЕКТ-ОРГАНИЗАТОР

Вибір концепції: - підприємства; - управління (місія, бачення) Аналіз діяльності підпри-ємства та середовища його функціону-вання (ретроспективний, ситуаційний, стратегічний): - зовнішнього та внутрішнього середовищ; - конкурентоспроможності Діагноз: - сильних і слабких сторін діяльності підприємства; - загроз та можливостей Прогноз: - тенденцій змін внутрішнього та зовнішнього середовищ
Стратегічний контроль: - діяльності; - системи стратегічного управління ПОЛІТИКА Цілі: - діяльності підпри-ємства та управління підприємством; - «дерево цілей»; - «кортеж переваг» (у межах політики)
Системи забезпечення реалізації стратегічних планів, формування системи СУ: - ПОЗ; - ПФЕЗ; - ПСПЗ; - ПІАЗ Система планів, проектів і програм розвитку підприємства: - стратегічні плани, проекти, програми; - тактичні плани; - оперативні плани Стратегії розвитку підприємства: - «стратегічний набір», включаючи загальні, конкурентні, продуктово-товарні, функціональні, ресурсні, комплексні стратегії

 

ПОЗ – підсистема організаційного забезпечення;

ПФЕЗ – підсистема фінансово-економічного забезпечення;

ПСПЗ – підсистема соціально-психологічного забезпечення;

ПІАЗ – підсистема інформаційно-аналітичного забезпечення

 

Рис. 2.2. Концептуальна схема стратегічного управління підприємством

 

 

Політика та стратегія підприємства Інвестиційна привабливість Ефективна система фінансування
Ефективність горизонтальних зв’язків, наявність автономних організаційних угрупувань Стратегічний рівень підприємства Ефективна система постачання
Наявність планів диверсифікації Високі результати діяльності (ОВД)
Наявність сучасної виробничої системи Прогресивні системи мотивації персоналу
Наявність ефективної та гнучкої системи збуту Стратегічно орієнтовані системи контролю та аналізу
Конкурентоспроможний персонал Високий організаційний рівень підприємства Використання досягнень НТП (інноваційність)

 

Рис. 2.3. Фактори, що формують стратегічний рівень підприємства

 

Управління на основі екстрених рішень Управління в умовах неочікуваних подій.
Управління на основі дослідження і творчості Управління за слабкими сигналами. Управління на основі ранжування стратегічних задач  
Управління на основі передбачених змін Вибір стратегічних позицій. Стратегічне планування за періодами.    
Управління на основі екстраполяції Довгострокове планування. Цільове управління. Складання бюджетів капіталовкладень. Складання поточних бюджетів.      
Управління на основі контролю Інструкції, фінансовий контроль        
           

1 2 3 4 5

Рис. 2.4. Еволюція систем управління

  Сила сигналів зовнішнього середовища Характер заходів із зростанням сили їх дієвості
Спос-тере-ження за оточен-ням Визна-чення сили або слабкості сигналу Підвищення стратегічного «зовніш- нього імунітету» Підвищен- ня організа- ційної гнучкості Розроб-лення підготовчих планів Здійснення планів практичних заходів
A B C D E F
1. Небезпека або нова можливість усвідомлюється          
2. Джерела небезпеки (можливості) встановлено      
3. Масштаби небезпеки (можливості) зрозумілі    
4. Шляхи вирішення проблеми визначено  
5. Результати запланованих контрзаходів отримано

Рис. 2.5. Дії підприємства при слабких сигналах про виникнення пробле

 

Змістовні складові економічної стратегії фірми
У зовнішньому середовищі У внутрішньому середовищі
1. Товарна стратегія фірми 1. Стратегія зниження виробничих витрат
2. Стратегія ціноутворення 2. Стратегія інвестиційної діяльності
3. Стратегія взаємодії з ринками виробничих ресурсів 3. Стратегія інноваційної діяльності фірми (реінжиніринг бізнес-процесів)
4. Стратегія поведінки фірми на ринках цінних паперів 4. Стратегія стимулювання персоналу
5. Стратегія зниження трансакційних витрат
6. Стратегія зовнішньоекономічної діяльності
Стратегія попередження банкрутства та оздоровлення фінансового стану фірми

 

Рис. 3.1. Склад економічної стратегії фірми

1-й рівень Корпоративна стратегія  
Стратегії зростання, стабілізації, виживання, поєднання  
2-й рівень Конкурентні стратегії (стратегії бізнесу)  
Лідирування, диференціації, зосередження, першопроходець, синергія  
3-й рівень Функціональні стратегії
Інноваційна, ресурсна, фінансова, виробнича, маркетингова, кадрова
     

 

Рис. 3.1. Стратегічний набір організації (каскад стратегій)

Класифікація стратегій на основі життєвого циклу підприємства (ЖЦП)

Фаза ЖЦП Характеристики Можливі стратегії Фактори успіху
Зародження Початок бізнесу з «нуля», створення спільного підприємства, придбання фірми, акціонування, випуск нових товарів. Формування конкурентних переваг Стратегії концентрованого зростання – можливості розвитку на основі переваг концентрації та спеціалізації виробництва - своєчасний початок; - інтенсивна реклама нової продукції; - інтенсивні маркетингові дослідження споживних властивостей продукції та потенційного попиту; - ціни на рівні собівартості, щоб зацікавити споживача
Прискорене зростання Різностороннє формування фірми. Боротьба за споживачів та постачальників. Конкуренція слабка – основний акцент у конкурентній боротьбі – захват ринкової частки Стратегії інтегрованого зростання – виробництво однорідних товарів (послуг) - розширення виробництва; - зниження собівартості виробництва за рахунок економії на масштабах, покращен-ня організації виробництва та збуту; - збільшення частки
Загасання швидкості зростання Фірма сформована. Досягнута економія на масштабах. Визначено місце в галузі. Конкурентна боротьба за рахунок якості, сервісу ноу-хау. Посилення конкуренції Стратегія диверсифіковано-го зростання – охоплення нових сфер бізнесу. Інноваційні стратегії - прогнозування потреб; - диверсифікація товарів та ринків; - зусилля НИОКР направляються на покра-щення якості продукції і пошук нових технологій; - продовження зусиль зі зниження собівартості - рекламна підтримка; - післяпродажне обслуговування та надання інших послуг - зміцнення конкурентних позицій, увага до зовнішніх ринків
Зрілість Прибутковість знижується, конкуренція посилюється. Лишаються найбільш сильні фірми. Залучення нових споживачів Стратегія диверсифіковано-го зростання. Стратегії міжнародного розвитку - поновлення товарів та технологій; - сегментація ринку; - інтенсифікація зусиль інтернаціоналізації виробництва та виходу на зовнішні ринки; - стимулювання попиту; - посилення реклами; - пошук потенційних СЗГ; - розробка нових видів продукції
Застарівання Прибутковість знижується, зростає конкурентна сила постачальників та інших фірм Стратегії:ліквідації, «збору врожаю», скоро-чення СЗГ, скорочення витрат - згортання виробництва, швидке (з найбільшими витратами) або повільне (з максимальним прибутком)

КОНСПЕКТ-ОРГАНИЗАТОР

 




Переглядів: 503

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ДОДАТКИ | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.