Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Позашкільі заклади

Київський Палац дітей та юнацтва 1998 р.ку ініціював проект «Діти України – Анти-ВІЛ/СНІД», його мета – формування ЗСЖ, збереження репродуктивного здоров’я, запобігання ВІЛ-інфікуванню, наркоманії, захворюванням, що передаються статтєвим шляхом (ЗПСШ), серед дітей та юнацтва. Проект інтегрує зусилля 50 середніх та 8 позашкільних закладів освіти, деяких закладів охорони здоров’я та неурядових державних організацій (НДО). Ініціюється увага і активність учнів, батьків, вчителів, працівників державних організацій та членів НДО стосовно профілактики вищенаведеного негативу, освіти і пропаганди ЗСЖ.

За перший рік діяльності у проекті взяли участь понад 10 тис. підлітків та 300 освітян. Основний механізм проекту – триетапне залучення підлітків до профілактики серед однолітків. На першому етапі добирається максимальна кількість підлітків з метою зміни їхніх мотивацій, стереотипів, залучення до активних дій по збереженню власного здоров’я і здоров’я найближчого оточення. Методи: художні виставки, літературні вечори, радіо-, телемости, телеконференції в Інтернеті, інформаційні дискотеки, надання інформаційних друкованих матеріалів, перегляд і обговорення відеоматеріалів, театралізовані вистави тощо. Підлітки вибирають той вид інформування, який їм особисто найприйнятніший. За підсумками першого етапу відокремлюються підлітки, котрі сприйняли проблему як особисту, мають бажання і відчувають мотивацію до активних дій в напрямі позитивного впливу на реальну ситуацію. Вони отримують статус волонтерів.

На другому етапі з числа волонтерів виокремлюють здатних до лідерства, шляхом залучення до планування і організації акцій першого етапу. Лідери навчаються в «Підлітковій школі волонтерів-інструкторів пропагандистів ЗСЖ», що створена при Палаці, і у разі успішного закінчення школи отримують звання «Інструктор-волонтер». Зміст навчання складають курси «Психологія особистості та спілкування», «Профілактична медицина», Соціальна медицина», волонтерська практика з різним контингентом (ВІЛ-інфікованими, наркоманами, хворими, інвалідами, «дітьми вулиці» тощо), самостійне виконання завдань з профілактики (лекції, бесіди, конкурси, інші профілактичні акції, маркетингові дослідження з однолітками).

На третьому етапі інструктори-волонтери залучаються до самостійного створення волонтерської мережі за місцем навчання і проживання, добирають і навчають нових волонтерів, залучають їх до роботи. Найбільш активні підлітки отримують звання «волонтер-координатор». У межах проекту «Діти України – Анти-ВІЛ/СНІД» волонтери-інструктори розробляють та реалізують профілактичні заходи у м. Києві, ініціюють роботу в регіонах України, опановують закордонним досвідом, співпрацюють з державними і недержавними організаціями України і світу. Для здійснення цієї роботи у межах проекту створено інформаційно-ресурсний і культурологічний центри, науково-дослідницьку службу, штаб волонтерського руху. Виробляється друкована продукція – газета «Міст», інформаційні матеріали для вчителів і батьків з питань підліткової сексуальності, проблем ВІЛ-інфекції.

Дуже цікавою і корисною є діяльність Дитячого оздоровчо-екологічного центру Мінського р-ну м.Києва. Основний напрям роботи – навчання дітей здоровому способу життя. Понад три тисячі підлітків та молоді займаються у гуртках, секціях, студіях, об’єднаннях Центру. Робота, що проводить педагогічний колектив Центру по збереженню і зміцненню здоров’я вихованців передбачає:

1) фізичне удосконалення шляхом формування валеологічних знань, умінь та навичок, організація спортивної та еколого-туристичної роботи, використання народних та сучасних методів збереження та зміцнення здоров’я;

2) психологічний скринінг та корекція психічного стану дітей, адаптація їх до навколишнього середовища;

3) виховання духовно здорової людини мистецькими засобами, засобами художньої та технічної творчості;

4) забезпечення дружніх стосунків та створення позитивного мікроклімату як основи соціального здоров’я вихованців.

У Центрі працює понад 80 великих і малих творчих колективів. Кожен з них має певні здобутки з формування ЗСЖ. Поглиблений фізичний розвиток отримують у туристичному клубі та гуртку спортивного орієнтування.

Виховання дітей засобами мистецтва у Центрі проводиться у 2-х напрямах: пропаганда екології, валеології та мистецтва безпосередньо через споглядання зразків дитячої творчості та спеціальну освіту, наприклад різні виставки; формування ЗСЖ через власну творчість, участь у роботі гуртків мистецького спрямування, вечори відпочинку, що проводяться два рази на місяць.

Спеціально розроблені для кожного гуртка програми ставили головним завданням закласти бажання бути здоровим. Наприклад, програма гуртка «Оздоровча хореографія», крім вправ, передбачає ознайомлення з нескладними вправами за системою «хатха-йога», які можна виконувати у будь-якому місці. Гурток «Інтелектуальна ігротека» пропонує цікаві, захоплюючі, веселі ігри, які розвивають увагу, пам’ять, образне мислення, уяву, творчі здібності, таким чином сприяють розвитку її психічного та фізичного здоров’я. Робота гуртка «Твоя мова» грунтується на тому, що повноцінний розумовий та фізичний розвиток дитини передбачає вміння чітко і правильно висловлювати свою думку. З цією метою діють комплекси спеціальних вправ, які допомагають добитися чіткої, звучної, правильної мови. Заняття з постановки дихання, дикції, розвитку голосових можливостей проводяться в комплексі з вправами на правильну поставу, розвиток уваги, уяви, пам’яті.


Читайте також:

  1. Заклади, підпорядковані Міністерству освіти і науки України
  2. Заклади, підпорядковані Міністерству охорони здоров'я України
  3. Заклади, підпорядковані Міністерству праці та соціальної політики України
  4. Реалізація лікарських засобів населенню через сільські заклади охорони здоров'я




Переглядів: 561

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Проєктування оздоровлюючого освітнього середовища в умовах навчально-виховних закладів. | Робота з уразливими групами дітей та молоді

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.019 сек.