Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






При дії осьової сили

 

Якщо вал зігнутий, то сліди зношення будуть не рівномірні по доріжках дворядного підшипника (рисунок 5.5).

 

 

Рисунок 5.5 - Нерівномірне викришування по бігових доріжках дворядного підшипника при вигині валу

 

Втомне вифарбовуванняповерхонь тіл кочення і бігових доріжок кілець викликає появу осповидних поглиблень. Половину сили, яка діє на підшипник сприймає одне тіло кочення, розташоване в даний момент на лінії дії навантаження (рисунок 5.6). Осповидне вифарбовування супроводжується підвищенням вібрації і шуму.

 
 

 


Рисунок 5.6 - Осповидне зношення тіл кочення

 

Абразивний зносвідбувається унаслідок поганого захисту підшипника від попадання пилу або абразивних частинок

Окислювальний вид зношуваннявиявляється у вигляді матової поверхні бігових доріжок або смуг окисних плівок (рисунок 5.7).

 

 

Рисунок 5.7 - Окислювальне зношення бігових доріжок конічного роликопідшипника

 

Схоплюванняконтактуючих деталей в підшипнику відбувається при виникненні проблем з мастилом: неправильний вибір змащувального матеріалу; забруднення мастила; недолік мастила. Виявляється у вигляді задирів на біговій доріжці (рисунок 5.8).

 

 

Рисунок 5.8 - Задираки на робочій поверхні

зовнішнього кільця підшипника

 

Поява кольорів мінливості, також є свідоцтвом схоплювання поверхонь (рисунок 5.9). Кольори мінливості утворюються на деталях підшипників унаслідок їх перегріву. Є окисною плівкою, що утворюється при одноразовому або багатократному нагріванні підшипника до температури тієї, що перевищує 2000С.

 

 

Рисунок 5.9 - Кольори мінливості на посадочній поверхні

внутрішнього кільця роликопідшипника, що провертається на валу

 

Додатково слід виділити наступні пошкодження:

Ослаблення посадкипідшипника в результаті помилок монтажу, експлуатації часто приводить до провертання підшипника на валу і в корпусі (рисунок 5.10). Проворот підшипника супроводжується збільшенням температури вузла, зміною характера шуму і вібрації, і приводить до неприпустимого зносу корпусних деталей.

 

 

Рисунок 5.10 - Сліди провертання кілець підшипника

Корозійний знос- результат конденсації вологи в корпусі підшипника за відсутності змащувального матеріалу (рисунок 5.11) або потрапляння води в підшипник. Корозія на деталях підшипників буває двох видів - суцільна і місцева. Суцільна корозія покриває рівним шаром і змінює шорсткість поверхні деталей, не утворюючи окремих вогнищ. Місцева корозія спостерігається у вигляді плям, глибина яких може бути від незначного точкового поглиблення до язвин.

 

 

Рисунок 5.11 - Сліди місцевої корозії зовнішнього кільця підшипника

 

При проходженні електричного струмучерез кулькопідшипник на бігових доріжках з'являються крапки, розташовані ланцюжком; для роликопідшипника - смужки паралельні осі обертання (рисунок 5.12).

 

 

Рисунок 5.12 - Сліди проходження електричного струму на зовнішньому кільці підшипника

 

Пошкодження сепараторанайбільш серйозний вид пошкоджень. При пошкодженнях сепаратора можливі пошкодження інших деталей унаслідок вібрації, зносу, заклинювання і перекосів.

Брінелюваннявиявляється в появі вм’ятин з кроком рівним кроку тіл кочення, і є наслідком короткочасних надмірних ударних дій, часто під час монтажу. Помилкове брінелюваннявиникає при відтоці мастила з поверхонь кочення підшипників непрацюючої машини в результаті механічних коливань, що передаються від працюючих механізмів.

Фреттинг-корозіявиникає за наявності зазору між контактуючими поверхнями і дією змінних сил або вібрацій. Виявляється у вигляді інтенсивного окислення поверхонь, темних плям на посадочних поверхнях кілець підшипників (рисунок 13). Призводить до стукотіння, ударів при роботі підшипника. При подальшому розвитку може слугувати причиною зародження втомних тріщин.

 

Рисунок 5.13 – Сліди фреттинг-коррозії на посадочній поверхні

внутрішнього кільця шарикопідшипника

 

Підшипники кочення підлягають заміні за наявності одного з наступних пошкоджень: втомні раковини на доріжках і тілах кочення; корозійні раковини на доріжках і тілах кочення; тріщини, зколи бортів, кілець; тріщини кілець, роликів, кульок; тріщини, злам сепаратора; задираки на робочих поверхнях кілець і тіл кочення; знос і обрив заклепок сепаратора; забоїни на сепараторі; рифлення на робочих поверхнях кілець і тіл кочення; вироблення на робочих поверхнях кілець і тіл кочення; вм'ятини на робочих поверхнях; поверхнева корозія на робочих поверхнях підшипника; кольори мінливості на робочих поверхнях; збільшення радіального зазору.

Обертання кілець, встановлених підшипників, повинно бути рівним з повільною зупинкою без стукотів, ривків і заїдань. Ривки вказують на наявність у підшипнику механічних або абразивних частинок; різке гальмування - на малий радіальний зазор; стукоти - на вм'ятини і корозійні раковини на тілах і доріжках кочення, на великі зазори в кублах сепараторів.




Переглядів: 948

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Основні пошкодження підшипників кочення. | Огляд підшипників

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.