МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Поняття комунікаційних бар'єрів.Комунікаційні бар'єри- це явища деформації комунікаційного процесу, викликані різними причинами, що можуть приводити до неадекватних дій одержувача. Навіть якщо одержувач отримує повідомлення і чесно намагається його зрозуміти (декодувати), цей процес може бути обмежено низкою перешкод або бар'єрів, що зазвичай виникають у фізичному оточенні або в сфері емоцій людини. Перешкоди навіть можуть зробити комунікації неможливими - або через них «проривається» тільки частина інформації, або одержувачі неправильно інтерпретують значення повідомлення. Виділяють три основні типи бар'єрів - особистісні, фізичні та семантичні. Особистісні бар'єри- це комунікативні перешкоди, породжувані людськими емоціями, системами цінностей і невмінням слухати співрозмовника. Нерідко вони виникають у зв'язку з різницею в расі, статі, культурному та соціально-економічному статусі учасників комунікацій, які хибно розуміють не традиційні для себе комунікативні сигнали (невідомі слова, рухи, жести інтонації голосу тощо). Особистісні бар'єри можуть виникати як на роботі так і в побутовому спілкуванні людей. До особистісних бар'єрів відноситься і так звана психологічна дистанція-почуття емоційної несумісності людей, аналогічне реальній фізичній відстані між сторонами. Ми усі на власному досвіді знаємо, що наші почуття та відношення обмежують можливості спілкування з іншими людьми як на роботі так і в особистому житті. Емоції діють як «фільтри» нашого сприйняття: ми бачимо і чуємо, насамперед, те, на що ми емоційно «налаштовані» - фактично нашими комунікаціями керують наші очікування, почуттями та відношеннями.. Отже, ефективність комунікацій підвищується, якщо почуття відправника та одержувача досить близькі по відношенню до обговорюваної проблеми. Фізичні бар'єри -цекомунікативні перешкоди, що виникають у матеріальному середовищі. Фізичні бар'єри - це несподіваний відволікаючий шум, що тимчасово заглушає голос; відстані між людьми; стіни або інші статичні перешкоди, що виникають під час прийому інформації. Як правило учасникам комунікацій стає відомо про виникнення такого роду бар'єрів, і вони прагнуть «перебороти» перешкоди. Семантичні бар'єривиникають в результаті обмежень привільного розуміння використаних мовних символів. Символи, зазвичай, багатозначні, але для успішної комунікації потрібно обрати одне значення, найбільш доречне у конкретній ситуації, в іншому випадку може виникнути непорозуміння. Семантичний бар'єр може спричинити виникнення емоційного бар'єру і продовження спілкування буде заблоковано. Особливо складні проблеми виникають при спілкуванні між представниками різних мов і культур. За таких умов обидві сторони не тільки повинні знати буквальні значення слів, але й інтерпретувати їх увідповідному контексті.
Перевір себе 1. Залежно від спрямованості інформації, яка йде від комунікатора, виокремлюють… а) аксіальну та ретиальну комунікації; б) пізнавальну та емотивну комунікації; в) вербальну та невербальну комунікації; г) інформативну та експресивну комунікації. 2. Що означає «Аксіальна комунікація»? а) комунікативні перешкоди, що виникають у матеріальному середовищі; б) комунікативні перешкоди, породжувані людськими емоціями, системами цінностей і невмінням слухати співрозмовника; в) комунікація спрямовує свої сигнали до якогось окремого отримувача інформації (індивідуального чи групового); г) комунікація має своїм адресатом багатьох реципієнтів, великі соціальні групи, які роззосереджені у просторі й у більшості випадків є анонімними для комунікатора. 3. Що означає «Ретиальна комунікація»? а) комунікативні перешкоди, що виникають у матеріальному середовищі; б) комунікативні перешкоди, породжувані людськими емоціями, системами цінностей і невмінням слухати співрозмовника; в) комунікація спрямовує свої сигнали до якогось окремого отримувача інформації (індивідуального чи групового); г) комунікація має своїм адресатом багатьох реципієнтів, великі соціальні групи, які роззосереджені у просторі й у більшості випадків є анонімними для комунікатора. 4. Комунікативні бар’єри – це а) це явища деформації комунікаційного процесу, викликані різними причинами, що можуть приводити до неадекватних дій одержувача; б) обмін повідомленнями (описами), запитаннями та відповідями; в) процес взаємодії між двома чи кількома особами, що полягає в обміні інформацією пізнавального чи емоційно-оцінного характеру; г) усвідомлення й фіксування свого місця в системі рольових, статусних, ділових, міжособистісних та інших зв'язків. 5. Які виділяють основні типи бар’єрів? а) особистісні, фізичні; б) пізнавальну та емотивну; в) фізичні та семантичні; г) особистісні, фізичні, семантичні. 6. У результаті чого виникають семантичні бар’єри? а) в результаті усвідомлення й фіксування свого місця в системі рольових, статусних, ділових, міжособистісних та інших зв'язків; б) в результаті обмежень привільного розуміння використаних мовних символів; в) в результаті сприйняття й розуміння сенсу повідомлення, а також взаємне розуміння одне одного (намірів, настанов, переживань, станів партнерів); г) в наслідок взаємного орієнтування й узгодження дій, коли йдеться про спільну діяльність.
|
||||||||
|