МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Поняття комунікаційних бар'єрів.Комунікаційні бар'єри- це явища деформації комунікаційного процесу, викликані різними причинами, що можуть приводити до неадекватних дій одержувача. Навіть якщо одержувач отримує повідомлення і чесно намагається його зрозуміти (декодувати), цей процес може бути обмежено низкою перешкод або бар'єрів, що зазвичай виникають у фізичному оточенні або в сфері емоцій людини. Перешкоди навіть можуть зробити комунікації неможливими - або через них «проривається» тільки частина інформації, або одержувачі неправильно інтерпретують значення повідомлення. Виділяють три основні типи бар'єрів - особистісні, фізичні та семантичні. Особистісні бар'єри- це комунікативні перешкоди, породжувані людськими емоціями, системами цінностей і невмінням слухати співрозмовника. Нерідко вони виникають у зв'язку з різницею в расі, статі, культурному та соціально-економічному статусі учасників комунікацій, які хибно розуміють не традиційні для себе комунікативні сигнали (невідомі слова, рухи, жести інтонації голосу тощо). Особистісні бар'єри можуть виникати як на роботі так і в побутовому спілкуванні людей. До особистісних бар'єрів відноситься і так звана психологічна дистанція-почуття емоційної несумісності людей, аналогічне реальній фізичній відстані між сторонами. Ми усі на власному досвіді знаємо, що наші почуття та відношення обмежують можливості спілкування з іншими людьми як на роботі так і в особистому житті. Емоції діють як «фільтри» нашого сприйняття: ми бачимо і чуємо, насамперед, те, на що ми емоційно «налаштовані» - фактично нашими комунікаціями керують наші очікування, почуттями та відношеннями.. Отже, ефективність комунікацій підвищується, якщо почуття відправника та одержувача досить близькі по відношенню до обговорюваної проблеми. Фізичні бар'єри -цекомунікативні перешкоди, що виникають у матеріальному середовищі. Фізичні бар'єри - це несподіваний відволікаючий шум, що тимчасово заглушає голос; відстані між людьми; стіни або інші статичні перешкоди, що виникають під час прийому інформації. Як правило учасникам комунікацій стає відомо про виникнення такого роду бар'єрів, і вони прагнуть «перебороти» перешкоди. Семантичні бар'єривиникають в результаті обмежень привільного розуміння використаних мовних символів. Символи, зазвичай, багатозначні, але для успішної комунікації потрібно обрати одне значення, найбільш доречне у конкретній ситуації, в іншому випадку може виникнути непорозуміння. Семантичний бар'єр може спричинити виникнення емоційного бар'єру і продовження спілкування буде заблоковано. Особливо складні проблеми виникають при спілкуванні між представниками різних мов і культур. За таких умов обидві сторони не тільки повинні знати буквальні значення слів, але й інтерпретувати їх увідповідному контексті.
Перевір себе 1. Залежно від спрямованості інформації, яка йде від комунікатора, виокремлюють… а) аксіальну та ретиальну комунікації; б) пізнавальну та емотивну комунікації; в) вербальну та невербальну комунікації; г) інформативну та експресивну комунікації. 2. Що означає «Аксіальна комунікація»? а) комунікативні перешкоди, що виникають у матеріальному середовищі; б) комунікативні перешкоди, породжувані людськими емоціями, системами цінностей і невмінням слухати співрозмовника; в) комунікація спрямовує свої сигнали до якогось окремого отримувача інформації (індивідуального чи групового); г) комунікація має своїм адресатом багатьох реципієнтів, великі соціальні групи, які роззосереджені у просторі й у більшості випадків є анонімними для комунікатора. 3. Що означає «Ретиальна комунікація»? а) комунікативні перешкоди, що виникають у матеріальному середовищі; б) комунікативні перешкоди, породжувані людськими емоціями, системами цінностей і невмінням слухати співрозмовника; в) комунікація спрямовує свої сигнали до якогось окремого отримувача інформації (індивідуального чи групового); г) комунікація має своїм адресатом багатьох реципієнтів, великі соціальні групи, які роззосереджені у просторі й у більшості випадків є анонімними для комунікатора. 4. Комунікативні бар’єри – це а) це явища деформації комунікаційного процесу, викликані різними причинами, що можуть приводити до неадекватних дій одержувача; б) обмін повідомленнями (описами), запитаннями та відповідями; в) процес взаємодії між двома чи кількома особами, що полягає в обміні інформацією пізнавального чи емоційно-оцінного характеру; г) усвідомлення й фіксування свого місця в системі рольових, статусних, ділових, міжособистісних та інших зв'язків. 5. Які виділяють основні типи бар’єрів? а) особистісні, фізичні; б) пізнавальну та емотивну; в) фізичні та семантичні; г) особистісні, фізичні, семантичні. 6. У результаті чого виникають семантичні бар’єри? а) в результаті усвідомлення й фіксування свого місця в системі рольових, статусних, ділових, міжособистісних та інших зв'язків; б) в результаті обмежень привільного розуміння використаних мовних символів; в) в результаті сприйняття й розуміння сенсу повідомлення, а також взаємне розуміння одне одного (намірів, настанов, переживань, станів партнерів); г) в наслідок взаємного орієнтування й узгодження дій, коли йдеться про спільну діяльність.
|
||||||||
|