Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Тема 3. Поруч з мистецтвом

Досліди Марея. Багато істориків вважають досліди М’юбріджа й Аншютца по хронофотографії безперервного руху прямим джерелом кінематографії. Інші схильні віддати пальму першості французькому фізіологові Е.Марею, що уже в 1882 році винайшов «фотографічну рушницю», що за зовнішнім виглядом більше нагадувала величезний револьвер, барабан якого вміщав круглу пластинку великого розміру. Після кожного « пострілу-знімка» барабан повертався й дозволяв відзняти наступний негатив.

Моментальні знімки

Тема 2. Зупинена мить

ЛЕКЦІЯ 2.

2. Зупинена мить

3. Поруч з мистецтвами

4. Традиції та новаторство

Розвиток технічної бази в галузі фотографії. Удосконалення фотоматеріалів. Розробки оптики для зйомки. Успіхи експонометрії. Можливість зупинити мить. Технічний арсенал майстрів фотографії та фотоаматорів (багатократне експонування, монтажі фотозображень, використання масок при зйомці, фотодрук з декількох негативів і т. і

Пошуки можливостей для зйомки руху, насправді, почалися значно раніше, ніж виробництво запропонувало відповідну фототехніку.

В 1878 році американець-мільйонер Л. Стенфорд затіяв суперечку із друзями, наполягаючи, що в стрибку є момент, коли кінь відриває від землі всі чотири ноги. Втім, і до Стэнфорда художники зображували коня ширяючим в повітрі: передні ноги викинуті вперед, задні - назад. Щоб вирішити цю суперечку, в Америку був запрошений відомий англійський фотограф Е.М’юбрідж.

Для зйомки Мюйбридж побудував уздовж скакової доріжки забір, пофарбований білою фарбою. Напроти забору було розставлено кілька фотокамер спеціальної будови. Від затворів камер поперек доріжки були натягнуті шнури, які повинні були зачіпати коня й тим самим спускати фотозатвор.

Виявилося, що в скачці кінь у якийсь момент дійсно ширяє в повітрі, але кінські ноги у цей момент підібрані під живіт, і весь епізод недостатньо виразний, на відміну від картин відомих художників.

Мюйбридж, почавши з п'яти фотокамер, збільшував їхнє число спочатку до 12, а потім і до 24. На досліди по моментальних зйомках коней, а потім і людей, він витратив за п'ять років до 50 тис. сухих фотопластинок. Як повідомляє І.Соколов: «Знімки Е.М’юбріджа були опубліковані в 11 томах «Рух тварин» в Філадельфії в 1887 році, у яких було поміщено 781 зображення з 20 тис. фаз різних рухів».

В 1885 році у Військовому кавалерійському інституті в Ганновері дослди М’юбріджа повторив О. Аншютц. Крім того, він одержав моментальні знімки стрибків коня через бар'єр.

Якщо знімки з вовком і його жертвою ще можна було зробити без моментального затвора, то коня, що скаче, без фотозатвора не сфотографуєш. Оскільки свій патент на моментальний затвор Аншютц одержав тільки наприкінці 1888 року, історики вправі вважати, що послідовник М’юбріджа скористався затвором С.Юрковського, опис якого було опубліковано ще в 1882 і 1883 роках. Та й ідеї, що лежать в основі затвора « Герц-Аншютц», не відрізняються від конструкцій С.Юрковського.

Крім фоторушниці, Марей створив прообраз кінознімальної камери, що дозволяла з допомогою оригінального затвора знімати послідовно на одну пластинку фази різних рухів. В окремих випадках витримка в дослідах Марея досягала 1/2000 с, проміжки між зйомкою 1/5 с. У всякому разі, такі цифри приводить цитований нами вище Ф. Талбот. Навіть якщо в перекладі допущена помилка, то й швидкість в 1/200 с слід визнати для того часу феноменальною.

Щоб виконати такі складні завдання по фотозйомці, фон у Фізіологічному інституті в Парижі зробили із чорного оксамиту, що поглинає до 90% світла. Люди, що рухаються перед камерою Марея, були одягнені в біле. Такий прийом дозволив йому тривалий час тримати негатив відкритим і знімати на нього велику кількість фаз руху. Знімки, отримані в ході експериментів, використовувалися ученим для складання графіків. «Ці вдосконалення, - пише Е.Талбот, -дали можливість Марею одержати кращі результати, ніж М’юбріджу.

З наукової точки зору вони давали незлічимі переваги. Його прекрасні фотографії значно розширили наші пізнання у вивченні рухів тварин і виявилися кращим методом розпізнавання рухів».

Мова фотографії, її правила й закони. Порівняння фотографії з мистецтвом живопису, графікою, іншими пластичними напрямками мистецтва.

Творчі можливості фотографії.

Фотографічні засоби для вирішення творчих проблем.

Творчий малюнок “калотипного” процесу.

Застосування ретуші. Оптика, її вплив на малюнок фотозображення та передачу перспективи.

Світлофільтри та оптичні пристрої.

Процес на хромово-кислих солях. Гуміарабіковий процес, бромолійний процес. Розфарбування фотозображень. Особливості процесів, їх застосування в практиці фотомистецтва.




Переглядів: 822

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Композиції. Монтажі | Репортаж і наука

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.