МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Послідовність виконання роботиЗавдання 1. Ознайомитись з поведінкою пружинного маятника та можливостями комп’ютерної програми на графічному інтерфейсі (рисунок 16.3) 1. Навести мишкою курсор на кульку і заставити маятник коливатись з різними амплітудами. Навчитись мишкою пересувати вимірну лінійку і вимірювати нею величину відхилення (амплітуду коливань) кульки. 2. Встановивши значення вимушуючої сили рівне нулю, дослідити загасаючі коливання, змінюючи в широких межах значення коефіцієнта опору r. 3. Встановлюючи різні значення коефіцієнта опору та вимушуючої сили, дослідити вимушені коливання маятника. Звернути увагу, що вимушені коливання встановлюються не миттєво, а через деякий час. Завдання 2. Визначити коливні характеристики загасаючих коливань пружинного маятника: логарифмічний декремент загасання; коефіцієнт загасання та добротність. 1. Встановити значення вимушуючої сили рівне нулю. 2. Встановити мірну лінійку так, щоб було зручно вимірювати амплітуду коливань кульки. 3. Встановивши мінімальне значення коефіцієнта опору, відтягнути кульку курсором від рівноважного положення і виміряти початкову амплітуду А1. 4. Відпустити кульку і виміряти амплітуду п-ого коливання Ап і час t N повних коливань. Знайти відношення k = A1/An і період коливань T = t/N. 5. За допомогою формули (16.8) підрахувати значення λ; за формулою (16.12) знайти значення добротності Q коливної системи. 6. Підставити у формулу (16.9) отримані значення λ і Т і обчислити коефіцієнт загасання. 7. Порівняти експериментальне значення βексп із розрахованим за формулою β = r/2m. Завдання 3. Визначення резонансної частоти вимушених коливань. 1. Встановити на інтерфейсі (рисунок 16.3) мінімальне значення коефіцієнта опору і максимальне значення величини змушувальної сили. 2. Змінюючи значення циклічної частоти ω, виміряти амплітуду вимушених коливань (через деякий час, коли коливання встановляться) і занести дані в таблицю.
3. Змінити значення r і F і повторити пункт 2 ще кілька разів. 4. Побудувати графіки А(ω) і визначити із них резонансну частоту ωр. 5. Порівняти експериментальні значення ωр із розрахованими за формулою (16.19). 6. Оцінити абсолютні та відносні похибки знайдених величин та проаналізувати отримані результати.
Контрольні запитання 1. Які коливання називаються вільними, а які гармонічними? 2. Які коливання називаються загасаючими? 3. Запишіть рівняння гармонічного коливання. 4. Як змінюється з часом амплітуда загасаючих коливань? 5. Від чого залежить частота загасаючих коливань? 6. Які коливання називаються вимушеними? 7. Від чого залежить частота вимушених коливань? 8. Від чого залежить величина амплітуди вимушених коливань?
Читайте також:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|