Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Put the verb into the most suitable form. Use a present tense (simple or continuous), will (I'll) or shall.

Conversation 1 (in the morning)

JENNY: Are you. doing....(you/do) anything tomorrow evening, Helen?

HELEN: No, why?

JENNY: Well, do you fancy going to the cinema? Strangers on a Plane is on. I want to see it but I don't want to go alone.

HELEN: OK, ………. (I/come) with you. What time …… (we/meet)?

ENNY: Well, the film.............................. (begin) at 8.45, so ……. (I/meet) you at about 8.30 outside the cinema, OK?

HELEN: Fine. .............................. (I/see) Mary later this evening. ……. (I/ask) her if she wants to come too?

jenny: Yes, do that................................ (I/see) you tomorrow then. Bye.

Conversation 2 (later the same day)

HELEN: Jenny and I .............................. (go) to the cinema tomorrow night to the Strangers on a Plane. Why don't you come with us?

MARY: I'd love to come. What time ....................... (the film/begin)?

HELEN: 8.45.

MARY: ..................................... (you/meet) outside the cinema?

HELEN: Yes, at 8.30. Is that OK for you?

MARY: Yes,.................................. (I/be) there at 8.30.

Put the verbs in the most suitable form. Sometimes there is more than one possibility.

1 A has decided to learn a language.

A: I've decided to try and learn a foreign language.

B: Have you? Which language are.you.going to. learn... (you/learn)?

A: Spanish.

B: I see. And ................................... (you/do) a course?

A: Yes, ........................................ (it/start) next week.

B: That's great. I'm sure ............................... (you/enjoy) it.

A: I hope so. But I think .............................. (it/be) quite difficult.

2 A wants to know about В 's holiday plans.

A: I hear ....................................... (you/go) on holiday soon.

B: That's right..................................... (we/go) to Finland.

A: I hope ..................................... (you/have) a nice time.

B: Thanks. ........................ (I/send) you a postcard and (5).........

(I/get) in touch with you when .......................... (I/get) back.

3 A invites В to a party.

A: ......................................... (I/have) a party next Saturday. Can you come?

B: On Saturday? I'm not sure. Some friends of mine .............. (come to stay with me next week but I think …….. (they/go) by Saturday. But if ………. (they/be) still here, …………(I/not/be) able to come to the party.

A: OK. Well, tell me as soon as ........................... (you/know).

B: Right. ..................................... (I/phone) you during the week.

 




Переглядів: 1487

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Use one of the future tenses of the verbs in brackets and retell a dialogue as a story . | Use must not, need not, cannot, may not, dare not, could not, should not, ought not to fill the spaces in the following sentences and state the reason.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.