Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Use one of the future tenses of the verbs in brackets and retell a dialogue as a story .

Bill: Do you know, John, next month I … in this house for 25 years? (to live)

John: Yes, and my family and yours … neighbours for 25 years, too. (to be) They … 25 years together without any quarrels or trouble. (to have)

Bill: Yes, and how long … your family … in this town? (to be)

John: Well, my father was born here, so in March, when he has his birthday, he … 48 years here. (to complete)

Bill: How is your father’s work getting on?

John: When he has finished the house he is building now, he … six houses this year. (to build)

Bill: That’s good. When … he … this house? (to finish)

John: By the end of November, Probably. He … on it for two and a half months by then. (to work) By the end of this year he … houses for 20 years. (to build)

Bill: My father … a doctor for sixteen years next June, and he … in this town for eight years next January. (to be, to work)

John: … you … your medical studies by 1990? (to finish)

Bill: I … the Institute, I hope; But I … my hospital work yet. (to graduate, not to do ) By the summer of 1990 I … medicine for five years. (to study)

John: Well, by that time I … my studies and I … as a teacher for a year, I hope. (to finish, to work)

 

2. What do you say to your friend in these situations? Use the words given in brackets. Use the present continuous (I am doing), going to... or will (I'll).

1. You have made an appointment with the dentist for Friday morning.
FRIEND: Shall we meet on Friday morning?

YOU: I can't on Friday................................................................. (I/go)

2. You and some friends are planning a holiday in Britain. You have decided to hire a car but you haven't arranged this yet.

FRIEND: How do you plan to travel round Britain? By train?

YOU: No,................................................................................. (we/hire)

3. Your friend has two young children. She wants to go out tomorrow evening. You offer to look after the children.

FRIEND: I want to go out tomorrow evening but I haven't got a baby-sitter.

YOU: That's no problem...................................................... (I/look after)

4.You have already arranged to have lunch with Sue tomorrow.
FRIEND: Are you free at lunchtime tomorrow?

YOU: No,............................................................................. (have lunch)

5. You are in a restaurant. You and your friend are looking at the menu. You ask your friend if he/she has decided what to have.

YOU: What........................................................................... ? (you/have)

FRIEND: I don't know. I can't make up my mind.

6. You and a friend are reading. It's getting a bit dark and your friend is finding it difficult toread. You decide to turn on the light.

FRIEND: It's getting a bit dark, isn't it? It's difficult to read.

YOU:....................................................................................... (I/turn on)

7. You and a friend are reading. Ifs getting a bit dark and you decide to turn on the light. You stand up and walk towards the light switch.

FRIEND: What are you doing?

YOU:....................................................................................... (I/turn on)

 


Читайте також:

  1. A Brief History of Clothes
  2. ADJECTIVES AND ADVERBS
  3. Adverbs the hereafter
  4. Answer the questions to the dialogue.
  5. Ask ten questions to the text so that the answers became the retelling of the text.
  6. Complete the sentences with the correct word in brackets.
  7. Continuous Tenses (Active)
  8. Conversion is the main way of forming verbs in Modern English. Verbs can be formed from nouns of different semantic groups and have different meanings, e.g.
  9. Dialogue
  10. DIALOGUE
  11. Dialogue
  12. Dialogue




Переглядів: 789

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Open the brackets using the Present Indefinite or Present Continuous Tense. | Put the verb into the most suitable form. Use a present tense (simple or continuous), will (I'll) or shall.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.