Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Open the brackets using the Present Indefinite or Present Continuous Tense.

1. I (to live) at 12, Oxford Street. Where you (to live)?

2. What you (to do) at the moment? We (to move) to a new flat.

3. My mother always (to clean) the flat in the morning.

4. It (to be) seven o’clock in the morning. Mary (to make) her bed.

5. She (get married) tomorrow.

6. The boy (to have) breakfast now? – No, he (to do) his homework.

7. They (to work) from early morning till late at night every day, they (to want) to finish off the task as soon as possible.

8. Howe often you (to go) to evening classes?

 

Open the brackets using the verbs in the Present Perfect Tense or in the Past Indefinite Tense.

1. I (to rent) a flat and he is coming to live with me.

2. The telephone (to stand) on a small bamboo table beside the front door.

3. He (to park) the car and (to take) the stairs two at a time.

4. She (can) see it so clearly, too, the yellow house with white shutters which (to face) the sea.

5. I (to get up) and (to go) to the window.

6. Ben (to open) the sitting – room door and (to slip) out.

7. I ( to step) backward; then (to turn) and (to walk) to the gate.

 

Supply the correct tense: Present Indefinite, Present Continuous, Present Perfect and Past Indefinite.

1. I can’t speak about this book, as I … it. (not to read)

2. The sun … the whole morning today. (to shine)

3. It is Friday today … you … him this week? – Yes, I … him on Monday. (to see)

4. Every day I … my watch at nine o’clock in the evening. (to wind up)

5. When … you … to Leningrad? I … to Leningrad in 1985. (to come)

6. Ann, what … you … here? I … for a friend of mine. (to do, to wait)

7. This student always … to speak English with his comrades. (to try)

8. … you … the dictionary? – Yes, I … it two days ago. (to)buy


Читайте також:

  1. A) Past Continuous B) Past Simple
  2. Answer the questions. Don't forget how to use the Past Simple Tense.
  3. Ask your friend the following questions, present the results to the whole group.
  4. Complete the sentences with the correct word in brackets.
  5. Compose sentences in English using the word-combinations from Ex. 8.
  6. Continuous Tenses (Active)
  7. Development of the Continuous Aspect
  8. Divide into pairs and tell each other about yourself. Fill in the chart, using the information about your partner. If necessary ask questions.
  9. Ex. 12. Put the verb in brackets into the correct form, the Gerund or the Infinitive.
  10. Exercise 10. Fill in the gaps with the words given in brackets below and translate the sentences.
  11. Figure 2 - Continuous signal and its samples
  12. FORMS OF PRESENTATION: CHARACTERIZATION, DIALOGUE




Переглядів: 1607

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Insert the appropriate form of the verb to be. | Use one of the future tenses of the verbs in brackets and retell a dialogue as a story .

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.