МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Побудова діаграм ER-типу з урахуванням усіх сутностей і їхніх зв'язківПояснення. В БД інформація про сутності зберігається в зв’язаних таблицях. Для ефективного перетворення формації про сутності в дані таблиць використовується метод сутність - зв’язок. Тому перед проектуванням необхідно теоретично опанувати цей метод [6]. Метод сутність - зв’язок не є повністю формалізованим, тому у різних проектувальників та сама БД може складатися із різних таблиць з різними зв’язками між ними. Визначальним тут є те, що будь-яка з запроектованих БД має виконувати поставлену задачу. Метод сутність-зв’язок розглядає зв’язки між сутностями і полягає в побудові діаграм ER-екземплярів, які графічно показують як зв’язані між собою окремі екземпляри різних сутностей. На основі діаграм ER-екземплярів будуються діаграми ER-типів, які показують клас приналежності екземплярів сутності у зв’язку (обов’язковий, або необов’язковий) і ступінь зв’язку між екземплярами сутностей (1:1, 1:Б, Б:Б). Діаграма ER-типів дозволяє застосувати певні формальні правила для визначення кількості таблиць, їх зв’язки і ключові атрибути для відображення в БД сутностей, зв'язок між якими розглядається. 1. Всі студенти входять до складу певної групи, тому розглянемо зв'язок між сутностями Студент і Група. Діаграми ER-екземплярів і ER- типів представлено на рис. 6. З метою скорочення на діаграмі студенти замість прізвищ позначені умовними номерами.
В одну групу може входити багато студентів, але в кожний студент може навчатися тільки в одній групі, тому ступінь зв’язку між цими сутностями Б:1. Цей випадок підпадає під дію правила 4 [6], відповідно до якого достатньо формування двох таблиць (по одній на кожну із сутностей). При цьому первинними ключами цих таблиць є ключі їхніх сутностей. Крім того, ключ 1-зв'язної сутності додається як звичайний атрибут у таблицю, що відповідає Б-зв'язної сутності.
Таким чином остаточно для збереження інформації про ці сутності необхідно сформувати дві таблиці: Для сутності ГРУПА (1- зв’язна) – Табл_Група з атрибутами: Номер_Група (ключ), Курс; Для сутності СТУДЕНТ(Б - зв’язна) -Табл_Студент з атрибутами: Залік_Книжка, Номер_Група, ПІБ_Студент, Дом_Адрес. Сукупність атрибутів Залік_Книжкаі Номер_Група(доданий атрибут)є складеним ключем. Обґрунтування прийнятого рішення. Зазвичай на боці зв’язку 1 (Табл_Група) знаходиться головна (батьківська) таблиця, а на боці зв’язку Б (Табл_Студент) знаходиться підлегла (дочірня таблиця. Тому дані для поля Номер_Група таблиці Табл_Студент необхідно обирати з відповідного поля Номер_Група таблиці Табл_Група.Стовбець Номер_Група присутній в обох таблицях і таблиці зв’язуються по цьому полю. Для того щоб СУБД автоматично підтримувала цілісність даних в таблицях, у тому числі каскадне модифікування даних і каскадне вилучення даних, поле Номер_Група повинне входити до складу ключа, хоча правило 4 цього не вимагає. 2. Так як всі викладачі займають певні посади то сутності ВИКЛАДАЧ і ПОСАДА мають певний зв'язок між собою. Відобразимо у вигляді ER-діаграми зв'язок між сутностями ВИКЛАДАЧ і ПОСАДА (рис. 7). Для спрощення на діаграмах показані тільки ключові атрибути, а прізвища викладачів замінені номерами.
Однакову посаду можуть займати декілька викладачів, але кожний викладач може займати тільки одну посаду, тому ступінь зв’язку між цими сутностями Б:1. Цей випадок підпадає під дію правила 4 [6], відповідно до якого достатньо формування двох таблиць (по одній на кожну із сутностей). При цьому первинними ключами цих таблиць є ключі їхніх сутностей. Крім того, ключ 1-зв'язної сутності додається як атрибут у таблицю, що відповідає Б-зв'язної сутності. Таким чином остаточно для збереження інформації про ці сутності необхідно сформувати дві таблиці: Для сутності ПОСАДА – Табл_Посада з атрибутом Посада (ключ); Для сутності ВИКЛАДАЧ-Табл_Викладач з атрибутами: Номер_Викладач, ПІБ_Викладач, Посада. Сукупність атрибутів Номер_Викладачі Посадає складеним ключем. Табл_Посада є батьківською таблицею, а Табл_Викладач– дочірня таблиця, тому дані для поля Посада таблиці Табл_Викладач необхідно обирати з відповідного поля Посада таблиці Табл_Посада. Табл_Посадаі Табл_Викладач зв’язані по полю Посада, тому для підтримки цілісності даних СУБД вимагає щоб поле Посадавходило до складеного ключа Табл_Викладач. 3. Так само, кожен викладач має певне вчене звання, тому між сутностями ВИКЛАДАЧ і Вчене_ЗВАННЯ існуєзв'язок, який відображено у вигляді ER-діаграми на рис. 8. Для спрощення на діаграмах показані тільки ключові атрибути. З діаграм видно, що всі викладачі обов’язково мають певне вчене звання і не існує наукових звань що не належали якомусь викладачеві, тобто клас приналежності обох сутностей обов’язковий. Однакове вчене звання можуть мати багато викладачів, але в кожний викладач може мати тільки одне вчене звання, тому ступінь зв’язку між цими сутностями Б:1. Цей випадок підпадає під дію правила 4 [6], відповідно до якого достатньо формування двох таблиць (по одній на кожну із сутностей). При цьому первинними ключами цих таблиць є ключі їхніх сутностей. Крім того, ключ 1-зв'язної сутності додається як атрибут у таблицю, що відповідає Б-зв'язної сутності. Таким чином остаточно для збереження інформації про ці сутності необхідно сформувати дві таблиці: Для сутності ВЧЕНЕ_ЗВАННЯ – Табл_Звання з атрибутом Звання (ключ); Для сутності ВИКЛАДАЧ-Табл_Викладач з атрибутами: Номер_Викладач, ПІБ_Викладач, Посада, Звання. Сукупність атрибутів Номер_Викладач, Посадаі Звання є складеним ключем.
4. Викладачі працюють на кафедрах, тому сутності ВИКЛАДАЧ і КАФЕДРА зв’язані між собою. На рис. 9 відображено цей зв'язок вигляді ER-діаграми. Для спрощення на діаграмах показані тільки ключові атрибути. З діаграм видно, що всі викладачі обов’язково працюють на певній кафедрі і не існує кафедр без жодного викладача, тобто клас приналежності обох сутностей обов’язковий.
Таким чином остаточно для збереження інформації про ці сутності необхідно сформувати дві таблиці: Для сутності КАФЕДРА – Табл_Кафедра з атрибутами Код_Кафедра (ключ) і Назва Кафедра. Для сутності ВИКЛАДАЧ-Табл_Викладач з атрибутами: Номер_Викладач, ПІБ_Викладач, Посада, Звання, Код_Кафедра. Сукупність атрибутів Номер_Викладач, Посада, Звання і Код_Кафедра є складеним ключем. Табл_Кафедра є батьківською таблицею, а Табл_Викладач– дочірня таблиця, тому дані для поля Код_Кафедра таблиці Табл_Викладач необхідно обирати з відповідного поля Код_Кафедра таблиці Табл_Кафедра.Таблиці зв’язані по полю Код_Кафедра. Для підтримки цілісності даних СУБД вимагає щоб поле Код_Кафедра входило до складеного ключа Табл_Викладач . 5. Сутності Предмет і Викладач також зв’язані між собою оскільки всі викладачі викладають певні предмети. На рис. 10 відображено цей зв'язок вигляді ER-діаграми. Для спрощення на діаграмах показані тільки ключові атрибути.
У той же час один викладач може викладати багато предметів, але кожний предмет може тільки одним викладачем, тому ступінь зв’язку між цими сутностями Б:1. Цей випадок підпадає під дію правила 4 [6], відповідно до якого достатньо формування двох таблиць (по одній на кожну із сутностей). При цьому первинними ключами цих таблиць є ключі їхніх сутностей. Крім того, ключ 1-зв'язної сутності додається як атрибут у таблицю, що відповідає Б-зв'язної сутності. Таким чином остаточно для збереження інформації про ці сутності необхідно сформувати дві таблиці: Для сутності ВИКЛАДАЧ-Табл_Викладач з атрибутами: Номер_Викладач, ПІБ_Викладач, Посада, Звання, Код_Кафедра. Сукупність атрибутів Номер_Викладач, Посада, Звання і Код_Кафедра є складеним ключем. Для сутності ПРЕДМЕТ – Табл_Предмет з атрибутами Код_Предмет, Назва_Предмет, Вид_Занять, Вид_Контролю, Номер_Викладач. Атрибути Код_Предметі Номер_Викладач утворюють складений ключ. Табл_Викладач є батьківською таблицею, а Табл_Предмет– дочірня таблиця, тому дані для поля Номер_Викладач таблиці Табл_Предмет необхідно обирати з відповідного поля Номер_Викладач таблиці Табл_Викладач.Таблиці зв’язані по полю Номер_Викладач. Для підтримки цілісності даних СУБД вимагає щоб поле Номер_Викладач входило до складеного ключа Табл_Предмет. 6. Студенти кожної групи вивчають певні предмети відповідно до обраної спеціальності. Тому сутності Група і ПРЕДМЕТ зв’язані між собою. На рис. 11 відображено цей зв'язок вигляді ER-діаграми. Для спрощення на діаграмах показані тільки ключові атрибути. З діаграми видно що студенти кожної групи вивчають багато предметів, так само як той самий предмет також можуть вивчати в декількох групах багато студентів, наприклад, англійську мову в групах різних спеціальностей. Тобто клас приналежності обох сутностей обов’язковий і ступінь зв’язку між цими сутностями Б:Б. Цей випадок підпадає під дію правила 6 [6], відповідно до якого необхідне формування трьох таблиць. Дві таблиці відповідають сутностям, що зв'язуються, і їхні ключі є первинними ключами цих сутностей. Третя таблиця є зв’язковою між першими двома, а її ключ поєднує ключові атрибути таблиць, що зв'язуються. Таким чином остаточно для збереження інформації про ці сутності необхідно сформувати три таблиці:
2) для сутності ПРЕДМЕТ – Табл_Предмет з атрибутами Код_Предмет(ключ), Назва_Предмет, Вид_Занять, Вид_Контролю, Номер_Викладач; 3) таблиця зв’язку Табл_План з атрибутами Номер_Група, Код_Предмет. Сукупність цих атрибутів утворює складений зовнішній ключ. Дані для поля Номер_Група таблиці Табл_План необхідно обирати з відповідного поля Номер_Група таблиці Табл_Група, а дані для поля Код_Предмет таблиці Табл_План необхідно обирати з відповідного поля Код_Предмет таблиці Табл_Предмет.
З діаграми видно що один студент вивчає багато предметів, так само як той самий предмет також вивчають багато студентів. Тобто клас приналежності обох сутностей обов’язковий і ступінь зв’язку між цими сутностями Б:Б. Цей випадок підпадає під дію правила 6 [6], відповідно до якого необхідне формування трьох таблиць. Дві таблиці відповідають сутностям, що зв'язуються, і їхні ключі є первинними ключами цих сутностей. Третя таблиця є зв’язковою між першими двома, а її ключ поєднує ключові атрибути таблиць, що зв'язуються. Таким чином остаточно для збереження інформації про ці сутності необхідно сформувати три таблиці:
1) для сутності СТУДЕНТ-Табл_Студент з атрибутами: Залік_Книжка, Номер_Група, ПІБ_Студент, Дом_Адрес; 2) для сутності ПРЕДМЕТ – Табл_Предмет з атрибутами Код_Предмет(ключ), Назва_Предмет, Вид_Занять, Вид_Контролю, Номер_Викладач; 3) таблиця зв’язку Табл_Контроль з атрибутами Залік_Книжка, Код_Предмет. Сукупність цих атрибутів утворює складений ключ. Якщо додати до цієї таблиці атрибути Оцінка, Дата, ПІБ_Студент, Курс, Номер_група, Назва_Предмет, Номер_Викладач, ПІБ_Викладач, Вид_Контролю то її можна використовувати як екзаменаційну відомість. Дані для поля Залік_Книжка таблиці Табл_Контроль необхідно обирати з відповідного поля Залік_Книжка таблиці Табл_Студент, а дані для поля Код_Предмет таблиці Табл_Контроль необхідно обирати з відповідного поля Код_Предмет таблиці Табл_Предмет.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|