МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||||||||||||||||||||
Визначення сутностей та їх атрибутівЦей етап є першим кроком у напрямку формалізації предметної області.Завданням етапу є виділення основних абстракцій (сутність, атрибут, зв'язок) в предметній області і визначення їх параметрів. Пояснення. Будь-яка предметна область утворюється як сукупність взаємопов’язаних об’єктів, кожний з яких є також сукупністю дрібніших об’єктів. Еквівалентом будь-якого об’єкту в проекті БД є сутність. На даному етапі необхідно визначити сутності (об’єкти), які б характеризували предметну область в мірі достатній для вирішення задачі БД. Цей процес не формалізовано, тому його результат залежить від досвіду проектувальника. Одночасно доцільно виявити характеристики кожної сутності. Наприклад характеристиками сутності Студент можуть бути: прізвище, ім’я та по батькові; номер залікової книжки, адреса проживання. Оскільки номер залікової книжки є унікальним, то по ньому можна ідентифікувати кожного студента. Тут також важливо обрати тільки ті атрибути що є визначальними для вирішення поставленої задачі. Наприклад, ріст студента, або колір його очей у даному випадку не мають ніякого значення. При визначені сутностей та їх характеристик можна дотримуватися наступної рекомендації: Уважно розглянути кожний вхідний і вихідний документ і в окрему сутність виділяти такі відомості, що повторюються в документі декілька разів, або сукупність деяких відомостей утворює декілька однотипних екземплярів.
У загальному випадку документ складається із назви, шапки, тіла і підсумків (рис. 5).
Простіше за все було б розглядати кожен документ як певну сутність. Але це не зовсім правильно. Уважний перегляд документа дозволяє зробити висновок що він складається з декількох об’єктів. Ознакою наявності окремого об’єкта є те що відомості про нього повторюються в документі багато разів. Зазвичай такі відомості виносяться в шапку і тіло документа. Дійсно, якщо б номер групи було внесено до тіла документа, то він повторювався для всіх студентів однієї групи. Крім того, в окрему сутність слід виділяти характеристики певного об’єкта. Дані що відображаються в розділі Підсумки за звичай в БД не зберігаються і переважно є результатами запитів, які поновлюються при кожному звертанні до бази даних. Виходячи з аналізу форм вхідних документів можна виділено наступні сутності. Документ Список студентів (рис. 1) утримує дані про сутності: 1. Сутність Групахарактеризується атрибутами: номер групи (Номер_Група); номер курсу (Курс). Ключем сутності можна обрати атрибут Номер_група, який є унікальним. 2. Сутність Студентхарактеризується атрибутами: номер залікової книжки (Залік_Книжка); прізвище, ім'я і по батькові (ПІБ_Студент), домашня адреса (Дом_Адрес). Ключем сутності можна обрати атрибут (Залік_Книжка), який є унікальним. Документ Склад кафедри (рис. 2) утримує дані про сутності: 3. Сутність КАФЕДРАхарактеризується атрибутами: назва кафедри (Назва_Кафедра). Назва кафедри може бути довгою, тому для спрощення і прискорення ідентифікації доцільно ввести атрибут код кафедри (Код_Кафедра) який буде ключем сутності. 4. Сутність ВИКЛАДАЧ характеризується атрибутами: табельний номер викладача (Номер_Викладач); прізвище, ім’я і по батькові викладача (ПІБ_Викладач); Ключем сутності можна обрати атрибут (Номер_Викладач), який є унікальним. Оскільки однакову посаду або вчене звання на кафедрі можуть утримувати декілька викладачів (наприклад, старший викладач, або кандидат наук, доцент), то такі відомості обов’язково будуть повторюватися. Тому доцільно відокремити їх в самостійні сутності. 5. Сутність ПОСАДА характеризується атрибутом назва посади Посада, який є ключем сутності. 6. Сутність ВЧЕНЕ_ЗВАННЯ характеризується атрибутом Звання, який є ключем сутності. Документ План проведення занять (рис.3) утримує дані про сутності: 7. Сутність ПРЕДМЕТ характеризується атрибутами: назва предмету (Назва_Предмет); вид занять (Вид_Занять); вид контролю (Вид_Контролю). По одному предмету можуть проводитися декілька видів занять (і лекції і практика), крім того назва предмету може бути довгою, тому для спрощення і прискорення ідентифікації доцільно ввести атрибут код предмету (Код_Предмет) який буде ключем сутності. Документ Екзаменаційна відомість (рис. 4) утримує дані про сутності які вже існують. Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||
|