Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку

I. Організаційний момент

Підбиття підсумків уроку

Повідомлення домашнього завдання

Закріплення вивченого матеріалу

Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу

Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку

Організаційний момент

Соціокультурна тема:Мистецтво гончарів.

Уроку української мови

Конспект

Тема:Словниковий склад української мови. Походження слів: власне українські й запозичені слова.

Мета:дати учням поняття про лексикологію як розділ науки про мову,допомогти учням осягнути поняття власне української лексики та запозиченої; розвивати спостережливість та вміння збагатчувати свій лексикон; виховувати повагу до рідної мови.

Тип уроку:вивчення нового матеріалу.

Методи і прийоми: метод бесіди,розповідь вчителя, метод роботи з підручником, метод вправ, інтер. прийом «криголам», «мікрофон».

Обладнання:дошка; роздавальний матеріал (таблиця, вправи); ілюстрації; визначення „Лексика”, „Лексикологія”; кросворд; карта країни „Лексикологія”.

Підручник: Н. Бондаренко, А. Ярмолюк.

 

Структурно-композиційна схема уроку:

- привітання;

- слово вчителя.

- слово вчителя (карта країни „Лексикологія”);

- кросворд;

- «криголам».

- робота з таблицею „Лексика української мови”;

- робота з текстом (Впр. 381, ст. 166): опрацювання тексту, словникова робота, питання за текстом;

- робота за підручником: теоретичний матеріал (Впр. 385, с. 168); Впр. 386 (письмово) за варіантами: I – 2-7, II – 8-13;

- робота зі словниками (тлумачний словник, словник іншомовних слів);

- творча робота (заміна запозичених слів власноукраїнськими відповідниками);

- словниковий диктакт.

- бесіда;

- складання карти країни „Лексикологія”.

- інструктаж з виконання вправи №388.

- «мікрофон»;

- оцінювання.

-

– Підводтеся, будь ласка, давайте налаштуємося на роботу!

Дуже рада всіх вас бачити! Сідайте, будь ласка.

Давайте ще раз нагадаємо один одному свої ім’я. Мене …. Імена більшості з вас я вже запам’ятала, Але все рівно прошу вас поставити на парти картки, що ми оформлювали на минулому уроці.

Дякую! Отже, бажаю вам успіхів. Сподіваюсь, що всі будуть активні, уважні та старанні, що ми все встигнемо та дуже добре попрацюємо.

  • слово вчителя
  • кросворд

– Сьогодні я пропоную вам вирушити у подорож країною „Лексикологія”. Це незвичайна країна, її мешканці всім вам знайомі. А панує у цій країні... Щоб дізнатися про це, треба розгадати кросворд, після цього у першому стовпчику зможете прочитати назву мовного терміна, з яким ми будемо зараз знайомитися.

1. Ледача людина.
2. Швидкий поїзд, автобус.
3. Вид усної народної творчості.
4. Головне місто держави.
5. Яка буква «ображається» за те, що її не пишуть на початку слів?
6. Судно, в якому врятувався Ной.
7. Особа, яка написала твір.


Відповіді: ледар, експрес, казка, столиця, и, ковчег, автор.

– А що таке лексика?

/Лексика – словниковий склад мови, тобто всі слова, що є в тій чи іншій мові.

Лексикологія – це розділ науки про мову, який вивчає лексичний склад мови./

 

– Тепер вам легко назвати мешканців цієї країни?

Звичайно, це слова.

 

Ми вирушаємо у подорож країною Лексикологія. І сьогодні на уроці на нас чекає маршрут від воріт до країни слів до містечка, де мешкають власне українські й запозичені слова. Під час подорожі ми дізнаємось про групи слів за походженням, навчимося відрізняти їх у тексті, а також будемо збагатчувати свій словниковий запас.

 

· «криголам»

Скажіть, а що ви чекаєте від цього уроку? Що нового прагнете дізнатися? Давайте спробуємо поділитися сподіваннями. Я почну, а ви підхоплюйте. Я – Альона Ігорівна. Сподіваюсь, наша подорож буде цікавою для всіх вас. А ти, Костю?

 


Читайте також:

  1. I визначення впливу окремих факторів
  2. II. Визначення мети запровадження конкретної ВЕЗ з ураху­ванням її виду.
  3. IV. Підсумок уроку
  4. IV. Повідомлення теми та мети уроку V. Сприймання і засвоєння нових знань, умінь та навичок.
  5. IІI. Формулювання мети і завдань уроку. Мотивація учбової діяльності
  6. Ocнoвнi визначення здоров'я
  7. VII. Підсумки уроку
  8. VIІ. Підсумок уроку
  9. VІ. Підсумки уроку і повідомлення домашнього завдання.
  10. Аксіоми безпеки життєдіяльності.
  11. Аксіоми безпеки життєдіяльності.




Переглядів: 3454

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Конспект уроку | III. Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.018 сек.