Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






IV. Повідомлення теми та мети уроку V. Сприймання і засвоєння нових знань, умінь та навичок.

Ш. Підготовка до

П. Актуалізація опорних знань.

Хід уроку: І. Привітання. Організація класу до роботи.

Тема:Написання складних слів

Урок 33

Завдання 4.

Робота в парах.

Однокласник запрошує тебе до себе в гості. Дізнайся, де він мешкає, і як до нього їхати, о котрій годині зручніш прийти. Можна почати так:

– Максиме, приходь до мене в суботу.

– Спасибі, приїду. А де ти мешкаєш.

 

Ти їдеш в автобусі. Наступна зупинка твоя. Перед тобою стоять люди. Що ти їм скажеш? Обери свій варіант, обґрунтуй свій вибір.

Пропустіть!

Тітко (дядьку), дайте дорогу!

Одійдіть од дверей!

Чи виходите на наступній зупинці?

Чого це ви стовпилися біля дверей?

 

ІІ. Підсумок.

1. Що таке діалог, монолог?

2. Які розділові знаки ставлять при діалозі?

 

ІІІ. Домашнє завдання.

Записати невеличкий діалог з бабусею, який відбувся втролейбусі.

 

V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

 

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

 

Мета: -познайомити учнів із правилами написання складних слів;

- формувати уміння правильно визначати і записувати складні слова;

- розвивати самостійність у різних видах діяльності, сприяти реалізації їх творчих

можливостей;

- розвивати навички роботи в групах, раціонального використання часу;

- вдосконалювати навички культури письма;

- розвивати логічне мислення, пам'ять, увагу, зв’язне мовлення;

- прищеплювати любов до природи.

Обладнання:таблиця, завдання для роботи у групах (картки із реченнями для роботи у групах, міні-підручник - текст теоретичного матеріалу, який відсутній у підручнику), підручник, дошка.

Тип уроку:формування нових знань, умінь, навичок.

Методи навчання:репродуктивна бесіда, робота з підручником, пізнавальна гра, творчий, спостереження, конструювання.

Принципи навчання:наступності, наочності, культури і логіки ведення уроку

1. Бесіда: - Що вивчає розділ мовознавчої науки словотвір?

- Які ви знаєте способи словотворення?

2. Визначити спосіб творення слів, записаних у колонках (по 1 учню від варіанту):

хлібороб - шестизначний –

горицвіт - синьоокий –

жовто-зелений - євшан-зілля -

1. Вступне слово учителя про складні і прості слова. Орфограма „Написання складних слів"Написання складних слів через дефіс

1. Якщо складне слово утворене від сурядного словосполучення (перед кожною частиною можна поставити сполучник і), то воно пишеться через дефіс: національний і демократичний — національно-демократичний,

і північний і східний — північно-східний,

і синій і жовтий — синьо-жовтий,

і темний і зелений — темно-зелений,

і хліб і сіль — хліб-сіль,

і людина і день — людино-день,

і кіловат і година — кіловат-година,

і тонна і кілометр — тонно-кілометр.

Але: разом пишуться жовтогарячий, червоногарячий, глухонімий, хитромудрий, зловорожий.

2. Якщо складне слово утворене повторенням того самого слова, синонімів чи антонімів, то воно пишеться через дефіс:

білий-білий, думав-думав, один-однісінький, рано-вранці, мало-помалу, часто-густо, тишком-нишком, сила-силенна, сад-вино-град, сам-один, більш-менш, видимо-невидимо, купівля-продаж, розтяг-стиск, година-дві, не сьогодні-завтра.

 

Але: якщо повторюється те саме слово в різних відмінках, то таке сполучення пишеться окремо: кінець кінцем, одним один, честь честю, чин чином, нога в ногу, рука в руку, раз у раз, рік у рік, з року в рік.

3. Традиційно через дефіс пишуться слова свят-вечір, багат-вечір, дівич-вечір, зелен-сад, буй-тур, сон-трава, чар-зілля, жар-птиця, негній-дерево, люби-мене (незабудка), мати-й-мачуха (підбіл), брат-і-сестра (братки).

4. Через дефіс пишуться також складні прізвища та подвійні імена: Гулак-Артемовський, Нечуй-Левицький, Антоненко-Давидович, Анна-Марія, hop-Богдан.

Практичне завдання. Прочитати речення, виписати складні слова, пояснити їх написання:

1. Живу в якімсь чаду-тумані (Олександр Олесь).

2. Хліб-сіль їж, а правду ріж (нар.твор.)шукаю-питаю зеленої рути, щоб тебе, мій рідний краю, не зміг забути (П.Куліш).

3. Микола Лисенко заснував у Києві першу музично-драматичну школу (З підр.)

4. Зійшов над нашою хатою місяць уповні, та такий червоний-червоний (Марко Вовчок).


Читайте також:

  1. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  2. III. Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу
  3. IV. Оцінка вигідності залучення короткотермінових кредитів
  4. IV. Підсумок уроку
  5. IІI. Формулювання мети і завдань уроку. Мотивація учбової діяльності
  6. V. Засвоєння знань
  7. V. Систематизація і узагальнення нових знань, умінь і навичок
  8. VII. Підсумки уроку
  9. VIІ. Підсумок уроку
  10. VІ. Підсумки уроку і повідомлення домашнього завдання.
  11. Авілум – “син чоловіка” – повноправна людина, охороні його життя, здоров’я, захисту його майнових інтересів присвячена значна частина законника.




Переглядів: 1473

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ІІІ.Виклад нового матеріалу.. | Написання складних слів із іншомовними частинами

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.