МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
IV. Оцінка вигідності залучення короткотермінових кредитів
Малі і середні підприємства використовують власні і позичені кошти. Позичені кошти повинні залучатися тоді, коли це підвищує рентабельність власних коштів. В практиці господарювання збільшення або зменшення рентабельності оборотних коштів за рахунок отримання кредиту з врахуванням його платності називають ефектом фінансового важеля (ЕФВ). ЕФВ показує зміну рівня рентабельності власних обігових коштів у зв’язку із залученням позичених коштів і визначається за формулою: де ЕР – рівень економічної рентабельності, %; СП – ставка плати за кредит, %; ЗК – залучені кошти, тис. грн.; ВК – власні кошти, тис. грн.; ЗК : ВК – плече важеля. Чим більшою є величина залучених коштів, тим довший важіль, а, отже, і ризик підприємства, пов’язаний з оплатою своїх зобов’язань. До показників фінансового важеля відноситься показник боргу: де Пзаг – загальні пасиви підприємства, тис. грн.; Азаг – загальні активи підприємства, тис. грн. Якщо К6орг→1 і більше, то підприємство має ослаблену здатність до майбутніх позик, високий рівень боргів. Ще одним показником фінансового важеля є рівень покриття процентів, який характеризує здатність підприємства сплачувати відсотки по боргах з отриманих доходів: , де ВД – сума валового доходу підприємства, тис. грн.; Пр – сума на виплату процентів за рік, тис. грн. У сучасному фінансовому плануванні широко використовується показник Альтмана, який характеризує ймовірність банкрутства підприємства, його фінансову стійкість. Він визначається за формулою: , де де Рпот, Рзаг – поточні і загальні резерви підприємства; Вакц - вартість звичайної акції. Якщо загальний рахунок Z перевищує 2,6, то підприємство має стійкий фінансовий стан. Якщо Z-рахунок менший за 1,1, то організація близька до банкрутства.
V. Показники активності (оборотності)
Ця група показників характеризує ефективність використання підприємством економічних ресурсів.. В цю групу показників включаються: Коефіцієнт обороту запасів характеризує рівень збалансування запасів підприємства, оцінює швидкість проходження товарів від закупівлі ресурсів до продажу готової продукції: де Вреал – доход (виручка) від реалізації продукції, тис. грн.; З – запаси товарно-матеріальних цінностей, тис. грн. Коефіцієнт обороту основних засобів: де Вчист – сума чистого продажу продукції, тис. грн.; ОЗ – основні засоби (без нематеріальних активів). Коефіцієнт обороту загальних активів характеризує ефективність управління використанням ресурсів підприємства: Коефіцієнт обороту рахунків до оплати визначається як співвідношення величини продажу в кредит до суми рахунків до оплати: де – сума чистого продажу в кредит, тис. грн.; ДЗ – сума дебіторської заборгованості, тис. грн. Чим вищим є даний показник, тим коротшим є час між продажем товарів та їх оплатою (отриманням коштів).
Читайте також:
|
||||||||
|