Коефіцієнт заборгованості показує, який відсоток активів фінансується за рахунок боргу. Чим нижче значення цього показника, тим нижчим є фінансовий ліверидж, який означає фінансування інвестицій за рахунок позик.
Ще одним показником заборгованості є співвідношення довгострокової заборгованості та власного капіталу або співвідношення довгострокової заборгованості та сумарних активів. Він показує, якою мірою підприємство фінансує свої активи за рахунок довгострокового боргу.
При прийнятті управлінських рішень важливо мати інформацію про можливості підприємства щодо сплати процентів за свої борги.
Для цього використовують коефіцієнт кратності процентів:
де Преал – сума прибутку від реалізації продукції, тис. грн.; Пр – сума процентів за рік, тис. грн.
ІІІ. Показники прибутковості (доходності)
Показники прибутковості – найбільш поширені інструменти вимірювання успіху підприємства. До цих показників окрім валового доходу, валового і чистого прибутку відносяться: коефіцієнти валового і чистого прибутку, коефіцієнт окупності власного капіталу, чистий доход на акціонерний (власний) капітал, рентабельність.
Коефіцієнти валового і чистого прибутку визначаються за формулами:
де Пвал – валовий прибуток підприємства, тис. грн.; Пчист – чистий прибуток підприємства, тис. грн.; Вреал – доход (виручка) від реалізації продукції, тис. грн.
Коефіцієнт окупності власного капіталу визначається:
,
де Квл – сума власного капіталу, тис. грн.
Коефіцієнт окупності загального капіталу за балансом:
де К – сума загального вкладеного капіталу, тис. грн.
При плануванні фінансових показників розраховують коефіцієнти рентабельності коштів підприємства:
де Пвал, Поп, Пчис„ – валовий, операційний і чистий прибуток підприємства, тис. грн., Сп.реал – повна собівартість реалізованої продукції, тис. грн.
Чистий доход на акціонерний (власний) капітал визначається:
де Азаг, Пзаг – сума загальних активів і пасивів підприємства, тис. грн.