Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Адміністративно-правовий статус торговельного підприємства

Повноваження органів місцевого самоврядування у сфері торгівлі

 

Особливість торговельної діяльності полягає у тому, що вона повинна бути максимально наближена до місця проживання і виробничої діяльності людей, тобто об'єкти торгівлі розташовуються безпосередньо у населених пунктах чи місцях

відпочинку.

Згідно із Законом України "Про місцеве самоврядування в Україні" надзвичайно важливу роль в управлінні торговельною діяльністю та її регулюванні відіграють й органи місцевого самоврядування. Сільські, селищні та міські ради затверджують програми соціально-економічного розвитку відповідної адміністративно-територіальної одиниці, встановлюють відповідно до законодавства правила торгівлі на ринках. Вони мають як власні (самоврядні), так і делеговані їм місцевими державними адміністраціями повноваження.

Власними самоврядними повноваженнями є:

1. управління об'єктами торговельного обслуговування, що перебувають у комунальній власності відповідних територіальних громад, забезпечення їх належного утримання та ефективної експлуатації, необхідного рівня та якості послуг населення;

2. організація місцевих ринків, ярмарків, сприяння розвитку всіх форм торгівлі;

3. встановлення зручного для населення режиму роботи підприємств торгівлі та громадського харчування, що належить до комунальної власності відповідних територіальних громад.

До делегованих повноважень належать, зокрема, здійснення відповідно до закону контролю за:

1. дотриманням цін і тарифів;

2. заходів щодо розширення та вдосконалення мережі підприємств торгівлі, громадського харчування та побутового обслуговування;

3. додержанням законодавства щодо захисту прав споживачів;

4. належною експлуатацією та організацією обслуговування населення підприємства торгівлі та громадського харчування, побутового обслуговування населення;

5. прийняття рішень про скасування даного ними дозволу на експлуатацію об'єктів у разі порушення екологічних, санітарних правил, інших вимог законодавства.

Крім цього, районні і обласні ради в сфері торгівлі затверджують програми соціально-економічного розвитку відповідного району, області, правила торгівлі на колгоспних ринках.

Підприємство торгівлі— це самостійний суб'єкт господарської діяльності, зареєстрований у встановленому законом порядку, що здійснює торговельну діяльність на основі власного статуту та відповідно до законодавства України. Підприємство торгівлі є юридичною особою з належними йому майновою відокремленістю, організаційною єдністю, здатністю мати права та обов'язками і виступати від свого імені, бути позивачем та відповідачем в суді. Згідно Закону України "Про захист прав споживачів", продавець— це підприємство, установа, організація або громадянин-підприємець, які реалізують товари за договором купівлі-продажу.

Діяльність торговельних підприємств регулюється низкою актів законодавства України, важливішими серед яких є: закони України "Про підприємства в Україні", "Про підприємництво", "Про захист прав споживачів", постановами Кабінету Міністрів України "Про державну реєстрацію суб'єктів підприємницької діяльності", "Про порядок заняття торговельною діяльністю і правила торговельного обслуговування населення", "Про правила торгівлі у розстрочку", "Про правила продажу продовольчих товарів" та ін.

Суб'єкти господарської діяльності здійснюють торговельну діяльність після їх державної реєстрації як суб'єктів підприємницької діяльності, а у випадках, передбачених законодавчими актами, за наявності у них ліцензії на торгівлю окремими видами товарів. Державна реєстрація суб'єктів підприємницької діяльності здійснюється відповідно до статті 8 Закону України "Про підприємництво"та Порядку державної реєстрації суб'єктів підприємницької діяльності, затверд­женого постановою Кабінету Міністрів України від 25 травня 1998 р. № 740. Торгівля окремими видами товарів відповідно до Законів України "Про підприємництво", "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення" "Про лікарські засоби", "Про якість та безпеку харчових продуктів і продовольчої сировини" та інших законодавчих актів здійснюється на підставі ліцензій.

Підприємства торгівлі як суб'єкти господарської діяльності всіх форм власності повинні забезпечити:

1. відповідність виробничого приміщення (місця) чи будівлі для здійснення торговельної діяльності необхідним екологічним і санітарно-гігієнічним умовам, а технічного стану приміщення (місця), будівлі та устаткування, які будуть використані для торговельної (торговельно-виробничої) діяльності, — вимогам нормативних документів щодо зберігання, виробництва та продажу відповідних товарів, а також охорони праці;

2. постійний розвиток матеріально-технічної бази підприємств, оснащення їх сучасною технікою і обладнанням;

3. застосування прогресивних форм торговельного обслуговування населення; наявність на видному місці в торговельному приміщенні асортиментного переліку товарів, чинних санітарних і ветеринарних правил, правил продажу товарів та іншої необхідної нормативно-технічної документації та дотримання встановлених у них вимог;

4. продаж товарів громадянам чистою вагою і повною мірою.

 

Суб'єкт господарської діяльності самостійно вирішує питання забезпечення торговельних приміщень торговельно-технологічним обладнанням (холодильним, піднімально-транспортним, ваговимірювальним, реєстратором розрахункових операцій тощо) відповідно до існуючих нормативів.

Підприємство торгівлі зобов'язане забезпечити згідно із статтями 18 та 19 Закону України "Про захист прав споживачів"надання споживачам необхідної, доступної та достовірної і своєчасної інформації про товари, а також на вимогу споживачів — додаткової інформації про наявність сертифіката відповідності, документи, що підтверджують якість та ціну товару.

Суб'єкт господарської діяльності зобов'язаний реалізовувати товари за наявності цінника на товар (прейскуранта) у грошовій одиниці України і на вимогу покупця надати йому повну інформацію про виробника, основні споживчі якості та безпеку товару і його ціну, забезпечити належний рівень обслуговування.

У випадках порушення законодавства підприємства торгівлі несуть встановлену законодавством юридичну відповідальність (адміністративну та цивільно-правову).

 


Читайте також:

  1. IV група- показники надійності підприємства
  2. L2.T4/1.Переміщення твердих речовин по території хімічного підприємства.
  3. WEB - сайт підприємства в Інтернет
  4. Абсолютні та відності показники результатів діяльності підприємства.
  5. Автопідприємства вантажних автомобілів
  6. Адміністративно-правовий захист об’єктів інтелектуальної власності
  7. Адміністративно-правовий захист права інтелектуальної власності
  8. Адміністративно-правовий спосіб захисту прав
  9. Адміністративно-правовий спосіб захисту прав
  10. Адміністративно-правовий статус іноземців та осіб без громадянства.
  11. Адміністративно-правовий статус Кабінету Міністрів України
  12. Адміністративно-правовий статус об'єднань громадян




Переглядів: 1268

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Організаційно-правові засади державного регулювання у сфері торгівлі | Лекція 7

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.007 сек.