Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Аналіз і оцінка рівня соціальної відповідальності бізнесу

Вигоди і витрати соціальної відповідальності

Природно, що виконання соціальних програм є витратним заходом і в остаточному підсумку велика частина витрат покривається споживачем продукції компанії, що здійснює соціальні проекти. Тому серед економістів і соціологів не припиняється дискусія, пов’язана з оцінкою позитивних і негативних результатів активної соціальної політики.

 

На цей час виділяють чотири основні підходи до аналізу й оцінки соціальної відповідальності бізнесу:

· ринковий підхід;

· з позицій державного регулювання;

· з позицій «корпоративної совісті»;

· з позицій «зацікавленої особи».

 

Ринковий підхід.

Споживач зацікавлений використовувати продукцію підприємства, що націлено на задоволення потреб, зростання прибутку і не розпорошує засоби на соціальну добродійність.

Недоліком цього підходу є те, що не приймаються до уваги побічні ефекти, що часто виникають у процесі економічної діяльності і які виробник не може самостійно дозволити. Тому необхідне об'єднання всіх зацікавлених сторін для спільної розробки проблем і важлива допомога виробників. Задачею державних органів управління є організація і координація робіт.

Підхід з позицій державного регулювання.

Держава як вища регулююча сила повинна здійснювати дії, спрямовані на стимулювання або примус виробників вести раціональну з точки зору суспільства політику, а отже, здійснювати соціальні заходи. Етична поведінка багатьох компаній є не внутрішньою властивістю, а дією під впливом юридичних чинників. Але більшість законів, що діють як у розвинутих, так і державах, що розвиваються, недосконалі з погляду моралі або ігнорують головні моральні принципи. Крім того безліч законів переслідує цілі обмеження членів співтовариства і лобіюються визначеними угрупованнями в процесі з прийняття. Законодавство, пов’язане з регулюванням діяльності промисловості й інших сфер економіки, створюється в багатьох випадках в екстрених ситуаціях, коли необхідно термінове втручання «третьої сторони». У виражені проблем беруть участь зацікавлені особи, але не завжди результат відповідає проголошеним благим намірам.

Підхід з позицій «корпоративної совісті».

Прояв корпоративної культури є прагненням до розвитку не тільки трудового колективу, але й оточення. Внутрішнє прагнення – це найважливіший фактор для росту відповідальності за розв’язання загальнолюдських проблем. Будь-яка особа, яка є співробітником організації, одночасно залишається членом людського співтовариства. Його особистий внесок у дозвіл суспільним проблем є цеглинкою, з яких потім зводиться будинок суспільного благополуччя. Аналогічно, внесок кожної структурної виробничої одиниці також важливий для придушення негативних тенденцій сучасності і підтримки досягнень цивілізації. Природно, що необхідно чітке регулювання діяльності, координація й оптимізація, спрямовані на рішення найбільш важливих аспектів.

Підхід з позицій «зацікавленої особи» (stakeholder).

Термін «зацікавлені особи» уперше був використаний у внутрішньому меморандумі в Стенфордському дослідницькому інституті в 1963 р. і був визначений як “групи, без підтримки яких організація припинила б своє існування”. Загальний зміст концепції полягає в тім, що корпорація для досягнення своїх стратегічних цілей повинна погоджувати свої інтереси з менеджерами, співробітниками, акціонерами, постачальниками, кредиторами і споживачами, а також суспільством. У такий спосіб використовується безліч соціальних проблем.

«Зацікавлена особа» у вузькому змісті – це будь-які група, або особа, що підлягає ідентифікації і можуть уплинути на досягнення поставлених організацією цілей або на які може вплинути досягнення поставлених організацією цілей. Тобто «зацікавлені особи» - це є об'єднані загальними інтересами суспільні групи, урядові органи, профоб'єднання, конкуренти, союзи, робітники та службовці, покупці й акціонери.

Протягом останнього десятиліття дана проблема аналізувалася И.Ансоффом і Р.Стюартом, Р.Аккофом, школою бізнесу при Гарвардському університеті, Центром прикладних досліджень при школі Хартона.

У сучасній інтерпретації концепція «зацікавлених осіб» використовується на трьох рівнях: як теорія менеджменту, як практичний інструмент стратегічного управління і як координаційна система для аналізу.

Для цілей управління використовується розподіл поняття «зацікавлена особа» на: загальні зацікавлені особи (у широкому змісті слова) і приватні зацікавлені особи (у вузькому змісті слова). Конкретизація поняття дає можливість чітко обґрунтувати етапи управління і досягти поставлених цілей найбільш ефективними способами.

В останні десятиліття ряд міжнародних корпорацій – світових лідерів, намагаються внести корективи в виробницько–господарську діяльність з метою створення екологічно чистих процесів і продуктів.

Основними технологічними показниками, що визначають якість захисту навколишнього середовища, є:

· кількість сировини, що йде у відходи при переробці;

· ступінь безпеки продукції для здоров'я людини і навколишнього середовища;

· енергоспоживання на всьому життєвому циклі використання продукції,

· ступінь готовності товару пройти вторинну переробку;

· можливість тривалого збереження продукції.

У 90-і рр. уряди більшості розвинутих держав світу розгорнули активну діяльність, пов’язану з формуванням державної системи охорони навколишнього середовища. Виразилася ця діяльність у прийнятті циклів постанов, що носять рекомендаційний або обов'язковий характер. Відповідно до законодавства багато міжнародних корпорацій розробили політику в області природоохоронної діяльності і створили програми їхнього впровадження.

Всесвітній економічний форум із стійкого розвитку упровадив термін «екоефективність».

Екоефективний режим роботи знімає вплив підприємства на стан навколишнього середовища, одночасно підвищуючи його рентабельність/ прибутковість. Екоефективна корпорація зобов'язана інформувати громадкість про результати екологічних заходів. У такий спосіб створюється нова культура поведінка, що підвищує конкурентноспроможность на міжнародних ринках.

 


Читайте також:

  1. ABC-XYZ аналіз
  2. ERP і управління можливостями бізнесу
  3. II. Багатофакторний дискримінантний аналіз.
  4. Internet. - це мережа з комутацією пакетів, і її можна порівняти з організацією роботи звичайної пошти.
  5. IV. Оцінка вигідності залучення короткотермінових кредитів
  6. SWOT-аналіз у туризмі
  7. SWOT-аналіз.
  8. Tема 4. Фації та формації в історико-геологічному аналізі
  9. V Процес інтеріоризації забезпечують механізми ідентифікації, відчуження та порівняння.
  10. V Розвиток кожного нижчого рівня не припиняється з розвитком вищого.
  11. V. Нюховий аналізатор
  12. VI. Система навчаючих завдань для перевірки кінцевого рівня завдань.




Переглядів: 1430

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Міжнародна організація праці та соціальне регулювання ПЕР | Екологічна звітність міжнародних корпорацій

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.