Студопедия
Новини освіти і науки:
Контакти
 


Тлумачний словник






V Розвиток кожного нижчого рівня не припиняється з розвитком вищого.

Загальна характеристика етапів розвитку

V Формування свідомого “Я” та самовизначення особистості.

Основні проблеми становлення самосвідомості

Розвиток самосвідомості виступає однією з сфер соціалізації дитини.

Самосвідомість

Спілкування

Діяльність

Три сфери становлення особистості

Становлення самосвідомості в дитячому віці

Загальна характеристика онтогенезу самосвідомості

План

Тема 4. Становлення самосвідомості особистості

Отже, самосвідомість особистості та Я-концепція як її стійкий прояв формується при дії внутрішніх (психологічних) та зовнішніх (соціальних) факторів, які обумовлюють один одного.


3. Становлення самосвідомості в підлітковому та юнацькому віці

4. Особливості самосвідомості зрілої особистості

 

Основні поняття теми: стадії розвитку–Я, нормативні характеристики Я-концепції старшого дошкільника, готовність до школи, самооцінка, самоконтроль.почуття дорослості, рольова ідентифікація, самовизначення, самоактуалізація особистості, рефлексія, професійне самовизначення.

М.В.Папуча, Т.Д.Кричковська (2001)

v Перехід немовляти від реактивності до активності та пов'язаного з цим формування механізмів саморегуляції;

v Розпізнання дитиною свого образу та опанування особовими займенниками;

v Еволюція дитячої самооцінки;

v Кожен з етапів розвитку того або іншого процесу, структури є необхідним для наступного;

v Кожен з етапів розвитку має свою власну природу, тобто утворений суттєво різними зв'язками, співвідношеннями, детермінантами;

v Кожен з попередніх етапів є умовою розвитку наступного;

v Вищі рівні сформованості процесу, структури керують нижчими;

Стадії розвитку (за Е.Еріксоном)


Етапи розвитку самосвідомості І.І.Чеснокова (1977)

1) фізичне усвідомлення власного “Я”, тобто відокремлення тіла з зовнішнього середовища;

2) формування у дитини довільних дій, тобто дитина усвідомлює себе причиною дій, здатною керувати своїми діями, що проявляються в оволодінні мовленням та ходінням;

3) виникнення самосвідомості у віці 3 – 4 роки, тобто впізнання себе в дзеркалі, називання себе від першої особи;


Читайте також:

  1. Internet. - це мережа з комутацією пакетів, і її можна порівняти з організацією роботи звичайної пошти.
  2. Pp. Розвиток Галицько-волинського князівства за Данила Романовича
  3. V Процес інтеріоризації забезпечують механізми ідентифікації, відчуження та порівняння.
  4. VI. Система навчаючих завдань для перевірки кінцевого рівня завдань.
  5. VI. Система навчаючих завдань для перевірки кінцевого рівня завдань.
  6. Автоматизація водорозподілу на відкритих зрошувальних системах. Методи керування водорозподілом. Вимірювання рівня води. Вимірювання витрати.
  7. Аграрні реформи та розвиток сільського госпо- дарства в 60-х роках XIX ст. — на початку XX ст.
  8. Адміністративно-територіальний устрій та соціально-економічний розвиток
  9. Актуальність безпеки життєдіяльності. Сталий розвиток людини
  10. Акцентуація характеру – перебільшений розвиток певних властивостей характеру на шкоду іншим, в результаті чого погіршуються відносини з оточуючими людьми.
  11. Аналіз і оцінка рівня соціальної відповідальності бізнесу




<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Фактори становлення та функціонування самосвідомості | Формування когнітивної складової

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.001 сек.