МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Формування когнітивної складовоїV на кінець цієї стадії на основі першої емоційної самооцінки «Я хороший» і раціональної оцінки чужої поведінки, формується більш зріла самооцінка. Дитина спочатку здобуває вміння оцінювати інших дітей, а потім – власні дії, моральні якості та вміння. Самооцінка практично завжди збігається із зовнішньою оцінкою, перш за все близьких дорослих. V виконується глибока афективна та моральна робота, що забезпечує формування моральних систем особистості дошкільника та становлення його внутрішнього світу Формування морального «Я» - завдяки мовленню дитина переносить зовнішні заборони батьків у середину себе, тобто робить їх частиною свого «Я». V дитина усвідомлює, що може поводитись не так, як від неї чекають батьки та педагоги, і не так, як інші діти. V починає усвідомлювати, що інші люди можуть відчувати, думати, поводитись не так, як вона сама. V Елементи саморегуляції - інструктування, заохочення, осудження себе - з'являються у віці близько 2 років. V Поширення поняття “Я” на те, що належить дитині («власництво») - виникає в дитини близько 2 років. V Розуміння освоєння статевих ролей виникає після 20 місяців. 2. Виникнення простору-Я (від 2 до 3 років) Формування уявлень про себе: v оперує займенниками «Я» та «Моє»; v на кінець цього періоду дитина має уявлення про власні якості, настрій, зовнішність, можливості, особливості поведінки; v вона знає, чим подобається, а чим не подобається іншим людям; v усвідомлює свою стать і стать інших, елементарно орієнтується в статевих ознаках дівчинки-хлопчика, жінки-чоловіка; Формується елементарна самооцінка, яка незалежно ні від чого є позитивною; Розвиток самостійності індивіда, що є рушійною силою формування «Я»: v відбувається активне самоствердження та відстоювання своєї самостійності «Я-сам»; v здатність до елементарного керування власною поведінкою; 3. Розвиток компонентів простору-Я (від 3 до 5 років). v виникає узагальнений образ власного «Я», який містить характерні риси й уявлення про свою сутність і суспільну цінність та виявляється у відповідному розумінні дитиною самої себе, що є ще досить рухливим, елементарним, схематичним, спрощеним. 4. Формування Я-концепції (від 5 до 7 років) Становлення Я-образу, а саме дитина: v усвідомлює власне ім’я, прізвище, що являють собою певну індивідуальність порівняно з іншими людьми; v усвідомлює стать та її незмінність, що виявляється в її поведінці та стосунках з іншими; v має уявлення про свій організм; v знає свої фізичні можливості, вміння, здібності, бажання, інтереси, прихильності, психічні процеси; v усвідомлює себе в часі, що дає можливість дитині усвідомити себе в житті, оцінити себе в минулому й уявити себе в майбутньому; v здатна характеризувати себе переважно з погляду зовнішності; v розвиваються навички словесного виразу своїх переживань, настроїв, почуттів («Я задоволений», «Я сердитий» тощо); Читайте також:
|
||||||||
|