Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



У старшому дошкільному віці

Нормативні характеристики сформованості Я-концепції

V відбувається закріплення в поведінці ціннісних соціально-моральних орієнтацій.

Формування поведінкової складової Я-концепції

Формується рівень домагань, який виявляється у цілепокладанні із врахуванням своїх можливостей та прагненні до визнання навколишніми.

V самооцінка обумовлюється мірою об’єктивності критеріїв оцінювання себе, що базуються на здатності до критичності, яка спирається на оцінки навколишніх та власні дії.

Ставлення до себе охоплює самоповагу та почуття гідності

Формування емоційно-оцінної складової Я-концепції

V дитина починає усвідомлювати відмінність власних думок від думок та почуттів інших людей.

Формування адекватної самооцінки:

v сукупність ситуативних самооцінок на кінець даного періоду формує загальну досить адекватну самооцінку, особливо в конкретній сфері значимої діяльності;

v розвиток самостійності;

v розвивається вміння контролювати й регулювати свої дії та взаємовідносини з людьми;

v розвивається супідпорядкованість та ієрархія мотивів дій, усвідомлений вибір вчинків;

Характеристики Я Нормативний рівень сформованості  
Когнітивна складова Я-концепції Я-фізичне · Дитина знає та називає основні частини свого тіла, має уявлення про їхню елементарну будову, місцезнаходження, призначення і дію. · Добре орієнтується в основних проявах органів чуття. · Усвідомлює вікові характеристики: життєвий цикл людини (народження – дитинство – юність – зрілість – старість – смерть); вікові періоди людини (немовля, дошкільник, молодший школяр, підліток, юнак, дорослий, старий). · Орієнтується в статевих відмінностях: хлопчик – дівчинка, хлопець – дівчина, чоловік – жінка, дідусь – бабуся. · Здатна описати власну зовнішність: зріст (високий, середній, низький), статуру (худий, середній, повний), волосся (колір, довжина, форма), очі (колір), шкіра (колір).  
Я-психічне · Оперує займенником «Я», виробляє елементарні судження про свої досягнення, якості, вчинки. · Знає про існування свого внутрішнього світу (думок, почуттів, бажань, ставлень, інтересів). · Може розповісти про себе, про свої особистісні якості, уподобання, вміння, бажання. · Називає основні емоції (радість, подив, сум, злість, страх, сором, спокій тощо). Орієнтується у специфічних зовнішніх проявах основних емоцій. Установлює причинно-наслідкові та смислові зв’язки між подіями й емоціями.Визначає зміст емоційно забарвлених ситуацій. Впізнає, розрізняє наочне зображення емоцій людини. Здатна охарактеризувати свій емоційний стан. · Здатна до порівняння себе з іншими, переважно за ознаками зовнішності, іноді за якісними характеристиками особистості.  
Я-соціальне · Усвідомлює себе як члена родини, групи, соціуму. · Знає свій вік, орієнтується у віці братів і сестер, усвідомлює хто старший, а хто молодший. · Знає своє прізвище, ім’я та по батькові. · Усвідомлює власну стать та її незмінність. · Орієнтується у складі своєї сім’ї. · Знає імена батьків, сестер, братів. · Знає, де живе (адресу).  
  Когнітивна складова Я-концепції Я-соціальне · Обізнана у професійній діяльності батьків. · Орієнтується в основних моральних цінностях і вимогах, приймає їх та керується ними. · Розрізняє соціально схвальну поведінку від несхвальної, асоціальної. · Розуміє невербальну поведінку людей, їх рухи (рук) та пози, які використовують у спілкуванні.
  Я у часі · Усвідомлює та переживає своє минуле та сьогодення, орієнтується у пов’язаному з ним майбутньому.
  Емоційно-оцінна складова Я-концепції Ставлення до себе · Має певну самоповагу, здатна виявляти впевненість у собі, усвідомлює власну гідність. · Адекватно ставиться до себе.
  Самооцінка · Володіє загальною, адекватною самооцінкою; · Здатна до критичного ставлення до себе; · Здатна виявити помилки у власній діяльності, поведінці та їх усунути.
  Рівень домагань · Володіє рівнем домагань, що виявляється у цілепокладанні із врахуванням можливостей; · Має прагнення до визнання навколишніми
  Поведінкова складова Я-концепції Самокерування · Дитина здатна до стійкої довільної поведінки; · Планує дії на основі внутрішнього мовлення; · Керує своїми діями згідно з: попередніми діями; відстроченою у часі інструкцією, зразком, правилом; соціальними нормами поведінки; власним задумом; · Активно ставиться до труднощів, здатна докладати вольове зусилля для їх подолання.
  Самостійність · Самостійно застосовує здобуті способи поведінки у нових ситуаціях; · Здатна до прийняття рішення та елементарної відповідальності за нього; · Здатна виявляти самостійність у різноманітних ситуаціях.
  Я-концепція · Дитина володіє змістовним образом Я, усвідомлює свої фізичні, психічні, соціальні характеристики. Орієнтується у змінах свого «Я» у часі. · Здатна до адекватної самооцінки, постановки реальних цілей, що відповідають її можливостям, ціннісного ставлення до себе, що виявляється у самоповазі, прийнятті себе, відчутті своєї значущості для інших людей. · Здатна до довільної поведінки, що виявляється у здатності до самокерування та самостійності.
             

Читайте також:

  1. Виховання в дошкільному віці
  2. Завдання фізичного виховання у старшому шкільному віці.
  3. Нормативні характеристики сформованості Я-концепції у старшому дошкільному віці
  4. Особливості розвитку рухових якостей в старшому віці
  5. Періодизація розвитку образотворчих здібностей в переддошкільному і дошкільному віці
  6. Розвиток мислення в немовлячому, ранньому та дошкільному віці.
  7. Розвиток пам’яті в немовлячому, ранньому та дошкільному віці.
  8. Розвиток та диференціація потреб у спілкуванні в ранньому та дошкільному віці.
  9. Розвиток уяви в ранньому та дошкільному віці.
  10. Тема: Психічний розвиток у дошкільному дитинстві




Переглядів: 700

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Формування когнітивної складової | Формування самосвідомості у підлітковому віці

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.