Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Формування самосвідомості у підлітковому віці

V Наявність ціннісного середовища в розвитку дитини, коли вона отримує можливість бачити навколо себе ідеали, певні ціннісні прагнення дорослих та відповідно визначати власні ціннісні пріоритети.

Умови розвитку особистості дитини, що спрямовані на формування здатності до саморегуляції, прийняття себе та оточуючих, рефлексії, потреби в саморозвитку.

Учні середнього шкільного віку вже починають розуміти значення соціальних ролей, установок, мотивів і разом з тим своїх можливостей.

V Небезпечним на цій стадії є виникнення почуття неповноцінності, або некомпетентності.

V Розвиток здатності до рефлексії, через зростання здібності до логічного мислення.

V Розвиток самоконтролю, розуміння його значення та меж застосування.

Самооцінка дитини позначається на ступені успішності її шкільної успішності, і навпаки, рівень успішності школяра впливає на формування його самооцінки.

V На початку позитивно оцінюють поведінку та навчальну діяльність, потім дають оцінку гарним та поганим вчинкам, потім усвідомлюють власні недоліки та прагнуть їх виправити.

V потім навчальну діяльність та поведінку в цілому.

V Формується Я-образ учня. Значне місце в Я-концепції дитини займає образ тіла і зовнішність.

Формування самосвідомості у молодшому шкільному віці

Емоційна децентрація – вміння приймати до уваги почуття та думки інших людей, що є досить важливим для формування «Я» дитини.

Через спілкування в кінці дошкільного віку формується важливе новоутворення

v Розширення самооцінки, включення в неї оцінювання внутрішніх моральних якостей власної особистості (правдивість, скромність, ввічливість, справедливість тощо)

v Формування навчальної самосвідомості:

v оцінювання конкретних результатів,

v потім окремої сторони навчального процесу,

v Розвиток критичності:

v правильно оцінюють власну навчальну діяльність за критеріями вчителя;

v Розвивається почуття працелюбності, коли вона починає осягати технологію культури, навчаючись у школі. Его-ідентичність : "Я-те, чого навчився".

v Сприяння формуванню активності дитини, яка необхідна, в першу чергу, для розвиток навичок саморегулювання;

v Наявність досвіду самостійного подолання перешкод;

v Всіляка підтримка розвитку рефлексії, коли дорослий заохочує дитину до розуміння себе, своїх особливостей та можливостей, причин та наслідків своєї поведінки;

О.В.Хухлаєва, О.Е.Хухлаєв, І.М.Первушина (2004)

Стадії розвитку (за Е.Еріксоном)


Читайте також:

  1. V Практично всі психічні процеси роблять свій внесок в специфіку організації свідомості та самосвідомості.
  2. АДАПТОВАНА ДО РИНКУ СИСТЕМА ФОРМУВАННЯ (НАБОРУ) ОКРЕМИХ КАТЕГОРІЙ ПЕРСОНАЛУ. ВІДБІР ТА НАЙМАННЯ НА РОБОТУ ПРАЦІВНИКІВ ФІРМИ
  3. Алгоритм формування комплексу маркетингових комунікацій
  4. Алгоритм формування потенціалу Ф2
  5. Алгоритм формування статутного фонду банку
  6. Альтернативні джерела формування підприємницького капіталу
  7. Аналіз ефективності формування та використання банківських ресурсів
  8. АНАЛІЗ ОБОРОТНИХ АКТИВІВ ЗА ДЖЕРЕЛАМИ ЇХ ФОРМУВАННЯ
  9. Аналіз процесу формування маркетингових комунікацій
  10. Аналіз руху та ефективності формування грошових потоків
  11. Аналіз стратегічних альтернатив та визначення оптимальної стратегії формування фінансових ресурсів
  12. Аналіз структури майна та динаміки джерел його формування




Переглядів: 877

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
У старшому дошкільному віці | V здатність до встановлення та підтримки гарних особистих стосунків і веденню етичного способу життя.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.01 сек.