МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Тема: Психічний розвиток у дошкільному дитинствіЛекція 7 план: 1. Анатомо-фізіологічні особливості та їх вплив на психічний розвиток. Психологічні передумови переходу в друге дитинство. Соціальна ситуація розвитку. 2. Рольова гра як провідна діяльність. Роль гри в психічному розвитку. Основні лінії гри. Розвиток сприймання. Удосконалення перцептивних дій та операцій. Перехід від зовнішніх, практичних перцептивних дій до внутрішніх, розумових. Сенсорні еталони. Основні етапи розвитку сприймання. 3. Перехід від ситуативного до контекстного мовлення. Виникнення монологу. Егоцентричне мовлення. Структурно-семантичний, лексичний, граматичний розвиток мовлення. Формування передумов появи письмового мовлення Психологія дітей шестирічного віку. Методи навчання шестирічних дітей. 4. Психологічна готовність до вступу в школу (інтелектуальна, особистісна, соціально-психологічна, вольова). Психодіагностика готовності до шкільного навчання. 5. Криза 7 років, її симптомокомплекс, місце в системі вікової періодизації. Основні поняття:гра;егоцентризм; криза 7 років; пізнє дитинство; психологічна готовність до вступу в школу; симптомокомплекс кризи 7 років. Рекомендована література Основна: 1. Абрамова Г. С. Возрастная психология: Учеб. пособие для студ. вузов. – 4-е изд., стереотип. – М.: Издательский центр „Академия”, 1999. – С.445-469. 2. Вікова та педагогічна психологія / О.В. Скрипченко, Л.В. Долинська, З.В. Огороднійчук та ін. – К., 2001. – С. 92-101. 3. Возрастная и педагогическая психология: Учеб. пособие для студентов пед. ин-тов по спец. № 2121 «Педагогика и методика нач. обучения» /М. В. Матюхина, Т. С. Михальчнк, Н. Ф. Прокина и др.; Под ред. М. В.Гамезо и др. – М.: Просвещение, 1984. – С.70-85. 4. Гамезо М.В., Петрова Е.А., Орлова Л.М. Возрастная и педагогическая психология: Учеб. пособие для студентов всех специальностей педагогических вузов. – М.: Педагогическое общество России, 2003. – С.83-105. 5. Заброцький М.М. Основи вікової психології. Навчальний посібник. – Тернопіль: Навчальна книга-Богдан, 2008. – С.40-43. 6. Мухина В. С. Возрастная психолоrия. Феноменолоrия развития : учебник для студ. высш. учеб. заведений / В.С.Мухина. – 10-е изд., перераб. и доп. – М.: Издательский центр „Академия”, 2006. – С. 163-249. 7. Немов P.C. Психология в 3-х книгах. Психология образования. – 6-е изд. – М.: ПРОСВЕЩЕНИЕ «ВЛАДОС», 2006. – Кн. 2. – 568с. Додаткова: 1. Абрамова Г.С. Практикум по возрастной психологии: Учеб. пособие для студ. вузов. – 2-е изд., стереотип. – М.: Издательский центр «Академия», 1999. – 320 с. 2. Вікова психологія / За ред. Г.С. Костюка. – К., 1976. – С. 28-52. 3. Возрастная и педагогическая психология / Под ред. А.В. Петровского. – М., 1979. - С. 14-20. 4. Возрастная и педагогическая психология / Под ред. М.В. Гамезо. – М., 1984. – С. 63-73. 5. Савчин М.В., Василенко Л.П. Вікова психологія. – К., 2005. – С. 141-164. 6. Возрастная и педагогическая психология: Учеб. пособие для студентов пед. ин-тов по спец. № 2121 «Педагогика и методика нач. обучения» /М. В. Матюхина, Т. С. Михальчнк, Н. Ф. Прокина и др.; Под ред. М. В.Гамезо и др. – М.: Просвещение, 1984. – 256с. 7. Выготский Л.С. Кризис первого года жизни // Собр. соч.: В 6 т. – М., 1984. – Т.4. – С. 244-269. 8. Манова-Томова В. Психологічна діагностика раннього віку. – К, 1978. – 165 с. 9. Практикум по возрастной и педагогической психологии: Учеб. пособие для студентов пед. ин-тов/А. А. Алексеев, И. А. Архипова, В. Н. Бабий и др.; Под ред. А. И. Щербакова. – М.: Просвещение, 1987. – 255 с. 10. Хрестоматия по возрастной психологии. Учебное пособие для студентов: Сост. Л. М. Семенюк. Под ред. Д. И. Фельдштейна. – Издание 2-е, дополненное. – М.: Институт практической психологии, 1996. – 304 с. Завдання для самоаналізу та самоперевірки: 1. Дайте визначення соціальної ситуації розвитку. 2. Чому рольова гра стає провідною діяльністю дошкільника? 3. Що таке егоцентричне мовлення 4. Які методи навчання шестирічних дітей? 5. Основні ск4ладові психологічної готовності до вступу в школу. 6. Криза 7 років, її симптомокомплекс, місце в системі вікової періодизації? 7. Провідною діяльністю дітей дошкільного віку є: а) навчальна діяльність; б) рольова гра; в) предметна гра; г) спілкування з ровесниками. 8. Мислення дошкільника є: а) наочно-дійове; б) образне. 9. Дошкільники діють переважно під впливом: а) розуму; б) розуму й волі; в) волі; г) почуттів. 10. Новоутворенням дошкільного періоду є: а) мовне спілкування; б) акт орієнтації в предметах; в) підпорядкування мотивів. Читайте також:
|
||||||||
|