МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Розвиток пам’яті в немовлячому, ранньому та дошкільному віці.Розвиток пам’яті у дітей починається з виникнення перших умовних рефлексів. За даними Бехтерева і Щелованова, найбільш раннім умовним рефлексом, що виникає у віці близько 15 днів, є харчові реакції дитини (шукаючі рухи голови, розкриття рота, смоктальні рухи) при взятті на руки в «положення годування», тобто у відповідь на складний комплекс тактильних і лабіринтових роздратувань, що підкріплюються дією безумовного подразника (годування дитини). Поступово в комплекс сигналів включаються зорові і звукові подразники, внаслідок чого надалі, на четвертому-п’ятому місяці життя, вказані харчові реакції виникають вже тільки побачивши матір або навіть тільки при звуках її голосу. Приблизно з п’ятого місяця життя стає можливим утворення умовно-рефлекторних зв’язків зі всіх аналізаторів. З цієї миті наголошується пізнавання дитиною навколишніх осіб і предметів. Дитина посміхається і сплескує руками побачивши матір, тягнеться і схоплює знайомі предмети, що не спостерігається в перші місяці життя. З точки зору відомого психолога П. П. Блонського, раніше за все діти зберігають у пам'яті виконані ними рухи, потім запам'ятовуються пережиті почуття і емоційні стани. Далі доступними збереженню стають образи речей, і лише на самому високому, останньому рівні дитина може запам'ятати і відтворити смисловий зміст сприйнятого, виражене в словах. Спочатку прихований (латентний) період пізнавання (тобто проміжок часу між двома сприйняттями, при якому можливе пізнавання) дуже невеликий і складає всього лише декілька днів. На другому році він збільшується до декількох тижнів, на третьому — до декількох місяців, до чотирьох років досягає одного року, до семи років — приблизно трьох років. Услід за пізнаванням з’являються перші спогади про відсутні предмети і осіб. У найбільш виразній формі вони наголошуються у дітей у кінці першого року життя. Коли дитині в цьому віці називають знайомий предмет, вона починає шукати його очима, повертаючи голову в ту сторону, де зазвичай цей предмет знаходиться. З переходом до активної, самостійної мови (на другому-третьому році життя) спогади стають повнішими і визначенішими, оскільки мова є засобом закріплення зв’язків. Поступово збільшується прихований період відтворення: на другому році життя він ще обмежується декількома днями, на третьому — декількома тижнями, на четвертому — декількома місяцями. Однією з причин нетривалості прихованого періоду пізнавання і відтворення в перші роки життя дітей є відсутність у них достатньо міцних систем зв’язків, в які могли б включитися нові зв’язки, і мала диференційованість тимчасових зв’язків. Звідси — смутність і невизначеність перших дитячих спогадів і швидке забування вражень, отриманих в ранньому дитинстві. Зазвичай окремі розрізнені спогади про перше дитинство відносяться лише до четвертого-п’ятого року життя. Тільки в окремих випадках, пов’язаних з дуже яскравими емоційними діями, вони можуть відноситися до ранішого віку. Більш послідовні і зв’язні спогади дитинства починаються зазвичай з 5—7 років, іноді ще пізніше — тільки з 9 (дані С.Рубінштейна і Ком) .В ранньому дитинстві і в молодшому дошкільному віці пам’ять має ненавмисний, мимовільний характер. У цьому віці перед дитиною ще не виникають завдання запам’ятати що-небудь для відтворення в майбутньому. Двох-трьохлітня дитина запам’ятовує тільки те, що має для неї актуальне значення в даний момент, що пов’язане з її безпосередніми життєвими потребами і інтересами, що здійснює на неї сильний емоційний вплив. Читайте також:
|
||||||||
|