Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Мимовільне і довільне, смислове та механічне запам’ятовування. Значення дозування та повторення матеріалу в розвитку пам’яті.

Вік латентний період пізнання довільність

До 1р. декілька днів перші спогади -

2 р. ж. дек. тижн. Пригадує актуальне

3-й р.ж. дек. міс. Пригадує те, що цікаво

4-й р.ж. рік Пригадує те, що цікаво

До 7 р. до 3 років з 4,5 років з’являється довільність

відтворення

Перші прояви навмисного, довільного запам’ятовування з’являються лише в середині дошкільного віку, на четвертом-пятому році життя, що пов’язане із значним розвитком в цьому віці другої сигнальної системи і посиленням її ролі в регуляції поведінки дитини. Спочатку навмисне запам’ятовування і відтворення виникають при виконанні дитиною яких-небудь доручень або завдань, особливо якщо вони безпосередньо пов’язані з основним видом діяльності дітей цього віку — грою. Інтерес до гри сприяє розвитку навмисної пам’яті, оскільки створює сильну емоційну основу для запам’ятовування і відтворення необхідних дій. Як показало дослідження Істоміної, навмисне запам’ятовування дітьми-дошкільнятами навіть невеликої кількості слів набагато краще відбувається в умовах гри (коли діти запам’ятовують слова для виконання певних «ігрових доручень»), чим тоді, коли вони запам’ятовують їх в умовах штучного лабораторного експерименту, при проведенні якого їм просто пропонують запам’ятати слова.

Опанування довільних форм пам'яті включає декілька етапів. На першому з них дитина починає виділяти лише саме завдання запам'ятати і пригадати, ще не володіючи необхідними прийомами. При цьому завдання пригадати виділяється ранішим. Завдання запам'ятати виникає в результаті досвіду пригадування, коли дитя починає усвідомлювати, що якщо він не постарається запам'ятати, то потім не зможе і відтворити необхідне.

Велика частина дітей шести років вже прагне до пригадування слів без назви опорних зображень. Не дивлячись на істотні досягнення в опануванні довільного запам'ятовування пануючим виглядом пам'яті навіть до кінця дошкільного віку залишається пам'ять мимовільна. До довільного запам'ятовування і відтворення діти звертаються в порівняно окремих випадках, коли відповідні завдання виникають в їх діяльності або коли цього вимагають дорослі.

Мимовільне запам'ятовування, пов'язане з активною розумовою роботою дітей над певним матеріалом, залишається до кінця дошкільного дитинства значно продуктивнішим, ніж довільне запам'ятовування того ж матеріалу.

Відмінною рисою дитячої пам’яті є її наочно-образний характер. Дитина краще запам’ятовує предмети і картини, а із словесного матеріалу — переважно образні і емоційно насичені розповіді і описи. Відсторонені поняття і міркування, які ще погано розуміються, не запам’ятовуються маленькими дітьми. Через обмеженість життєвого досвіду у дітей ще недостатньо розвинені абстрактивні зв’язки, і їх пам’ять спирається головним чином на наочно сприйняті відносини предметів. Переважання у дітей наочно-образної пам’яті не означає відсутності у них словесно-логічної пам’яті. Навпаки, остання розвивається швидко, але для свого функціонування вимагає постійного підкріплення з боку безпосередніх (наочних) подразників.

Осмислене запам’ятовування розпочинає розвиватися у дітей з появою у них мови і в подальшому все більш удосконалюється, як у зв’язку з подальшим розвитком мови, так і у міру накопичення життєвого досвіду. Якщо в перші два-три роки життя тимчасових зв’язків у дітей ще мало, то надалі, у міру розвитку мови і накопичення досвіду, кількість і ступінь систематизованості зв’язків різко зростають. Завдяки цьому одне і те ж зовнішнє враження зв’язується з багатьма іншими, результатом чого є велика міцність пам’яті і постійно зростаюча свідомість. До механічного запам’ятовування діти вдаються лише тоді, коли їм важко зрозуміти матеріал. Таке запам’ятовування і у дітей дає гірші результати, чим осмислене запам’ятовування. Деяке виключення складає лише заучування добре ритмізованного безглуздого матеріалу (наприклад, різних скоромовок, лічилок і т. п.), запам’ятовування якого полегшується ритмом вимовляння, що допомагає кращій диференційовці окремих частин матеріалу. У решті всіх випадків безглуздий матеріал запам’ятовується дітьми навіть гірше, ніж дорослими. Так, дослідження запам’ятовування безглуздих складів дітьми і дорослими показало, що діти 7—12 років запам’ятовують їх в 2—2,5 разу менше, ніж дорослі (дані Леонтьєва). Це пояснюється тим, що у дорослих є більше різних асоціацій, завдяки чому вони частіше пов’язують безглуздий матеріал з чим-небудь осмисленим.

Підсумки та висновки заняття


Читайте також:

  1. DIMCLRE (РЗМЦВЛ) - колір виносних ліній (номер кольору). Може приймати значенняBYBLOCK (ПОБЛОКУ) і BYLAYER (ПОСЛОЮ).
  2. I визначення впливу окремих факторів
  3. II. Визначення мети запровадження конкретної ВЕЗ з ураху­ванням її виду.
  4. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  5. III. Повторення вивченого матеріалу.
  6. III. Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу
  7. III.Цілі розвитку особистості
  8. III.Цілі розвитку особистості
  9. III.Цілі розвитку особистості
  10. IV. Вивчення нового матеріалу – 20 хв.
  11. IV. Вивчення нового матеріалу.
  12. IV. Вивчення нового матеріалу.




Переглядів: 1685

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Розвиток пам’яті в немовлячому, ранньому та дошкільному віці. | ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.