![]()
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
IV. Вивчення нового матеріалу.III. Повідомлення теми, мети уроку. II. Перевірка домашнього завдання Організаційний момент ХІД УРОКУ Урок вивчення нового матеріалу №9 №8 Доберіть тексти диктантів для формування пунктуаційних умінь і навичок учнів (коментований, графічний, диктант інформаційної дії, диктант-гіпотеза, диктант з обґрунтуванням). Поясніть методику їх проведення. Підготуйте фрагмент лекції з теми „Методика проведення різних видів переказів творів” ТЕМА: Ступені порівняння якісних прикметників. МЕТА: засвоїти особливості творення ступенів порівняння прикметників, фонетичні зміни, що відбуваються при цьому; виробити навички грамотного письма; розвивати і збагачувати мовлення учнів, пам'ять, виховувати любов до прекрасного. Методи й прийоми: бесіда, спостереження над мовою, метод вправ. Обладнання: статична і динамічна таблиці, дошка, підручники. Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу. Доброго дня ! Сідайте ! Приготуйтеся до уроку. Черговий скаже, чи всі присутні. Вибірковий диктант Випишіть з тексту прикметники, вкажіть їх розряд за значенням.
Весною, коли рясним білоцвіттям каштанів і акацій закипає Київ, вечірньої пори виходжу на круті й зелені схили Дніпра. Вузькою стежкою пробираюсь до Аскольдової могили, сідаю на широкій лавці під білим наметом духмяної акації і слухаю пісенний передзвін землі. Солодкі пахощі медового цвіту акацій паморочать голову. У гущавині, що заплела дніпровські схили, не вгаває солов’їний щебет (З календаря). Бесіда: 1. На які групи за значенням поділяються прикметники? 2. Які прикметники називаються присвійними? 3. Наведіть приклади відносних прикметників 4. Яка ознака вирізняє якісні прикметники з-поміж інших? Тема уроку… Запишіть у зошиті… Метою нашого уроку є… Розповідь учителя: Сьогоднішня тема не є для вас новою. Ще не знаючи нічого про розряди прикметників, ви в усному (та й писемному) мовленні користувалися ступенями порівняння. Щоправда, не завжди правильно їх утворювали. Адже, розповідаючи про телепередачі, ви виділяєте найцікавішу, серед улюблених страв обов'язково є найбільш улюблена. Порівнюючи футбольні матчі, ви кажете, що один з них був більш вдалий, а інший ― менш результативний і таке інше. Як правильно було зазначено, найвиразнішою граматичною ознакою якісних прикметників є те, що вони передають різну міру вияву ознаки і тому мають ступені порівняння ― вищий і найвищий. Уважно розгляньте таблицю. З'ясуйте, як творяться ступені порівняння. (Самостійна робота учнів). Бесіда: 1. Розкажіть, як творяться ступені порівняння? 2. Чим відрізняється проста форма від складеної? 3. У чому особливості творення складеної форми? 4. Утворіть усно всі форми вищого та найвищого ступенів від одного з якісних прикметників, які ви виписали з тексту. Пояснення учителя: При творенні простої форми вищого ступеня за допомогою суфіксів -ш-, -іш- можливе випадання суфіксів -к-, -ок-, -ек-. Динамічна таблиця Дал ек ий Шир ок ий Тон к ий Якщо корінь слова закінчується на г, з, с ― при творенні ступенів порівняння відбувається чергування: записано на дошці [г], [з] [ж] [с] [ш] суфікс [ш] [ч] дорогий - дорож + (ш-ч) ий – дорожчий вузький - вуж + (ш-ч) ий ― вужчий високий - виш + (ш-ч) ий ― вищий. Читайте також:
|
||||||||
|