Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



IV. Вивчення нового матеріалу.

III. Повідомлення теми, мети уроку.

II. Перевірка домашнього завдання

Організаційний момент

ХІД УРОКУ

Урок вивчення нового матеріалу

№9

№8

Доберіть тексти диктантів для формування пунктуаційних умінь і навичок учнів (коментований, графічний, диктант інформаційної дії, диктант-гіпотеза, диктант з обґрунтуванням). Поясніть методику їх проведення.

Підготуйте фрагмент лекції з теми „Методика проведення різних видів переказів творів”


ТЕМА: Ступені порівняння якісних прикметників.

МЕТА: засвоїти особливості творення ступенів порівняння прикметників, фонетичні зміни, що відбуваються при цьому; виробити навички грамотного письма; розвивати і збагачувати мовлення учнів, пам'ять, виховувати любов до прекрасного.

Методи й прийоми: бесіда, спостереження над мовою, метод вправ.

Обладнання: статична і динамічна таблиці, дошка, підручники.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Доброго дня ! Сідайте !

Приготуйтеся до уроку. Черговий скаже, чи всі присутні.

Вибірковий диктант

Випишіть з тексту прикметники, вкажіть їх розряд за значенням.

 

Весною, коли рясним білоцвіттям каштанів і акацій закипає Київ, вечірньої пори виходжу на круті й зелені схили Дніпра.

Вузькою стежкою пробираюсь до Аскольдової могили, сідаю на широкій лавці під білим наметом духмяної акації і слухаю пісенний передзвін землі.

Солодкі пахощі медового цвіту акацій паморочать голову. У гущавині, що заплела дніпровські схили, не вгаває солов’їний щебет (З календаря).

Бесіда:

1. На які групи за значенням поділяються прикметники?

2. Які прикметники називаються присвійними?

3. Наведіть приклади відносних прикметників

4. Яка ознака вирізняє якісні прикметники з-поміж інших?

Тема уроку…

Запишіть у зошиті…

Метою нашого уроку є…

Розповідь учителя: Сьогоднішня тема не є для вас новою.

Ще не знаючи нічого про розряди прикметників, ви в усному (та й писемному) мовленні користувалися ступенями порівняння. Щоправда, не завжди правильно їх утворювали. Адже, розповідаючи про телепередачі, ви виділяєте найцікавішу, серед улюблених страв обов'язково є найбільш улюблена. Порівнюючи футбольні матчі, ви кажете, що один з них був більш вдалий, а інший ― менш результативний і таке інше.

Як правильно було зазначено, найвиразнішою граматичною ознакою якісних прикметників є те, що вони передають різну міру вияву ознаки і тому мають ступені порівняння ― вищий і найвищий.

Уважно розгляньте таблицю.

З'ясуйте, як творяться ступені порівняння.

(Самостійна робота учнів).

Бесіда:

1. Розкажіть, як творяться ступені порівняння?

2. Чим відрізняється проста форма від складеної?

3. У чому особливості творення складеної форми?

4. Утворіть усно всі форми вищого та найвищого ступенів від одного з якісних прикметників, які ви виписали з тексту.

Пояснення учителя:

При творенні простої форми вищого ступеня за допомогою суфіксів -ш-, -іш- можливе випадання суфіксів -к-, -ок-, -ек-.

Динамічна таблиця

Дал ек ий

Шир ок ий

Тон к ий

Якщо корінь слова закінчується на г, з, с ― при творенні ступенів порівняння відбувається чергування:

записано на дошці

[г], [з] [ж]

[с] [ш]

суфікс [ш] [ч]

дорогий - дорож + (ш-ч) ий – дорожчий

вузький - вуж + (ш-ч) ий ― вужчий

високий - виш + (ш-ч) ий ― вищий.


Читайте також:

  1. Cтатистичне вивчення причин розлучень.
  2. II. Мета вивчення курсу.
  3. III. Повторення вивченого матеріалу.
  4. IV. Вивчення нового матеріалу – 20 хв.
  5. IV. Вивчення нового матеріалу.
  6. IV. Подання нового матеріалу
  7. IІІ. Вивченняння нового навчального матеріалу.
  8. V. Вивчення нового матеріалу.
  9. V. Виклад нового матеріалу
  10. V. Закріплення нового матеріалу – 5хв.
  11. V. Пояснення нового матеріалу




Переглядів: 1653

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Причини пунктуаційних помилок | Подорожуймо Україною

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.011 сек.