Студопедия
Новини освіти і науки:
Контакти
 


Тлумачний словник






IV. Вивчення нового матеріалу.

III. Повідомлення теми, мети уроку.

II. Перевірка домашнього завдання

Організаційний момент

ХІД УРОКУ

Урок вивчення нового матеріалу

№9

№8

Доберіть тексти диктантів для формування пунктуаційних умінь і навичок учнів (коментований, графічний, диктант інформаційної дії, диктант-гіпотеза, диктант з обґрунтуванням). Поясніть методику їх проведення.

Підготуйте фрагмент лекції з теми „Методика проведення різних видів переказів творів”


ТЕМА: Ступені порівняння якісних прикметників.

МЕТА: засвоїти особливості творення ступенів порівняння прикметників, фонетичні зміни, що відбуваються при цьому; виробити навички грамотного письма; розвивати і збагачувати мовлення учнів, пам'ять, виховувати любов до прекрасного.

Методи й прийоми: бесіда, спостереження над мовою, метод вправ.

Обладнання: статична і динамічна таблиці, дошка, підручники.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Доброго дня ! Сідайте !

Приготуйтеся до уроку. Черговий скаже, чи всі присутні.

Вибірковий диктант

Випишіть з тексту прикметники, вкажіть їх розряд за значенням.

 

Весною, коли рясним білоцвіттям каштанів і акацій закипає Київ, вечірньої пори виходжу на круті й зелені схили Дніпра.

Вузькою стежкою пробираюсь до Аскольдової могили, сідаю на широкій лавці під білим наметом духмяної акації і слухаю пісенний передзвін землі.

Солодкі пахощі медового цвіту акацій паморочать голову. У гущавині, що заплела дніпровські схили, не вгаває солов’їний щебет (З календаря).

Бесіда:

1. На які групи за значенням поділяються прикметники?

2. Які прикметники називаються присвійними?

3. Наведіть приклади відносних прикметників

4. Яка ознака вирізняє якісні прикметники з-поміж інших?

Тема уроку…

Запишіть у зошиті…

Метою нашого уроку є…

Розповідь учителя: Сьогоднішня тема не є для вас новою.

Ще не знаючи нічого про розряди прикметників, ви в усному (та й писемному) мовленні користувалися ступенями порівняння. Щоправда, не завжди правильно їх утворювали. Адже, розповідаючи про телепередачі, ви виділяєте найцікавішу, серед улюблених страв обов'язково є найбільш улюблена. Порівнюючи футбольні матчі, ви кажете, що один з них був більш вдалий, а інший ― менш результативний і таке інше.

Як правильно було зазначено, найвиразнішою граматичною ознакою якісних прикметників є те, що вони передають різну міру вияву ознаки і тому мають ступені порівняння ― вищий і найвищий.

Уважно розгляньте таблицю.

З'ясуйте, як творяться ступені порівняння.

(Самостійна робота учнів).

Бесіда:

1. Розкажіть, як творяться ступені порівняння?

2. Чим відрізняється проста форма від складеної?

3. У чому особливості творення складеної форми?

4. Утворіть усно всі форми вищого та найвищого ступенів від одного з якісних прикметників, які ви виписали з тексту.

Пояснення учителя:

При творенні простої форми вищого ступеня за допомогою суфіксів -ш-, -іш- можливе випадання суфіксів -к-, -ок-, -ек-.

Динамічна таблиця

Дал ек ий

Шир ок ий

Тон к ий

Якщо корінь слова закінчується на г, з, с ― при творенні ступенів порівняння відбувається чергування:

записано на дошці

[г], [з] [ж]

[с] [ш]

суфікс [ш] [ч]

дорогий - дорож + (ш-ч) ий – дорожчий

вузький - вуж + (ш-ч) ий ― вужчий

високий - виш + (ш-ч) ий ― вищий.


Читайте також:

  1. Cтатистичне вивчення причин розлучень.
  2. II. Мета вивчення курсу.
  3. III. Повторення вивченого матеріалу.
  4. IV. Вивчення нового матеріалу – 20 хв.
  5. IV. Вивчення нового матеріалу.
  6. IV. Подання нового матеріалу
  7. IІІ. Вивченняння нового навчального матеріалу.
  8. V. Вивчення нового матеріалу.
  9. V. Виклад нового матеріалу
  10. V. Закріплення нового матеріалу – 5хв.
  11. V. Пояснення нового матеріалу




<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Причини пунктуаційних помилок | Подорожуймо Україною

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.