Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Cтатистичне вивчення причин розлучень.

Завданням розділу сучасної статистики населення є визначення ознак сталого і несталого шлюбу, шля­хів його зміцнення. Цей об'єкт дослідження виник декілька десятиліть тому. Природно, що статистика причин розлучень ще недостатньо розвинена, але прискорений розвиток цього розділу зумовлений не лише її важливим значенням, а й тим, що є можливість використати надбання інших розділів статистики.

Є й певні труднощі у розвитку статистики причин розлучень — об'єктивні та суб'єктивні. Перші пов'язані зі специфікою самого об'єкта дослідження — особистого життя людини. Другі полягають у тому, що спеціалісти, які займаються цими питаннями, повинні володіти знаннями з психології, сексології та інших наук.

Є кілька шляхів дослідження демографічною статистикою цієї сфери людського життя. Це, по-перше, «статистка фактів», по-друге, «статистика думок». Статистки фактів спирається па дані поточної статистики і переписів населення, на екстенсивний та інтенсивний аналіз розлучені.

Структурний аналіз розлучень за демографічними і соціально-економічними ознаками дає змогу визначити, які властивості колишніх шлюбів переважають серед тих шлюбів, що розпались. Наприклад, визначити, які шлюби розпадаються частіше з великою чи малою різницею у піці подружжя, ті, де рівень освіти однаковий чи різний, однонаціональні чи міжнаціональні, без дітей чи з одним, двома, трьома дітьми тощо.

Розподіл розірваних шлюбів за тривалістю також дає матеріал для порівнянного аналізу їх міцності. Ці характеристики можна почерпнути з даних поточної статистики про укладені та розірвані шлюби, про склад населен­ня за статтю і віком. За допомогою методу аналітичних групувань можна виявити закономірності, визначити, які шлюби триваліші та міцніші.

Дані екстенсивного аналізу, звичайно, досить показові, проте їх для аналізу проблем розлучуваності недостатньо. Розірвані шлюби різної тривалості слід зіставляти з кількістю і складом шлюбів, укладених і років тому. Такий аналіз в принципі можливий, але технічно складний і може бути здійснений лише в спеціально організованих дослідженнях.

При наявності регістрів населення можливі спостереження за кожною когортою шлюбів та їх припиненням, у тому числі через розлучення. У цих випадках може бути застосований як інтенсивний, так і екстенсивний аналіз розлучень з визначенням причин.

Матеріали для подібного аналізу містяться і в ретроспективних програмах вибіркових та анкетних спостере­жень.

Статистика думок при вивченні причин розлучень може використати матеріали шлюборозлучних процесів, оскільки припинення більшості шлюбів тепер відбувається через суд. В обов'язки суду не входить встановлювати і фіксувати причину розлучень, але в протоколі судового засідання фіксують мотиви припинення шлюбу, що висувають позивач і відповідач, записують і висновок суду. Цікаві також дані про ініціатора розриву шлюбу.

Як свідчить статистика, більшість позивачів це жінки. Чоловіки, як правило, не погоджуються з такими мотивами позову, як алкоголізм, жорстокість, зрада тощо.

Більш глибокий аналіз ситуацій, що призводять до розлучень, можна отримати при вивченні особливостей шлюбу, що розпався, а також шлюбів, що існують. Спеціально організовані соціологічні дослідження є тим засобом статистики, який дає змогу визначити потенційно нестійкі та стійкі шлюби. Наведемо кілька програмних питань, які використав у своїх статистичних спостереженнях московський дослідник В. О. Сисенко, вивчаючи стосунки подружжя з боку жінок.

Якою мірою Ви схвалюєте спосіб життя свою чоловіка?

Шкала оцінок — зовсім не схвалюю, не схвалюю, важко сказати, схвалюю, цілком схвалюю.

При цьому поняття «спосіб життя» було конкретизоване. Питання ставилися про коло друзів і знайомих, захоплення, вміння організувати вільний час і відпочинок сім'ї, участь в домашніх господарських справах, у вихованні дітей і догляді за ними, прагнення забезпечити добробут сім'ї, відносини з дітьми, дружиною, розуміння обов'язків чоловіка в сім'ї, жінки в сім'ї тощо.

Важливі питання стосовно клімату в сім'ї були сформульовані так.

Як часто Ви критикуєте свого чоловіка у присутності сторонніх осіб, знайомих, друзів, родичів, дітей?

Як часто Ви критикуєте свого чоловіка за деякі помилки і прорахунки у житейських справах?

Як часто Ви вказуєте Вашому чоловікові на інших жонатих чоловіків як взірець для наслідування?

Як часто Ви схвалюєте вчинки і роботу чоловіка?


Читайте також:

  1. II. Мета вивчення курсу.
  2. IV. Вивчення нового матеріалу – 20 хв.
  3. IV. Вивчення нового матеріалу.
  4. IV. Вивчення нового матеріалу.
  5. IІІ. Вивченняння нового навчального матеріалу.
  6. V. Вивчення нового матеріалу.
  7. Аксіологічний підхід до вивчення педагогічних явищ.
  8. Аксіоматизація знань та причинні зв'язки у методології наукових досліджень
  9. Аналіз причин аварійності та шляхи її зниження
  10. Аналіз факторів і причин відхилень від плану введення виробничих потужностей і основних фондів
  11. Античний Рим: економічні причини розвитку і занепаду




Переглядів: 1587

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Когортний аналіз шлюбності й розлучeності | Лекція №22 статистичне вивчення народжуваності та плідності.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.