Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



V. Закріплення нового матеріалу – 5хв.

ІV. Пояснення нового матеріалу - 15 хв.

ІІІ. Постановка мети – 1хв.

Картка №3.

Мал.2

Картка №2.

Картка №1.

ІІ. Самостійна робота – 15 хв.

I. Організаційна частина – 5хв.

Структура уроку

Заходжу в клас. Вітаюсь з учнями, перевіряю готовність до уроку. Перевіряю присутність на уроці дітей. Роздаю картки із завданнями.

1. Що станеться зі штабовим магнітом, якщо його розпиляти на дві рівні частини?

2. Визначити полюси магніту, зображеного на мал. 2.

3. Визначити полюси електромагніту, зображеного на мал. 3.

1. У пляшку з олією випадково потрапила голка. Як її вийняти, не виливаючи олії?

2. Визначити полюси магніту, зображеного на мал. 1.

3. Чи правильно зображено положення стійкої рівноваги магнітної стрілки між полюсами електромагніту? (див. мал. 2).

 

1. Яким способом можна відокремити залізні ошурки від мідних?

2. Як розташується магнітна стрілка в точці А магнітного поля штабового магніту? (Мал. 6).

3. Визначте полюси електромагніту, зображеного на мал. 7.

 

Сьогодні на уроці ми розглянемо яким чином магніт діє на провідник із струмом.

Постійні магніти, як і провідники зі струмом, мають свої магнітні поля. Тому коли помістити провідник зі струмом у магнітне поле, наприклад у поле постійного магніту,то на нього діятиме сила. Якщо замкнути електричне коло, то по провіднику АB буде проходити струм певної сили і виникне його магнітне поле. Взаємодія цього магнітного поля з полем постійного магніту і приводить у рух провідник – на провідник діє так звана сила Ампера. Якщо прийняти підковоподібний магніт, то і за наявністю струму в провіднику AB сила Ампера на нього не діятиме.

Якщо змінити напрям струму в провіднику AB, то й напрям сили Ампера зміниться на протилежний. Те саме відбувається, якщо поміняти місцями полюси постійного магніту.

Напрям сили, яка діє на провідник зі струмом у магнітному полі, можна визначити за правилом лівої руки: руку розміщують так, щоб долоня була повернута до північного полюса магніту, чотири пальці показували напрям струму в провіднику, то великий палець, відставлений на 90, покаже напрям сили, що діє на провідник (сили Ампера).

 

 

На практиці часто використовують дію магнітного поля на рамку зі струмом. На частини рамки AB і CD у магнітному полі діють сили у протилежних напрямках (у протилежних напрямках проходить у них струм)- рамка під дією цих сил повертається. Зрозуміло, що у разі зміни напряму струму в рамці вона повертатиметься у протилежному напрямі. Те саме спостерігатимемо, якщо поміняти місцями полюси магніту.

Дайте відповідь на запитання:

1. Опишіть дослід на підтвердження того, що в магнітному полі на провідник зі струмом діє сила.

2. Дайте означення сили Ампера.

3. Від яких чинників залежить значення сили Ампера?

4. Сформулюйте правило для визначення напрямку сили Ампера.

5. Чому рамка зі струмом повертається в магнітному полі? чому зупиняється?


Читайте також:

  1. III. Повторення вивченого матеріалу.
  2. III. Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу
  3. IV. Вивчення нового матеріалу – 20 хв.
  4. IV. Вивчення нового матеріалу.
  5. IV. Вивчення нового матеріалу.
  6. IV. Виклад інформаційного матеріалу
  7. IV. Виклад інформаційного матеріалу
  8. IV. Закріплення й узагальнення знань
  9. IV. Подання нового матеріалу
  10. IV. Сприйняття та усвідомлення навчального матеріалу
  11. IІІ. Вивченняння нового навчального матеріалу.
  12. V. Вивчення нового матеріалу.




Переглядів: 1544

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Копіювання та переміщення файлів і папок | Характеристика споживних властивостей зерна

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.014 сек.