Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



IV. Виклад інформаційного матеріалу

Учитель.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

ІІ. Актуалізація опорних знань

Оголошення теми та завдань уроку.

І. Організаційна частина

Хід уроку

Мистецтво грецьких міст Північного Причорномор’я. Скіфська культура.

Мета: дати учням загальне уявлення про культуру Причорномор’я, скіфської культури; формувати власні враження отримані під час спілкування з шедеврами українського мистецтва; виховувати любов до прекрасного.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань, практичних умінь і навичок.

Обладнання: ілюстрації мистецтва грецьких міст та скіфської культури.

Історикознавці. Гра «Знавці античного мистецтва Причорномор’я» (Ольвія, Пантикапей, Херсонес)

Північні береги Чорного моря здавна привертали увагу купців – мореплавців. Мандрам і незвичайним морським пригодам присвячено багато міфів. Наприклад, на кораблі «Арго» Ясон разом зі своїми товаришами, серед яких були знамениті

Геракл, Орфей, Тесей, відправилися до далекої Колхіди у пошуках Золотого руна.

Впродовж своєї подорожі вони здійснили багато подвигів: боролися з міднокрилами птахами, зустрічалися із сиренами та рухливими скелями, перемогли двох міцноногих биків… Тут, на кримському узбережжі а також на півдні України, у гирлах Дніпра та Бугу давні греки заснували міста – колонії Ольвію, Херсонес (сучасний Севастополь), Пантикапей (сучасна Керч). Вони успадкували мистецькі традиції Великої Еллади.

Блок1

Місто Ольвія. Місто заснували вихідці з Мілета у VІ ст. до н. е. у тому місці, де гирла Борисфена й Гіланіса (Дніпра і Бугу) зливалися разом, утворюючи широкий лиман. Слово «Олівія» означає «щасливо» . Друга назва міста була «Борисфен», бо, як правило, греки називали свої колонії за ім’ям річки, на якій стояло місто. Головним партнером Ольвії в торгівлі зерном було місто Афіни в Греції.

Місто Херсонес. Греки заснували це місто в V столітті до н. е. на тому місці, де нині

м. Севастополь. До наших днів збереглися залишки міцних мурів навколо міста, вежі та ворота, зроблені з тесаного каменю. Колони стародавнього міста зображено на українській гривні.

Місто Пантикапей. Означає «рибний шлях». Засноване греками в VI до н. е. на березі Керченської протоки, яка веде з Азовського моря до Чорного.

Майже тисячу років існували грецькі міста в Північному Причорномор’ї вони мали великий культурний вплив на місцеві племена – наших далеких предків. Вони продавали зброю, олію, керамічний посуд, золоті прикраси, тканини.

1.Складання таблиці. Мистецтво грецьких міст

Житло Мешкали в невеликих одно – чи двоповерхових будинках, побудованих з каменю чи з цегли, покривали черепицею. Стіни білили або розписували кольоровими фарбами.
Меблі Робили з дерева. Стіл звався «Трапедза» (трапеза) – обід. Хатні речі зберігались у скринях. Світильник робили у вигляді невеликої мисочки з носиком, куди наливали олію.
Посуд та їжа Простий кухонний та дорогий столовий: череп’яні каструлі, миски, блюда для риби, глечик, чаші. Дорогий посуд покривали чорним лаком. На вазах малювали сцени богів і героїв. Багато грецьких ваз зберігаються в музеях Києва, Одеси, Херсона, Москви, Санкт – Петербурга тощо. Амфора – високий глечик з двома ручками. Піфоси – череп’яні бочки.
Одяг Простий і легкий. Хітани – сорочки. Гіматій – плащ.
Архітектура Мистецтво досконале й класичне. Храми, стадіони, громадські міста, пам’ятки вражають красою і досконалими пропорціями. Додержувались правила «золотої середини» («нічого надміру»). Портик – колони, захищав людей від сонця (розгляд трьох типів грецьких колон).
Скульптури Фідій, Мірон, Поліклет тощо. Оспівували красу людського тіла. Богів і людей зображували молодими і прекрасними. Мармурові статуї розфарбовували. Прославляли переможців у спортивних змаганнях. Пропорції тіла: голова(сім разів укладалася у висоту фігури), профіль голови (до квадрата), лінії лоба і носа мали одну лінію.

Гра «Упізнай»


Читайте також:

  1. III. Повторення вивченого матеріалу.
  2. III. Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу
  3. IV. Вивчення нового матеріалу – 20 хв.
  4. IV. Вивчення нового матеріалу.
  5. IV. Вивчення нового матеріалу.
  6. IV. Виклад інформаційного матеріалу
  7. IV. Подання нового матеріалу
  8. IV. Сприйняття та усвідомлення навчального матеріалу
  9. IІІ. Вивченняння нового навчального матеріалу.
  10. V. Вивчення нового матеріалу.
  11. V. Виклад нового матеріалу




Переглядів: 1305

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
І група | Золота пектораль з кургану

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.017 сек.