Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Подорожуймо Україною

VII. Домашнє завдання.

VI. Підсумок уроку.

V. Закріплення нового матеріалу

1. Вправа з підручника (Утворити за зразком ступені порівняння, пояснити зміни).

2. Запишіть речення. Виділіть якісні прикметники, визначте ступені порівняння.

І. Лілію французи вважають виразом найвищого благоговіння й поваги. 2. Хто не знає гіацинта, цієї чудової квітки, дивовижний запах якої чарує нас своїм ароматом серед глибокої зими, а найніжніші відтінки суцвіть ― наймиліша окраса наших осель у свято. 3. Півонія ― одна з найбільш дивовижних наших садових рослин. 4. Побутують перекази, що колись у степах українських вищими були трави, пишнішими квіти.

3. Запишіть речення, утворивши (де це можливо) від якісних прикметників ступені порівняння.

І.До ранніх гінців весни належить і сон-трава. 2. З давніх-давен з трояндою пов’язані високі й шляхетні людські почуття. 3. У середньовічні часи барвінок вважався загадковою рослиною. 4. До числа ніжних квітів відносять голубооку незабудку (З творів А.Кондратюка).

4. Послухайте початок казки. Вам потрібно її продовжити, назвавши відомі вам квіти, і визначити особливу рису кожної з них. При цьому слід використати різні форми ступенів порівняння.

Велике Сонце нічого так не любить, як квіти, нікого так не голубить і ні про кого так не турбується.

І тому всі рослини упродовж століть хоч про що-небудь та просили його. Одні хотіли бути більшими, інші ― духмянішими, треті бажали мати найкращі барви...

Отже, діти, на сьогоднішньому уроці ми навчилися правильно утворювати і вживати у мовленні ступені порівняння.

1. Від яких прикметників вони утворюються?

2. Які є види і форми ступенів порівняння?

3. Як утворюється вищий ступінь порівняння?

4. Утворіть найвищий ступінь від прикметника далекий.

Записано на дошці

Вивчити §, ст.

Виконати письмово вправу....... що на ст…

Урок закінчено. До побачення!

(урок перевірки набутих учнями знань з розділу “Лексикологія”, 5 клас)

ТЕМА: Перевірка набутих учнями знань з розділу “Лексикологія”

МЕТА: перевірити рівень засвоєння учнями таких понять: лексикологія, лексичне значення слова, синоніми, антоніми, омоніми, пряме й переносне значення слова; виховувати любов до рідного краю, своєї Батьківщини; розвивати логічне й абстрактне мислення учнів.

ТИП УРОКУ: перевірки набутих знань, умінь та навичок

МЕТОДИ ТА ПРИЙОМИ: слово вчителя, метод бесіди, аналіз мовних явищ, метод вправ; аналіз текстів, виконання тестових завдань, добір синонімів, антонімів та ін.

ОБЛАДНАННЯ: карта України, фотографії з зображенням міст України, тексти для аналізу, тестові завдання.

Література:

1.Горошкіна О.М., Сікорська З.С., Шевцова В.О. Словникові диктанти з української мови для 5-7 кл.– К.: Вежа, 1999.

2.Горошкіна О.М., Колесникова Є.І., Нікітіна А.В. Повторюймо українську. 5 клас: Навчальний посібник.– К.: Ленвіт, 2001.

3.Скуратівський Л.В., Шелехова Г.Т. Зошит для тематичного тестового оцінювання з української мови: для 5 класу.– К.: Форум, 2002.

Хід уроку:

1. Організаційний момент.

– Доброго дня, діти! Давайте перевіримо вашу підготовку до уроку: подивіться уважно на свої парти. Перевірте наявність на них зошитів, підручників, щоденників, ручок. Запишіть собі в зошити сьогоднішнє число й класна робота, тему уроку “Лексикологія”.

2. Повідомлення мети перевірки і способів її проведення.

Сьогодні у нас незвичайний урок – ми будемо не тільки перевіряти, як ви засвоїли розділ, що вивчали протягом останніх двох тижнів, а й подорожувати Україною.

(Учитель звертає увагу учнів на карту, що висить на дошці, і читає вірш П.Осадчука).

Україна моя починається

Там, де туга моя кінчається,

Край дороги. Як пісня чаїна,

Починається Україна.

Україна моя починається

Там, де палуба грізно хитається,

Там, де в клекотах Чорного моря,

Наших легенів минає доля.

Україна моя починається

Там, де горе навіки кінчається,

Де смереки у вільних Карпатах,

Як ракети, стоять на чатах.

Україна моя починається

Там, де доля моя усміхається,

І, як небо, як даль солов’їна,

Не кінчається Україна.

– Любі друзі! Запрошую вас до цікавої подорожі Україною. Ми почнемо її з нашого Луганська, відвідаємо з вами столицю нашої держави місто Київ, завітаємо на Полтавщину, піднімемося на Чернечу гору біля міста Канева, гостинцями помандруємо до Львова й нарешті повернемося додому.

3. Фронтальна перевірка знань учнів (виконання тестової роботи).

– Луганщина – світанок України. Саме тут починається день у нашій країні. Земля ця славна своєю минувшиною, сучасністю і, сподіваємося, майбутній. Луганськ буде нашим відправним пунктом. Але для того, щоб одержати квиток на екскурсію до Києва, ви повинні дати відповіді на запитання й виконати завдання.


Читайте також:

  1. Грудня 1999 р. у м. Гельсінкі Європейська Рада схвалила спільну стратегію ЄС щодо України, спрямовану на зміцнення стратегічного партнерства з Україною.
  2. Державно-правові підстави здобуття Україною незалежності.
  3. Зв’язки Бальзака з Україною.
  4. Значним проривом у відносинах між Білоруссю, Казахстаном, Російською Федерацією і Україною стало підписання у 2004 р. Єдиного економічного простору (ЄЕП).
  5. Реалізація Угоди про партнерство та співробіт­ництво між Україною та ЄС.
  6. Тема 12 Міжнародні валютно-кредитні установи та форми їх співробітництва з Україною. 12.1 Загальна характеристика міжнародних валютно-кредитних установ
  7. Тема 4. Взаємини Євросоюзу з Україною.
  8. Утворення Радянського Союзу. Остаточна втрата Україною незалежності
  9. ХАРАКТЕРИСТИКА ПРОТОКОЛІВ ЄВРОПЕЙСЬКОЇ КОНВЕНЦІЇ ПРО ЗАХИСТ ПРАВ ЛЮДИНИ ТА ОСНОВОПОЛОЖНИХ СВОБОД, ЩО РАТИФІКОВАНІ УКРАЇНОЮ




Переглядів: 1053

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
IV. Вивчення нового матеріалу. | Учитель пропонує учням виконати взаємоперевірку, диктуючи правильні варіанти відповідей).

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.014 сек.