Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Учитель пропонує учням виконати взаємоперевірку, диктуючи правильні варіанти відповідей).

Учитель роздає на кожну парту дворівневе тестове завдання).

1 рівень

* Виберіть із запропонованих відповідей за запитання правильні, виділяючи відповідну цифру.

1. Розділ науки про мову, що вивчає лексику, тобто сукупність слів певної мови:

1) лексикологія;

2) фонетика;

3) орфографія.

2. Буквальне, непереносне значення слова:

1) пряме значення;

2) переносне значення;

3) значення.

3. Слово, яке має тільки одне значення:

1) однозначне;

2) багатозначне;

3) антонім.

4. Слово, яке має кілька або багато значень.

1) багатозначне;

2) однозначне;

3) синонім.

2 рівень

* Прочитайте текст. Виберіть із запропонованих відповідей за запитання правильні, виділяючи відповідну цифру.

Луганщина – світанок України,

Земля життя мого й життя моїх батьків,

Державо юності, у світі ти єдина

У плахті із лісів, полів і нив (Г.Гайворонська).

& Плахта – жіночий одяг типу спідниці, зроблений із двох, зшитих до половини полотнищ переважно вовняної картатої тканини.

1.Лексичне значення слова світанок:

1) пора доби перед сходом сонця, коли починає розвиднятися; початок ранку;

2) опади, що випадають із хмар у вигляді краплин води.

2.Слово земля:

1) однозначне;

2) багатозначне;

3. Складіть речення зі словом земля (Земля), ілюструючи всі його значення.

4.Синонім до слова держава:

1) країна;

2) влада.

ПРАВИЛА ВЗАЄМОПЕРЕВІРКИ

1.Обміняйтеся виконаними завданнями.

2.За кожну правильну відповідь поставте 1 бал.

3.Підрахуйте кількість балів.

4.Оцініть роботу товариша:

– за 8 правильних відповідей поставте 8 балів;

– за 7 правильних відповідей поставте 7 балів;

– за 6 правильних відповідей поставте 6 балів;

– за 5 правильних відповідей поставте 5 балів;

– за 4 правильних відповідей поставте 4 бали;

– за 3 правильних відповідей поставте 3 бали;

– за 2 правильних відповідей поставте 2 бали.

– Молодці! Я бачу ви добре впоралися із завданням, бо вдома добре попрацювали. А той, хто отримав малу кількість балів, знає, на що йому треба звернути увагу ще раз під час повторення. Отже, можемо вирушати до міста Києва.

5.Виконання учнями письмових і усних завдань учнями.

– Ось ми вже в Києві. Нас зустрічає екскурсовод, який підготував розповідь про старовинне й прекрасне місто.

(Учитель зачитує учням текст про Київ)

Київ ... Місто, оспіване багатьма поетами, композиторами, художниками. Київ – одне з найкрасивіших міст Європи. Ідемо на головну й найулюбленішу вулицю – Хрещатик.

Особлива, неповторна пора для Хрещатика – коли весна зустрічається з літом, коли каштанові свічки, що увійшли в життя міста над Дніпром, спалахнувши, передають естафету несамовитому буянню квітів на строкатих клумбах. А клумби схожі на величезні фантастичні квіткові килими. У цей час на деревах свіжа і соковита зелень, прокидаються численні водограї (З журналу).

– Ви прослухали текст, подивилися на фотокартки, на яких зображений Київ, Хрещатик, Дніпро, побачили красу нашої столиці. Проте не забувайте, що наше завдання сьогодні не тільки відвідати міста України, але й повторити розділ “Лексикологія”.

На дошці записані завдання, які вам необхідно виконати для того, щоб подорожувати далі.

Завдання 1.

Поясніть лексичне значення слова водограй. Доберіть до нього синоніми (фонтан, водобій, водоприск, джерело). Складіть з ними речення.

Завдання 2.

Доберіть синоніми до слова строкатий (різнокольоровий, різнобарвний, пістрявий).

Завдання 3.

Пригадайте пісні про Київ, Дніпро, запишіть три-чотири назви (“Од Києва до Лубен”, “Як тебе не любити, Києве мій!”, “Київський вальс”, „Кияни”).

– Я хочу звернути вашу увагу на те, що серед нас є учні, які були в Києві. Вони отримали домашнє завдання словесно намалювати той київський куточок, який їм більше запам’ятався. А зараз, поки ми виконуватимемо завдання, попросимо їх скласти коротенькі розповіді про ці куточки (Завдання виконують 2-3 учні).

(Після виконання завдань учнями учитель здійснює вибіркову перевірку. Далі учні зачитують свої розповіді про Київ).

– Ви добре виконали завдання. Проте я думаю, що вам треба більше уваги приділяти роботі зі словниками. Подорожуймо далі!

– Зі столиці нашої держави їдемо на Полтавщину. Мальовнича Полтава стоїть на річці Ворсклі. Можливо, це одне з найдавніших поселень на Україні. Хто завітає на Полтавщину, той неодмінно намагається потрапити на Сорочинський ярмарок, здавна відомий на Україні. Чи знаєте ви, що таке ярмарок?

& Ярмарок – 1. Торг, який влаштовується регулярно, у певну пору року і в певному місці для продажу й купівлі товарів. 2. Місце скупчення кого-, чого-небудь, де багато шуму, галасу, велике пожвавлення.

На ярмарок треба зарані вирушати, а приїхати туди треба так,щоб і місце вибрати, щоб і стати як слід і щоб не проґавити жодної з того ярмарку хвилини. На ярмарку продається багато всього: від овочів і фруктів, птахів і тварин до одягу, взуття й прикрас.

– Уявіть собі, що ви на ярмарку. Хто більше за 3 хвилини запише собі в зошити: 1 варіант – назв птахів, 2 варіант – назв тварин, 3 варіант – назв овочів, 4 варіант – назв фруктів, 5 варіант – назв грибів, 6 варіант – назв риб. З двома-трьома слова складіть речення. Будьте готові до того, щоб пояснити лексичне значення одного із записаних вами слів.


Читайте також:

  1. III. Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу
  2. VII. Прибирання робочих місць учнями (по завершенню роботи) і приміщення майстерні черговими.
  3. АЛОМОРФИ І ВАРІАНТИ МОРФЕМ
  4. Альтернативні варіанти геополітичної орієнтації України
  5. Альтернативні варіанти довгострокового фінансування діяльності підприємства
  6. Англійський економіст У. Бріджез пропонує модель організаційних змін за такими напрямками.
  7. Варіанти акультураційних стратегій
  8. Варіанти вибору ділової їжі (буфет або a la carte).
  9. Варіанти вибору ринкових сегментів
  10. ВАРІАНТИ ВИКОРИСТАННЯ ПРОГНОЗІВ В ОРГАНІЗАЦІЇ
  11. ВАРІАНТИ ВІДМІНКОВИХ ФОРМ ІМЕННИКІВ
  12. Варіанти групи крові




Переглядів: 1083

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Подорожуймо Україною | Учитель перевіряє разом з учнями виконання завдань біля дошки).

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.013 сек.