Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Учитель перевіряє разом з учнями виконання завдань біля дошки).

У той час, коли учні працюють біля дошки, учитель пропонує класу дати відповіді на запитання).

Учитель вибірково перевіряє виконання завдань).

Учитель зачитує текст уголос).

Учитель пропонує учням відповісти на такі запитання).

Учитель вибірково перевіряє виконання учнями завдання).

Учитель вибірково перевіряє виконання учнями завдання).

– Я бачу, що це завдання викликало у вас труднощі. На жаль, більшості з вас невідомі назви риб, птахів, тварин українською мовою. Проте – молодці!

– На ярмарку можна почути багато фразеологізмів. А які фразеологізми знаєте ви? Запишіть їх собі у зошити.

– Якщо Київ називають серцем України, то Канів – її душею. Наша дорога – до Канева, на Черкащину.

(Учитель зачитує вірш “НА ГОРІ ТАРАСОВІЙ” Д.Білоуса).

На гілках зелені брості,

В небі хмари бязеві.

Біля пам’ятника гості

На горі Тарасовій.

Наче грім хмарину вразив

Зблисками грозовими –

“Заповіт” гримить Тарасів

всього світу мовами...

1.Хто такий Тарас Шевченко?

2.Які твори Шевченка ви знаєте?

Канівські гори... Зачаровано вдивлявся в них Тарас Шевченко, пливучи влітку1859 року вниз Дніпром... Кобзар зупинився якраз проти Чернечої гори, не відаючи про те, що саме на ній він незабаром спочине на віки (За З.Тархан-Березою).

– Ви прослухали текст. А тепер виконайте такі завдання.

1.Поясніть лексичне значення слова Кобзар (український народний співець, який супроводить свій спів грою на кобзі).

2.Складіть речення зі словами кобзар і Кобзар.

3.Доберіть антоніми до виділених слів.

– Молодці! Ви добре попрацювали! Подорожуймо далі.

– Гостинець веде нас далі. Чому гостинець? Запишіть текст.

Чого ми все рідше називаємо шляхи гостинцями? Відколи нарядили їх у асфальт, ніби у фрак заморський, то одразу взяли до вжитку чуже слово “шосе”. А в слові “гостинець” вчувається гість. Ми не відкидаємо й слова “шосе”. Хай воно постояло б трохи в синонімічній черзі (За С.Пушиком).

– А тепер викличемо до дошки 3 учнів.

(Учитель викликає до дошки 3 учнів, які отримують такі завдання:

1) Які іншомовні слова автор використовує в тексті? Запишіть 5-6 іншомовних слів. (шосе, асфальт, фрак).

2) Уявіть собі, що ви – лексикограф, тобто укладач словників. Поясніть значення слова гостинець, написавши коротеньку словникову статтю. (Гостинець – слово, що означає дорогу, але, на жаль, не вживається зараз, тобто застаріле).

3) Доберіть синоніми до слова гостинець. Складіть з ними речення. (шлях, дорога, автомагістраль, шосе).

1. У якому значенні в тексті вживається слово гостинець?

2. А чи вживає це слово автор у переносному значенні?

3. Слово гостинець можна віднести до іншомовного чи власне українського слова? Доведіть свою думку.

– Ви добре виконали завдання й активно працювати. На жаль, наш час вийшов і ми мусимо повертатися додому.

6. Підведення підсумків уроку.

– Ми сьогодні подорожували Україною й водночас перевіряли, як ви засвоїли розділ “Лексикологія”. Давайте підсумуємо вивчене:

1. Який розділ науки про мову ми сьогодні повторювали?

2. А якими містами України подорожували?

3. Які нові слова для себе ви сьогодні запам’ятали?

4. Про яку нову для вас професію ви дізналися?

5. Чи сподобався вам сьогоднішній урок?


Читайте також:

  1. III. Виконання бюджету
  2. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  3. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  4. III. Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу
  5. IІI. Формулювання мети і завдань уроку. Мотивація учбової діяльності
  6. V. Виконання вправ на застосування узагальнювальних правил.
  7. VI. Система навчаючих завдань для перевірки кінцевого рівня завдань.
  8. VI. Система навчаючих завдань для перевірки кінцевого рівня завдань.
  9. VII. Прибирання робочих місць учнями (по завершенню роботи) і приміщення майстерні черговими.
  10. Аудит витрат на виробництво продукції, виконання робіт, надання послуг
  11. БАЖАННЯ і НАМІРИ - це миттєво виникаючі і досить часто змінюють один одного мотиваційні суб'єктивні стани, що відповідають змінюваних умов виконання дії.
  12. Безпека виконання робіт.




Переглядів: 2073

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Учитель пропонує учням виконати взаємоперевірку, диктуючи правильні варіанти відповідей). | Твір-опис процесу праці

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.013 сек.