Грудня 1999 р. у м. Гельсінкі Європейська Рада схвалила спільну стратегію ЄС щодо України, спрямовану на зміцнення стратегічного партнерства з Україною.
Одним з найважливіших вихідних документів співпраці є „Угода про партнерство та співробітництво (УПС) між Україною, з одного боку, та ЄС і його членами, з іншого, яка набула чинності у березні 1998 року та має термін дії 10 років. Основними цілями УПС є розвиток тісних політичних стосунків між Україною та ЄС шляхом постійного діалогу з політичних питань, сприяння розвитку торгівлі, фінансового, громадського, науково-технологічного та культурного співробітництва.
Упродовж останнього десятиріччя Україна наполегливо наближається до європейських стандартів. На рівні держави напрацьовано універсальні принципи взаємодії з географічними сусідами та країнами-учасниками Європейського Союзу: взаємоповага, взаємодопомога, готовність до вирішення усіх проблем, не зважаючи на рівень їх складності.
Угода про партнерство та співробітництво (УПС) між Україною та ЄС. Значення цього документу для розвитку системи вищої освіти в Україні.
Хроніка подій Болонського процесу // Болонський процес у фактах і документах (Сорбонна - Болонья - Саламанка -Прага -Берлін). К.: Економічна думка, 2003.
Кириченко І.Г. Формувати единуєвропейську систему освіти (Правові аспекти функціонування Болонської декларації на теріторії України) // Гуманітарні науки. - 2005. - №1. - С. 31-36.
Поберезька Г.Г, Болонський процес як засіб об'єднання та осучаснення європейської вищої освіти // Нові технології навчання.. - К.: НМЦ ВО. 2004. - Вип. 36. - С. 254-262.
Додаткова
Праздников Г.А. Болонський процес в смісловм пространстве современного образования // Социологические исследования. - 2005. - №10. - С. 42-47.
Бугрій О. Активізація навчального процесу в зарубіжеій вищій школі // Вища школа. - 2008. - №5. - С. 70-78.
Основна
Література
З ІНШИМИ ДЕРЖАВАМИ
РОЛЬ ОСВІТИ В РОЗВИТКУ ПАРТНЕРСТВА УКРАЇНИ
1. „Угода про партнерство та співробітництво (УПС) між Україною та ЄС. Значення цього документу для розвитку системи вищої освіти в Україні.
2. Необхідність адаптації правової системи України до законодавства ЄС.
3. Роль освіти в розвитку процесівЄвропейської інтеграції
3. Крючков Г. Болонський процес як гармонізація європейської системи вищої освіти - // Іноземні мови в навчальних закладах. - 2004. - №1. - С. 4-8.
Відповідно до укладеної Угоди, сторони проводять регулярний політичний діалог: відбуваються переговори на найвищому політичному рівні в рамках самітів; для спостереження за дією Угоди згідно з її положеннями створено Раду з питань співробітництва, засідання якої відбуваються на міністерському рівні щонайменше раз у рік. З Радою співпрацює Комітет з питань співробітництва, який веде політичний діалог на парламентському рівні.