Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



PLURALS OF THE NOUN

Ex. 1. A.Write singulars of these nouns.

 

Babies, books, boys, buses, buzzes, cars, chairs, cities, dishes, echoes, Eskimos, foxes, gases, heroes, holidays, kilos, ladies, lorries, matches, monkeys, pianos, photos, potatoes, quizzes, radios, shops, tables, taxes, times, tomatoes, watches, ways, wishes, zoos

B.Write plurals of these nouns.

 

(a) half, echo, toe, city, hero, piano, loaf, computer, desk, veto, guy, list, calf, flamingo, cliff, proof, chief, torpedo, leaf, still life, play, poppy, reply, tree, knife, tomato, bath, Negro, Hindu, belief, tornado, loaf, video, worry, life, shelf, berry, banjo, valley, roof

 

(b) stitch, address, box, brush, face, loss, mess, patch, peach, witch, bus, dress

 

(c) foot, boot, ox, fox, man, Frenchman, German, woman, mouth, mouse, louse, child, ship, sheep, goose, elf, turf, noose, deer, cheese, Burmese, Japanese, Chinese, trout, pike, salmon

 

(d) crisis, phenomenon, datum, nucleus, basis, apparatus, corps, criterion, series, analysis, formula, antenna, fish, fruit

 

(e) bride-to-be, breakdown, room-mate, girl-friend, fountain pen, fellow-worker, court-martial, man-of-war, boy-messenger, spoonful, woman-doctor, onlooker, passer-by, assistant director, sister-in-law, merry-go-round, attorney general, tooth brush, forget-me-not, grown-up, postman, take-off, show-off

C.State the numbers of the nouns, give the corresponding singular or plural (if any).

 

Brethren, memoranda, antenna, means, scissors, school-inspector, pence, Roman, sanatoria, cafeteria, strata, vertebra, automata, fish, photo, axes, physics, mechanics, cloth, clothes, commander-in-chief, works, swine, halves, staff, sleeves, grief, mice, species, governor-general, contents, sledges, business, knowledge, news, feet, corps, phenomena, bases, headquarters, nebula

 

Ex. 2.State the numbers of the nouns in bold type, use it in the singular or plural form making all necessary changes in the sentence.

E.g.: ‘The children are on the stairs’, said Daniel. – ‘The childis on the stairs’, said Daniel.

 

A.1.Sam fitted branches into the fire standing as close as possible. 2. He put on the remains of the shorts. 3. His feet were bare. 3. Dan stood up to switch on radios. 4. Greg had many grey hairs on his temples. 5. There were trout in the stream below the town. 6. A wire fence ran around our rabbit and deer. 7. You didn’t see these phenomena yourself, did you? 8. The sheep was silent and there was no sound in the darkness. 9. Philip looked with delight at the passers-by. 10. Perhaps, there are no grown-ups there. 11. He wants a pair of scissors to cut his hair. – They … 12. I will answer all the questions that the police want to ask me. 13. Women like to write anonymous letters to themselves. 14. The Japanese are wonderful people, fond of dancing and light wines. 15. There was no piano because it took too much room.

B.1. There was scarcely a white hair on her head. 2. A stewardess was counting passengers. 3. In the hotel I made friends with my neighbours: a Swiss, a Negro, a German and a Frenchman. 4. I was presented with a dozen handkerchiefs. 5. The hunter got a prize for catching a dangerous wolf. 6. The child was crying over a broken toy. 7. The club bought a ’cello for their orchestra. 8. She gave the dog a fish. 9. The scout brought some valuable information. 10. I bought apair of nylon gloves. 11. I saw a mouse in the kitchen. 12. The ox drove a cart of hay. 13. A very strange phenomenon was observed by the astronomers yesterday. 14. He showed me a photo of his country house. 15. I caught a salmon in the river.

Ex. 3.Use the noun in the correct form, mind the articles where necessary.

A.1. His (clothes) were/was (work) of (art). 2. Her (eye) sparkled with (fun). 3. Do you ski? – No. I have no (ski) now. 4. It gave (impression) of bad (condition), in spite if television (antenna) on every (roof). 5. (Hundred) and (thousand) of animals live in the Amazon (jungle). 6. (Love) can never make us forget that we are (brother-in-arms). 7. He was as lively as (trout) in a mountain stream. 8. Can you play (dart) or (card)? 9. (Pony) are always small. 10. There were many (hypothesis), everything was possible. 11. It was like lying in the dark with (mosquito) near your ear. 12. All people had (handkerchief) hidden in their (cuff) 13. I wish I caught two (hundred) (fish) tonight. 14. Our oil refining industry faces several (crisis). 15. (Waitress) spent her morning helping to clean all the (dining-room). 16. I caught seven (trout) in twenty (minute). 17. Are you going to pay me (damage)? You owe me three (hundred) dollars. 18. Among the guests were people from all (stratum) of the society. 19. (Million) of (deer) filled savanna in my dream.

B.1. He was just six (foot) tall and he had a gallant bearing. 2. They arrived daily from various (terminus). 3. Their (offspring) are all slightly strange. 4. Eric watched the (wood-louse) that were unable to avoid the fire. 5. Their both daughters got married, but they didn’t like their (son-in-law). 6. Two (moose) appeared on the highway. 7. All four (hoof) of the best horse were damaged. 8. (Cypress) that lined the road were thin and straight. 9. All the (shelf) on the wall were full. 10. You know nothing but your numerous (sheep) and (swine). 11. Conservative (man) think that (woman-driver) are a disaster. 12. Unfortunately, my son drinks a lot of (coffee). 13. My sister and her friend Lucy are real (man-hater). 14. All his jackets are like (kimono). 15. As the detective said, the house had been robbed by six (thief). 16. (Dozen) (bison) or even more were passing by our car. 17. The book was ready, but both (editor-in-chief) didn’t hurry to publish it. 18. He wasn’t above five (foot) high, I should think. 19. The hunters shot two beautiful (antelope).

 

Ex. 4.Insert fish and fruit in the appropriate form.

A.(fish) 1. A thin silver ___ streaked past me and I dove after it. 2. The old man had seen many great ___. 3. The smell of those little ___ will follow me wherever I go. 4. This was a ___ (shark) built to feed on all the ___ in the sea. 5. Remember how you went eighty-seven days without ___ and we caught so many big ones. 6. There was an underground river with blind ___ in it. 7. Well, there’s plenty more ___ in the sea.

B.(fruit) 1. I saw a number of mango trees still bearing ___. 2. In the centre of each table was a great bowl of autumn ___. 3. Great parcels of groceries and delicacies and dried ___ arrived from the city. 4. Why should I let the Yankees have the ___ of my labour? 5. I am Mr. Hopkins from room 306. Have you delivered some ___ into my suite? 6. From this central point they could see fruit-trees covered with magnificent ___. 7. For three or four weeks they worked in the orchard gathering ___. 8. In our restaurant clients will find all sorts of tinned ___ and vegetables.

Ex. 5.Translate.

A.1. Діти, ваші зубні щітки розкидані по всій кухні. 2. У неї було кілька нервових зривів після того, як її немовлята захворіли паротитом. 3. Покласти тобі трохи риби? 4. Джон розрізав усі буханки хліба навпіл. 5. На столі лежали дві тріски, дві форелі, дві щуки та два палтуси: мати робила пакунки для двох зятів. 6. Візьми ці гроші та купи дві авторучки. 7. Мені дуже подобаються ці натюрморти з фруктами, маками і незабудками. 8. Їй одразу ж не сподобались її нові однокласники. 9. Як чудово сяють мільйони зірок на літньому небі. 10. Минулого року ця компанія заробила два мільйони доларів. 11. Сотні, навіть тисячі комах вкрили галявину. 12. Бізони, олені та лосі стадами переходили через річку. 13. Купи два десятки помідорів, консервовані фрукти та кілограм картоплі. 14. Ваші майбутні наречені дуже вродливі. 15. Бачиш тих двох жінок-поштарів? Це моя і братова дівчини.

B.1. Фірма „Альфа” шукає нових заступників директора: один буде працювати в офісі з меморандумами, а другий – у філіях з німцями та китайцями. 2. Воші ворушили вусиками та повзали по підлозі. 3. Треба встановити три, а не дві антени на дахах. 4. Чому ти не надіваєш черевики на ноги? Хочеш заболіти, як твої співробітники? 5. За останнє десятиріччя ця країна пережила кілька криз і незвичайних природних явищ. 6. Це будуть найкращі критерії чистоти експерименту. Треба буде провести дві серії експериментів. 7. Ядра деяких молекул практично не мають оболонок. 8. Музиканти цього музичного гурту грали на двох банджо, двох фортепіано та бас-гитарі. 9. Виверження вулканів та постійні торнадо – звичайна річ для цієї місцевості. 10. Воєнно-польові суди, нажаль, необхідні підчас воєнних дій. 11. Злодії пограбували їхню домівку, забрали гроші та золоті виделки. 12. Я чув, що коти мають кілька життів, а вовки? 13. Його волосся було гарно підстрижено, і тільки кілька зайвих волосин закривали вухо. 14. Що зображено на цих старих фото? 15. Хто твої сусіди по кімнаті?

Ex. 6.Choose the best combination for each blank:

Class is/ class are; club has/ club have; government is/ government are; family is/ family are; orchestra is/ orchestra are; board do/ board does; school has/ school have; crew has/ crew have; team has/ team have; staff do/ staff does

 

1. (a) In England, a state ___ to give time to religious education. (b) My daughter’s ___ decided to hold their sports day next Sunday.2. (a) The ___ given £ 5,000 to charity this year. (b) The ___ fifty per cent more members than a year ago. 3. (a) The stuff ___ not like the new manager. (b) The ___ not need to be increased. 4. (a) Jane’s ___ in Room 6. (b) Our ___ planning a party. 5. (a) The ___ just turning up – let’s hurry in. (b) An ___ composed of string, wind and percussion instruments. 6. Our ___ got white uniform. (b) The Yankee ___ lost the game. 7. (a) My ___ very angry with me, because I refused to go to the University. (b) Our ___ not large; there are only three of us. 8. (a) The country ___ going to be reformed: a new Ministry will be added. (b) The ___ not ready to agree to these changes. 9. (a) The ___ of directors ___ not meet on Mondays. (b) In our company the ___ not consist of many members. 10. (a) The Royal Mary’s ___ been placed on the upper deck of the Victory. (b) Our ship ___ not worked on night shift lately.

Ex. 7.Choose the right verb.

 

1. A group of teenagers in the town (has/ have) organized a scheme to help old people with their shopping. 2. A number of people (has/ have) complained about the noise. 3. Do you think three pounds (is/ are) a big enough tip? 4. Hamburger and chips (is/ are) not a very healthy lunch. 5. In the latest rail union vote, the majority (has/ have) voted to go on strike; the rest of the members (is/ are) expected to support the strike fairly solidly. 6. Two kilos (is/ are) pretty small for a newborn baby. 7. Our teenage son thinks there (is/ are) a number of good reasons for staying up late and having a good time. 8. More than one house in our street (has/ have) been broken into recently. 9. A couple of dangerous-looking man (is/ are) waiting for you outside. 10. One of my friends (has/ have) just won two free plane tickets to New York. 11. Six weeks (is/ are) a long time to wait for news of your family. 12. The majority of the children’s parents (is/ are) unemployed. 13. A lot of shops (is/ are) opening on Sundays now. 14. The Philippines (has/ have) signed a new human rights agreement. 15. The police think that more than one person (was/ were) in the stolen car. 16. Tom and Rosie were late, but the rest of us (was/ were) on time. 17. (Is/ Are) bacon and eggs what you usually eat for breakfast? 18. We’ve just learnt that a couple of our club members (has/ have) been chosen for the national team.

 

Ex. 8.Translate.

A.1. (а) Я потребую вашої поради у цій справі. (б) Чому ви не послухались його порад? (в) Багато з його порад стануть вам у пригоді. 2. (а) Його відомості були дуже корисні. (б) Ми отримали такі ж самі відомості. 3. (а) Це не мої гроші. (б) Скільки в тебе грошей? – В мене мало грошей, їх не вистачить на покупку приймача. 4. (а) Його знання у цій галузі вразили усіх нас. (б) Ваших знань недостатньо, щоб провести цю роботу. 5. (а) Його праці у галузі фізики широко відомі. (б) Яка цікава робота! 6. (а) Які новини ви нам принесли? (б) Це не важлива новина. (в) Ці новини вже усім відомі. 7. Яка погана погода! 8. (а) Болільникам завжди приємно почути про успіхи їх команди. (б) Ти робиш дуже великі успіхи. 9. (а) Фрукти Вірменії експортуються до багатьох країн. (б) Фрукти у нашому садку вже дозріли. (в) Неслухняність і нечемність – це плоди сучасного виховання. (г) Хто зібрав фрукти у нашому садку? 10. Мені дуже подобається цей годинник. Де ви його придбали? 11. (а) Як твої справи з фонетикою? (б) Більярд – це зараз дуже поширена гра. (в) Кір – це дитяча хвороба. 12. Товар тільки-но прибув на станцію. Його привезуть сьогодні. 13. Франція відома своїми винами. 14. (а) В акваріумі було п’ять рибок. Одна з них золота. (б) Рибалки піймали багато риби. (в) Я не можу жити без риби навіть одного дня. 15. (а) Ця картина – справжній витвір мистецтва. (б) Твори Шекспіра були перекладені багатьма мовами.

B.1. Зміст вашого есе не співвідноситься з темою. 2. Мої попутники були веселі та цікаві люди. 3. Ця афіша привертає увагу усіх перехожих. 4. Візьміть ці ножиці та нитки; відремонтуйте її одяг. 5. (а) Хлопець виріс, і брюки стали йому замалі. (б) Він поклав у чемодан дві пари брюк, носові хустки, півдюжини сорочок. 6. (а) Вони йшли парами. (б) У коробці було шість пар панчіх. 7. (а) Нашому водієві доведеться відшкодувати збитки. (б) Дощ завдав багато шкоди врожаю. 8. Вона має довге густе волосся. 9. Економіка – це наука, якій приділяють багато уваги в університеті. 10. На галявині паслись вівці, ходили бики й гуси. 11. Два мільйони індіанців атакували форт „Надія”. 12. Ви купили дуже дорогий товар. 13. Де мої гроші? Я поклав їх тут. 14. Ніхто точно не знав, де знаходиться штаб армії. 15. Команду було привезено на стадіон зарання. 16. Їхній уряд був проти введення військ до Іраку. 17. Тихіше! Оркестр грає нову композицію. 18. Наш дитячий оркестр змушений вдягнути ці старі костюми. 19. Нашу школу було вивезено на екскурсію. 20. Ця школа писала тести на тиждень раніше, ніж решта шкіл міста.

C.1. Лінгвістика – це дуже цікава наука. 2. Діабет – це дуже небезпечне захворювання. 3. У цей святковий день уся сім’я зібралась біля столу. 4. Тут треба використовувати кілька критеріїв оцінювання. 5. Перехожі зібрались біля автомобіля. У той момент поліція опитувала потерпілих. 6. Мої улюблені овочі – картопля, морква, помідори. 7. Підчас війни у країні діяли військово-польові суди. 8. Одежа була розкидана по всій кімнаті. 9. Вони показали мені фотографії свого дома. 10. Серед моїх гостей були два датчанина і два голландця. 11. Коли я відкрив двері, то побачив у кімнаті двох злодіїв. 12. Моцарт і Бетховен були справжні генії. 13. Економічні кризи – досить поширене явище для європейської економіки. 14. Деякі природні явища важко пояснити неспеціалісту. 15. Мені дуже сподобався ваш годинник. Де ви його придбали? 16. Тисячі людей втекли в сусідню країну підчас катастрофи. 17. Дві тисячі птахів загинуло від пташиного грипу. 18. Її густе волосся робить її особливо привабливою. 19. Карти – це азартна гра. 20. Доміно дуже поширене у цій частині країни.




Переглядів: 1959

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
PRONOUNS | ADJECTIVES AND ADVERBS

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.011 сек.