МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
ЗАГАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНИЙ ПРИНЦИП: БЕРЕЖЛИВЕ СТАВЛЕННЯ ДО ЗДОРОВ'Я ДІТЕЙВажливу роль у попередженні нервово-психічних у здорових дітей має дотримання загально педагогічного принципу: «бережливе ставлення до здоров'я дітей». З першого класу вчитель повинен формувати в учня потребу в навчанні, пізнавальних мотивах навчання, які дуже важливі для розвитку особистості дитини. Бажання вчитися формується спочатку на легкому матеріалі, а потім складність матеріалу підвищується. Видатний педагог В. О. Сухомлинський зазначав, що «все піде в прах, якщо не буде бажання вчитися. А бажання приходить тільки від успіхів». Особистість учителя для учнів першого класу має значно більше значення, ніж організація режиму дня і ряд інших валеологічних факторів для адаптаційного періоду. Стосунки педагога з учнями формує самооцінку школяра, його самосвідомість. Складність вирішення цього питання полягає в тому, що в класі є учні з різним типом темпераменту. Якщо вчитель не враховує особливості темпераменту учнів на уроці, холерики і сангвініки, виконавши завдання (швидко, але не завжди якісно) починають заважати іншим учням. Це викликає невдоволення вчителя і зауваження на адресу учнів. Флегматики, навпаки, обурюються швидким темпом і великою кількістю завдань. Тому учителю, щоб уникнути проблем з поведінкою на уроці, необхідно враховувати індивідуальні особливості учнів і дотримуватися гігієнічних рекомендацій щодо організації розумової праці. Учитель повинен пам'ятати, що урок повинен бути насиченим, але не втомливим і нудним. Для підвищення ступеня засвоєння навчального матеріалу потрібно чергувати різні види робіт: складні завдання чергуються з досить простими, усні − з письмовими. Запорукою успішного навчання В. О. Сухомлинський вважав цілеспрямоване формування потреби − учитися. У початковій школі учень за допомогою вчителя повинен навчитися учитися. Стимулом навчання повинно стати бажання більше знати, що формується під впливом уміло і правильно сказаних слів. За допомогою слова можна виправляти недоліки в характері, знімати втому, нервове напруження. Захистом школярів від нервових зривів є дотримання режиму праці та відпочинку, повноцінне харчування, рухова активність, психологічна гімнастика. Щоб запобігти нервовим перенапруженням, жорстоким стресам, які призводять до виникнення найрізноманітніших неврозів у школярів, учитель повинен дотримуватися таких психогігієнічних заходів: Перш за все, не кричати, не підвищувати голос на дітей, якомога менше дратуватися, менше робити зауважень. Це корисно як для дитячого організму, так і для особистого. Друге, не перевантажувати учнів навчальною роботою, але й не залишати їх недозавантаженими. Непосильні завдання, вимоги, які неможливо виконати, нічне неспання, бо багато задали додому, − усе це призводить до нервового зриву. Однак нудьгування від вимушеної бездіяльності − теж тяжке випробування для дитячого організму. Ліки тут одні − розумний баланс між крайнощами. Третє − боротьба зі страхом. Тривожне очікування, занепокоєність, нервовість − витоки багатьох хвороб. Учитель не повинен бути причиною захворювань учнів. У класі не повинно бути заляканих дітей, стосунки з учнями мусять будуватися на засадах взаємної поваги і відповідальності. Діти не повинні боятися вчителя, виклику до дошки, контрольної роботи тощо. Четверте. Часто й уміло хвалити учня, частіше жартувати, посміхатися. Атмосфера психологічного комфорту в класі сприяє покращенню здоров'я і психологічній адаптації учнів, допомагає бути уважними, уникати прихованої несправедливості, кривди, зневаги. Погане самопочуття, поганий настрій дитини − усе це має помічатися вчасно, враховуватися і виправлятися. П'яте. Боротьба з гіподинамією. Будь-який урок варто наповнювати грою та рухом. Що дає тривала нерухомість під час занять, котру не компенсує шкільна фізкультура? Для деяких дітей обмежена рухливість − справжнє випробовування, тому що монотонність уроків змінюється шумом на перервах й надзвичайно шкодить здоров'ю.
|
||||||||
|