Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ЗАГАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНИЙ ПРИНЦИП: БЕРЕЖЛИВЕ СТАВЛЕННЯ ДО ЗДОРОВ'Я ДІТЕЙ

Важливу роль у попередженні нервово-психічних у здорових дітей має дотримання загально педагогічного принципу: «бережливе ставлення до здоров'я дітей».

З першого класу вчитель повинен формувати в учня потребу в навчанні, пізнавальних мотивах навчання, які дуже важливі для розвитку особистості дитини. Бажання вчитися формується спочатку на легкому матеріалі, а потім складність матеріалу підвищується. Видатний педагог В. О. Сухомлинський зазначав, що «все піде в прах, якщо не буде бажання вчитися. А бажання приходить тільки від успіхів».

Особистість учителя для учнів першого класу має значно більше значення, ніж організація режиму дня і ряд інших валеологічних факторів для адаптаційного періоду.

Стосунки педагога з учнями формує самооцінку школяра, його самосвідомість. Складність вирішення цього питання полягає в тому, що в класі є учні з різним типом темпераменту. Якщо вчитель не враховує особливості темпераменту учнів на уроці, холерики і сангвініки, виконавши завдання (швидко, але не завжди якісно) починають заважати іншим учням. Це викликає невдоволення вчителя і зауваження на адресу учнів. Флегматики, навпаки, обурюються швидким темпом і великою кількістю завдань. Тому учителю, щоб уникнути проблем з поведінкою на уроці, необхідно враховувати індивідуальні особливості учнів і дотримуватися гігієнічних рекомендацій щодо організації розумової праці. Учитель повинен пам'ятати, що урок повинен бути насиченим, але не втомливим і нудним. Для підвищення ступеня засвоєння навчального матеріалу потрібно чергувати різні види робіт: складні завдання чергуються з досить простими, усні − з письмовими.

Запорукою успішного навчання В. О. Сухомлинський вважав цілеспрямоване формування потреби − учитися. У початковій школі учень за допомогою вчителя повинен навчитися учитися. Стимулом навчання повинно стати бажання більше знати, що формується під впливом уміло і правильно сказаних слів. За допомогою слова можна виправляти недоліки в характері, знімати втому, нервове напруження.

Захистом школярів від нервових зривів є дотримання режиму праці та відпочинку, повноцінне харчування, рухова активність, психологічна гімнастика.

Щоб запобігти нервовим перенапруженням, жорстоким стресам, які призводять до виникнення найрізноманітніших неврозів у школярів, учитель повинен дотримуватися таких психогігієнічних заходів:

Перш за все, не кричати, не підвищувати голос на дітей, якомога менше дратуватися, менше робити зауважень. Це корисно як для дитячого організму, так і для особистого.

Друге, не перевантажувати учнів навчальною роботою, але й не залишати їх недозавантаженими. Непосильні завдання, вимоги, які неможливо виконати, нічне неспання, бо багато задали додому, − усе це призводить до нервового зриву. Однак нудьгування від вимушеної бездіяльності − теж тяжке випробування для дитячого організму. Ліки тут одні − розумний баланс між крайнощами.

Третє − боротьба зі страхом. Тривожне очікування, занепокоєність, нервовість − витоки багатьох хвороб. Учитель не повинен бути причиною захворювань учнів. У класі не повинно бути заляканих дітей, стосунки з учнями мусять будуватися на засадах взаємної поваги і відповідальності. Діти не повинні боятися вчителя, виклику до дошки, контрольної роботи тощо.

Четверте. Часто й уміло хвалити учня, частіше жартувати, посміхатися. Атмосфера психологічного комфорту в класі сприяє покращенню здоров'я і психологічній адаптації учнів, допомагає бути уважними, уникати прихованої несправедливості, кривди, зневаги. Погане самопочуття, поганий настрій дитини − усе це має помічатися вчасно, враховуватися і виправлятися.

П'яте. Боротьба з гіподинамією. Будь-який урок варто наповнювати грою та рухом. Що дає тривала нерухомість під час занять, котру не компенсує шкільна фізкультура? Для деяких дітей обмежена рухливість − справжнє випробовування, тому що монотонність уроків змінюється шумом на перервах й надзвичайно шкодить здоров'ю.




Переглядів: 827

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ВАЛЕОЛОГІЧНІ ПРИНЦИПИ ОРГАНІЗАЦІЇ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ В ШКОЛІ | ВПЛИВ ЕКЗАМЕНІВ НА ЗДОРОВ’Я УЧНІВ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.012 сек.