МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
ЗАГАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНИЙ ПРИНЦИП: БЕРЕЖЛИВЕ СТАВЛЕННЯ ДО ЗДОРОВ'Я ДІТЕЙВажливу роль у попередженні нервово-психічних у здорових дітей має дотримання загально педагогічного принципу: «бережливе ставлення до здоров'я дітей». З першого класу вчитель повинен формувати в учня потребу в навчанні, пізнавальних мотивах навчання, які дуже важливі для розвитку особистості дитини. Бажання вчитися формується спочатку на легкому матеріалі, а потім складність матеріалу підвищується. Видатний педагог В. О. Сухомлинський зазначав, що «все піде в прах, якщо не буде бажання вчитися. А бажання приходить тільки від успіхів». Особистість учителя для учнів першого класу має значно більше значення, ніж організація режиму дня і ряд інших валеологічних факторів для адаптаційного періоду. Стосунки педагога з учнями формує самооцінку школяра, його самосвідомість. Складність вирішення цього питання полягає в тому, що в класі є учні з різним типом темпераменту. Якщо вчитель не враховує особливості темпераменту учнів на уроці, холерики і сангвініки, виконавши завдання (швидко, але не завжди якісно) починають заважати іншим учням. Це викликає невдоволення вчителя і зауваження на адресу учнів. Флегматики, навпаки, обурюються швидким темпом і великою кількістю завдань. Тому учителю, щоб уникнути проблем з поведінкою на уроці, необхідно враховувати індивідуальні особливості учнів і дотримуватися гігієнічних рекомендацій щодо організації розумової праці. Учитель повинен пам'ятати, що урок повинен бути насиченим, але не втомливим і нудним. Для підвищення ступеня засвоєння навчального матеріалу потрібно чергувати різні види робіт: складні завдання чергуються з досить простими, усні − з письмовими. Запорукою успішного навчання В. О. Сухомлинський вважав цілеспрямоване формування потреби − учитися. У початковій школі учень за допомогою вчителя повинен навчитися учитися. Стимулом навчання повинно стати бажання більше знати, що формується під впливом уміло і правильно сказаних слів. За допомогою слова можна виправляти недоліки в характері, знімати втому, нервове напруження. Захистом школярів від нервових зривів є дотримання режиму праці та відпочинку, повноцінне харчування, рухова активність, психологічна гімнастика. Щоб запобігти нервовим перенапруженням, жорстоким стресам, які призводять до виникнення найрізноманітніших неврозів у школярів, учитель повинен дотримуватися таких психогігієнічних заходів: Перш за все, не кричати, не підвищувати голос на дітей, якомога менше дратуватися, менше робити зауважень. Це корисно як для дитячого організму, так і для особистого. Друге, не перевантажувати учнів навчальною роботою, але й не залишати їх недозавантаженими. Непосильні завдання, вимоги, які неможливо виконати, нічне неспання, бо багато задали додому, − усе це призводить до нервового зриву. Однак нудьгування від вимушеної бездіяльності − теж тяжке випробування для дитячого організму. Ліки тут одні − розумний баланс між крайнощами. Третє − боротьба зі страхом. Тривожне очікування, занепокоєність, нервовість − витоки багатьох хвороб. Учитель не повинен бути причиною захворювань учнів. У класі не повинно бути заляканих дітей, стосунки з учнями мусять будуватися на засадах взаємної поваги і відповідальності. Діти не повинні боятися вчителя, виклику до дошки, контрольної роботи тощо. Четверте. Часто й уміло хвалити учня, частіше жартувати, посміхатися. Атмосфера психологічного комфорту в класі сприяє покращенню здоров'я і психологічній адаптації учнів, допомагає бути уважними, уникати прихованої несправедливості, кривди, зневаги. Погане самопочуття, поганий настрій дитини − усе це має помічатися вчасно, враховуватися і виправлятися. П'яте. Боротьба з гіподинамією. Будь-який урок варто наповнювати грою та рухом. Що дає тривала нерухомість під час занять, котру не компенсує шкільна фізкультура? Для деяких дітей обмежена рухливість − справжнє випробовування, тому що монотонність уроків змінюється шумом на перервах й надзвичайно шкодить здоров'ю.
|
||||||||
|