Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ВПЛИВ ЕКЗАМЕНІВ НА ЗДОРОВ’Я УЧНІВ

Велике психічне напруження виникає у школярів під час під­готовки та складання екзаменів (так званий екзаменаційний стрес). Для більшості школярів екзамени − це своєрідна ситуація, що визначає статус школяра у школі та його подальшу долю. Інтенсивна розумова діяльність, обмеження рухової активності, порушення режиму відпо­чинку та сну, емоційні переживання призводять до перенапруження нервової системи.

Серед вірогідних причин посилення емоційного на­пруження при складанні екзаменів можна виділити такі: необхідність підготовки та відповіді за певний ліміт часу, випадковий вибір білета, що вносить елемент непередбачуваності. На цій підставі, зважуючи на позиції охорони здоров'я учнів, екзамени є небажані. Це диктується ще й тим, що суть психофізіологічної стресової реакції полягає в під­готовчій активізації, яка створює готовність до фізичного напруження, а сама фізична діяльність виключена обставинами іспиту. Відповідно, збудження механізмів активації фізичної діяльності є неадекватною до ситуації. Водночас при негативному ставленні до екзаменів слід від­значити виражений тренувальний ефект − це єдиний психогігієнічний аргумент на корить шкільної екзаменаційної системи.

Для того, щоб учні успішно, без шкоди для здоров'я подолали пе­ріод підготовки і складання іспитів повинна бути співпраця школи, учнів та батьків. Що стосується школи, то з метою забезпечення сво­єчасних психопрофілактичних заходів необхідно визначити найбільш уразливих до екзаменаційного стресу дітей. Досить сильний стресовий вплив мають екзамени на учнів з нервово-психічними відхиленнями. Наявність різноманітних неврологічних порушень зумовлюють атипові реакції школярів на екзаменаційний стрес і сприяють загостренню хро­нічного порушення нервової системи. Слід відзначити, що виникнення стресових реакцій на психосоціальні стимули екзаменаційної ситуа­ції залежать від особистісних особливостей, соціального статусу, со­ціально-рольової поведінки учня. Найбільша вірогідність виникнення нервово-психічних розладів і загострення соматичних захворювань під час екзаменів спостерігається у школярів II і IIІ груп здоров'я. Таких учнів бажано звільняти від іспитів.

З точки зору охорони психічного здоров'я учнів важливе значен­ня має правильне складання розкладу іспитів з урахуванням динаміки працездатності та обмеження складності предмета, з якого прово­диться іспит. Бажано розпочинати екзамен із «середнього» за складністю предмета, «складні» ставити всередину, а закінчувати більш «простими»; для об'ємних і складних предметів давати більше часу на підготовку.

При організації традиційних шкільних екзаменів потрібно до­тримуватися таких психогігієнічних рекомендацій:

- під час усного екзамену − опитування починати з простих і чітких запитань, які до­помагають школяреві поступово входити в екзаменаційний процес;

- ек­заменатор повинен ставити запитання після того, як учень закінчив свою відповідь;

- під час екзамену вчитель повинен вислуховувати шко­ляра, не відриваючи його;

- після закінчення відповіді потрібно своєчас­но повідомляти екзаменаційну оцінку;

- для пониження тривожності потрібно вселяти віру в себе, у свої знання і здатності.

При проведенні усного екзамену бажано розділити клас на групи і для кожної з них відвести певний час.

Школа повинна передбачити не лише організацію консультацій, але й організацію приміщень для підготовки до іспитів, бо не всі учні вдома мають оптимальні умови для спокійної роботи. Приміщення, де проводиться іспит, повинно повністю відповідати усім гігієнічним ви­могам (повітряно-тепловий і світловий режим, меблі, наочні посібники тощо).


Читайте також:

  1. I визначення впливу окремих факторів
  2. II. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів
  3. IІ. Актуалізація опорних знань учнів.
  4. А. Заходи, які направлені на охорону навколишнього середовища та здоров’я населення.
  5. Авілум – “син чоловіка” – повноправна людина, охороні його життя, здоров’я, захисту його майнових інтересів присвячена значна частина законника.
  6. Аденогіпофіз, його гормони, механізм впливу
  7. Аденогіпофіз, його гормони, механізм впливу, прояви гіпер- та гіпофункцій.
  8. Адміністративні методи - це сукупність прийомів, впливів, заснованих на використанні об'єктивних організаційних відносин між людьми та загальноорганізаційних принципів управління.
  9. Активізація пізнавальної діяльності учнів на уроках фізики.
  10. Активний вплив на проблему
  11. Аналіз відхилень від нормативів та їх впливу на прибуток
  12. Аналіз впливу постачальників




Переглядів: 804

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ЗАГАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНИЙ ПРИНЦИП: БЕРЕЖЛИВЕ СТАВЛЕННЯ ДО ЗДОРОВ'Я ДІТЕЙ | ЗАГАЛЬНІ ВІДОМОСТІ ПРО ОПОРНО-РУХОВИЙ АПАРАТ. ЧАСТИНИ СКЕЛЕТУ І ЇХ РОЗВИТОК

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.